SC 250 (trhavá bomba)

SC 250
     
Název:
Name:
SC 250 SC 250
Originální název:
Original Name:
SC 250
Kategorie:
Category:
trhavá bomba blast bomb
Výrobce:
Producer:
?
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR ?
Technické údaje:
Technical Data:
 
Celková hmotnost:
Overall Weight:
2501) kg 551 1) lb
Ráže:
Nominal Weight:
250 kg 551 lb
Hmotnost trhaviny:
Explosive Weight:
125 kg 276 lb
Celková délka:
Overall Length:
1640 mm 5ft 4,56in
Průměr těla:
Body Diameter:
368 mm 1ft 2,49in
Rozpětí stabilizátoru:
Stabiliser Span:
512 mm 1ft 8,16in
Trhavina:
Explosive:
Fp 60/40
Amatol 39
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
1) +/- 12 kg 1) +/- 26 lb
Zdroje:
Sources:
Německé letecké pumy - technický popis, Praha 1948
URL : https://www.valka.cz/SC-250-trhava-bomba-t10900#497613 Verze : 0
Trhavá bomba SC 250 sa používa proti železničnej infraštruktúre (staničné budov, železničné hrádze, podjazdy a prejazdy), väčšie budovy a podzemné objekty až do hĺbky 8 m. S nasadeným hlavovým prstencom ej použiteľná aj proti námorným cieľom.

Na lietadle môže byť zavesená horizontálne (pomocou oka, alebo pätky), alebo vertikálne (s predsadeným okom).

Subverzie (líšia sa technológiou výroby obalu a počtom púzdier na zapaľovače)
- SC 250 JA - jednodielne telo z lisovanej ocele, 2 púzdra na zapaľovače
- SC 250 L - jednodielne telo (rúra), 2 púzdra na zapaľovače
- SC 250 L2 - dvojdielne telo - hlava (lisovaná oceľ) a plášť (rúra), 2 púzdra na zapaľovače
- SC 250 JB - dvojdielne telo - plášť a dno (obe z lisovanej ocele). jedno púzdro na zapaľovač
- SC 250 JC - trojdielne telo - hlava (lisovaná oceľ), plášť (rúra) a dno (lisovaná oceľ), jedno púzdro na zapaľovač
- SC 250 K - trojdielne telo - hlava (liata oceľ), plášť (rúra) a dno (liata oceľ) s dnovou skrutkou, jedno púzdro na zapaľovač
- SC 250 B - trojdielne telo - hlava (liata oceľ), plášť (rúra) a dno (liata oceľ) bombírované. jedno púzdro na zapaľovač.

Bomba je natretá matným béžovošedým náterom (RAL 7027), na kužeľovitej časti stabilizátora sú žlté pásy.

Bomba SC 250 je balená v prepravnom truhlíku 250. Hmotnosť plného prepravného truhlíku dosahuje 320 kg. Alternatívny spôsob balenia je použitie dopravného podstavca O (TGO) pre každú bombu.

Bomba SC 250 sa pre použitie proti ponorkám upravuje priamo u útvarov skrátením, resp. úplným odstránením stabilizácie (dĺžka bomby sa tým skráti na 1127 mm).

Od roku 1942 sú vo výrobe špeciálne bomby SC 250 určené na boj proti ponorkám plnené výlučne Trialonom 106 (len subverzia SC 250 JA). Tieto bomby sú okrem štandartného šablónovania (C 250 J/A) doplnené nápisom Trialon a dvomi nápismi (vľavo a vpravo od hlavnej šablóny) "Nur als Wasserbombe verwenden". Sú zachované 4 žlté pásy na kužeľovitej časti stabilizátora. Na stabilizátoroch je nápis (v nemčine) - "Stabilizáciu pri horizontálnom zavesení vyskrutkovať, pri vertikálnom skrátiť o 450 mm". Na vyznačenie rezu je zároveň an stabilizátoroch značkovacia čiara, ktora označuje miesto ustrihnutia. Hmotnosť týchto bômb je asi o 15 kg väčšia ako normálnej SC 250 JA.

Německé letecké pumy - technický popis, Praha 1948
URL : https://www.valka.cz/SC-250-trhava-bomba-t10900#497626 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více