Název: Name: | Rolls-Royce Griffon 101 | Rolls-Royce Griffon 101 |
Originální název: Original Name: | Rolls-Royce Griffon 101 | |
Kategorie: Category: | vidlicový motor | vee engine |
Výrobce: Producer: | Rolls-Royce Ltd., Derby | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.1955 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 8000 (motorů Griffon celkem) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Použití: Use: | Spiteful F Mk.XVI | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 962 kg | 2120 lb |
Celková délka: Overall Length: | ? mm | ? |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 769 mm | 2ft 6in |
Celková výška: Overall Height: | 1168 mm | 3ft 10in |
Vrtání: Bore: | 152,5 mm | 6in |
Zdvih: Stroke: | 167,5 mm | 6,6in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 36,71 l | 2240.18 cu in |
Palivo: Fuel: | Benzín oktanové číslo 130 / 150 | 130/150 grade gasoline |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Vstřikování paliva Rolls-Royce se vstřikem vody do sání kompresoru. | Rolls-Royce fuel injection system with increased boost when ADI active |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,0:1 | 6,0:1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | dvoustupňový třírychlostní odstředivý kompresor | two-stage three-speed centrifugal type supercharger |
Chlazení: Cooling: | Přetlakové kapalinou (směs 70% vody a 30% glykolu) | Liquid-cooled (70% water and 30% ethylene glycol coolant mixture), pressurised |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1805 kW při 2750 ot/min | 2420.5 bhp at 2750 rpm |
Poznámka: Note: | Nízký stupeň plnění (L.S) Střední stupeň plnění (M.S) Vysoký stupeň plnění (F.S) Převodový poměr reduktoru: 0,445:1 | Low Supercharger (L.S) Moderate Supercharger (M.S) Full Supercharger (F.S) reduction gear ratio: 0,445:1 |
Zdroje: Sources: | http://www.spitfireperformance.com/RR-Griffon.pdf http://en.academic.ru/dic.nsf/enwiki/808739 http://www.spitfiresociety.demon.co.uk/engines.htm http://www.spitfiresociety.demon.co.uk/engines.htm archiv autora |