Tatra T-930-17

T-930-17
     
Název:
Name:
T-930-17 T-930-17
Originální název:
Original Name:
Tatra T-930-17
Kategorie:
Category:
vidlicový motor vee engine
Výrobce:
Producer:
Tatra n.p., Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR ?
Použití:
Use:
Tatra 813 Kolos
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
? kg ? lb
Celková délka:
Overall Length:
? mm ?
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
? mm ?
Celková výška:
Overall Height:
? mm ?
Vrtání:
Bore:
120 mm 4,72in
Zdvih:
Stroke:
130 mm 5,12in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
17,640 l 1076.46 cu in
Palivo:
Fuel:
vícepalivový
- motorová nafta
- letecký petrolej PL-4
- benzín BA-80, BA-90 v zmsei s naftou, alebo motorovým oeljom
multifuel
- diesel
- air petrol PL-4
- gasoline BA-80, BA-90 + diesel, or motor oil
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
vstřikováni injection
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
16,5:1 16,5:1
Plnění válců:
Mixture Charging:
1-8-5-10-3-7-6-11-2-9-4-12 1-8-5-10-3-7-6-11-2-9-4-12
Chlazení:
Cooling:
vzduchem air
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
184 kW při 2000 ot/min 246.7 bhp at 2000 rpm
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Marián Šuman-Hreblay: Tatra - nákladní a užitková vozidla, autobusy a trolejbusy; CPress Brno 2012; ISBN 978-80-264-0136-0
URL : https://www.valka.cz/Tatra-T-930-17-t111147#534289 Verze : 0
Vznetový motor na rôzne palivá T 930-17



Ťažké terénne ťahače T 813 boli dodávané so vznetovým motorom T 930-17.


V upravenom motore bolo možné spaľovať motorovú naftu, letecký petrolej PL-4, automobilový benzín BA-80 a BA-90 v zmesi s naftou i motorovým olejom.


Spaľovací proces pri spaľovaní benzínu sa líši prudším stúpnutím tlaku vo valci v dôsledku väčšieho oneskorenia vznetu paliva. Čím vyššie je oktánové číslo benzínu, tým väčšie je oneskorenie vznetu.


Prevádzku motoru na viac palív umožňujú namontované prídavné zariadenia.


Odlišnosti od motoru T 930-3 :


1 - vstrekovacie trysky majú zmenený priestor medzi sedlom ihly trysky a vstrekovacími otvormi,
2- sedlá ventilov sú vyrobené zo špeciálnej tvrdej ocele,
3 – palivové ústrojenstvo je doplnené elektrickým čerpadlom, ktoré zisťuje dodávku paliva i za vysokých teplôt a je umiestnené v skrinke vpredu na ľavej strane vozidla,
4- vstrekovacie čerpadlo je upravené tak, že znemožňuje prelínanie paliva do skrine čerpadla a tým i znehodnocovanie jeho olejovej náplne benzínom,
5 – súčasťou výbavy vozidla je i palivový hustomer.



Zdroj : Aut-24-6 Ťažký terénny ťahač TATRA 813. Popis, prevádzka – predpis ČSĽA, Praha 1969
URL : https://www.valka.cz/Tatra-T-930-17-t111147#390518 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více