Curtiss P-40C Tomahawk

Curtiss Tomahawk Mk.IIB
     
Název:
Name:
Curtiss P-40C Tomahawk Curtiss P-40C Tomahawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss P-40C Tomahawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.04.1941-DD.MM.1941 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1941-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
193 pro USAAC
930 pro export
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2636 kg 5811 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3424 kg 7549 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3655 kg 8058 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m 37ft 3,6in
Délka:
Length:
9,670 m 31ft 9in
Výška:
Height:
3,220 m 10ft 6,75in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,92 m2 235.94 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
156,204 kg/m2 31.99 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-33 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 775,5 kW (1 054 k) při 2 800 ot/min, trvalý 723,3 kW (983,5 k) v h= 3 901 m při 2 600 ot/min a bojový: 812,8 kW (1 105 k) v h= 4 025 m při 3 000 ot/min.
Vrtule trojlistá elektricky polohovatelná Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm.
Allison V-1710-33 C15 twelvee-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine rated at 1,040 hp for take-off, continuous output 970 hp at 12,800 ft and maximum output 1,090 hp at 13,200 ft,
driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller of diameter 11ft
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
507 l a přídavná nádrž o objemu 196, 289, 578 nabo 655 l. 111.5 UK gallons and one drop tank under the fuselage of the following volumes: 43 or 63.5 or 127 or 144 UK gallons.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
555 km/h v 4572 m 344.9 mph in 15000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
435 km/h v 4572 m 270.3 mph in 15000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
13,7 m/s 2696.9 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,7 min do 4572 m 5,7 min to 15000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8992 m 29500 ft
Dolet:
Range:
1287 km 800 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2173 km 1350 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm nad motorem s 235 náboji na hlaveň
4x pevný kulomet Colt-Browning MG-40 ráže 7,62 mm v křídlech s 500/480 náboji na hlaveň.
Pumový náklad: 1x 227 kg puma pod trupem, nebo 2x 45,4 (nebo 6x 13,6 kg) pumy pod křídly.
Two fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M2 machine-guns upper the engine with 235 rpg and
four fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning MG-40 machine-guns in wing mounted, 500/480 rpg.
Bomb load: Up to 500 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
USA
Velká Británie
Čina
Austrálie
Egypt
Jižní Afrika
Turecko
SSSR
United States
United Kingdom
China
Austrália
Egypt
South Africa
Turkey
USSR
Poznámka:
Note:
100 Tomahawků bylo předáno Číně, zaplaceny byly z amerického úvěru. Letouny potom sloužily u americké dobrovolnické skupiny AVG (American Volunteer Group) známé jako Létající tygři. Díky správné taktice jednotka AVG zaznamenala velký počet sestřelů. 100 of the RAF Tomahawk IICs were released to China and served with the American Volunteer Group (AVG) the famous "Flying Tigers". Company records list them as Model H81-A3.
Zdroje:
Sources:
Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd., New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1-84065-269-1
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
Ray Wagner, Aircraft Profile No. 35 Curtiss P-40 Tomahawk rok 1967
L+L 12/1966, Letadla 1939 - 45
L+K 9/1991, P-40 až P-40C, Letadla 39-45
http://home.att.net/~jbaugher1/p40_4.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p40b.html
http://www.warbirdforum.com/p040.htm
http://www.uswarplanes.net/p40.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40C-Tomahawk-t1087#427746 Verze : 0
Curtiss P-40C Tomahawk
Curtiss P-40C Tomahawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40C-Tomahawk-t1087#41302 Verze : 0
Takže jedno nádherné foto letící formace Tomahawků kdesi nad Čínou. Tuhle foto mám uloženou jako tapetu na svém poči a je to prostě fantastický ....
Curtiss P-40C Tomahawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40C-Tomahawk-t1087#60017 Verze : 0
Curtiss P-40C Tomahawk (12/31P), 39th Pursuit Squadron, 31st Pursuit Group, Selfridge Field, Michigan, 1941.
Curtiss P-40C Tomahawk -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Curtiss P-40C Tomahawk -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40C-Tomahawk-t1087#423669 Verze : 0
Curtiss P-40C Tomahawk / Hawk 81A-2 (5, "Adam and Eve", sériové číslo udáváno jako P-8178 nebo P-8198), 1st Pursuit Squadron, American Volunteer Group, Loiwing, Čína, duben 1942. S letounem létal zástupce velitele jednotky Charles R. Bond, který si u "Létajících tygrů" připsal celkem 8 sestřelů.
Curtiss P-40C Tomahawk -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40C-Tomahawk-t1087#423670 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více