Jokošo 2-Go Kai

Yokosho 2-Go Kai / ?
     
Název:
Name:
Jokošo 2-Go Kai Yokosho 2-Go Kai
Originální název:
Original Name:
?
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1931-DD.12.1931 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka /
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1931-DD.12.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1932
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
jiné other
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
570 kg 1257 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
750 kg 1653 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,000 m 26ft 2,95in
Délka:
Length:
6,690 m 21ft 11,38in
Výška:
Height:
2,870 m 9ft 4,98in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,88 m2 181.69 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
44,83 kg/m2 9.18 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gasuden Jimpu, vzduchem chlazený hvězdicový sedmiválec o vzletovém výkonu 118 kW (160 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
Gasuden Jimpu, seven-cylinder air cooled radial rated at 159 hp for take-off,
driving two-blade wooden fixed-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
168 km/h v 1615 m 104.4 mph in 5300 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
126 km/h v 1189 m 78.3 mph in 3900 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
17,92 min do 3000 m 17,92 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3320 m 10892 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná Unarmed
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
V květnu roku 1929 začaly zkoušky plovákového letounu Yokosho 2-Go, zkoušeky proběhly na ponorce I-21 a trvaly až do září 1931. Na základě výsledků z právě dokončených zkoušek Kaigun Koku Hombu sestavilo nové specifikace 6-Ši, na základě zde uvedených technických požadavků byl postaven druhý protototyp označený Yokosho 2-Go Kai.
Na letouny bylo provedeno několik zásadnějších změn, poháněn byl novým motorem - sedmiválcem Gasuden Jimpu o výkonu 118 kW. Další změny byly na draku letadla a konstrukci křídla a mezikřídelních vzpěr. Ocasní plochy byly upraveny až o něco později, kdy malou horní SOP nahradila větší horní SOP.
Zkoušky tohoto vylepšeného prototypu pokračovaly až do konce roku 1931, nejdříve na palubě ponorky I-21 a pokračovaly na ponorce I-5 (někkdy je zmiňována I-51).
Výsledky zkoušek byly považovány za uspokojivé a tak Kaigun Koku Hombu v lednu 1932 přijala letoun do výzbroje a objednala výrobu dalších osmi letounů, výroba proběhla v letech 1933-34 u továrny Kawanishi Kokuki Kabushiki Kaisha v Nauru. Letoun byl námořnictvem označen jako Námořní průzkumný plovákový letoun Typ 91 model 1 nebo také zkráceně E6Y1 Model 1.
The float plane Yokosho 2-Go in May 1929 was handed over for trials on the submarine I-21, lasting unitil September 1931. On based of the results of completed trials Kaigun Koku Hombu issued the specifikation 6-Shi, and the second prototype was built according to this designated Yokosho 2-Go Kai.
This floatplane was powered a new engine - Gasuden Jimpu rated 160 hp.
Several significant changes were introduced in the airframe, including N-shaped inter-wings struts, and conventional fin. Trials of this improved prototype continued until the end of 1931. These were conducted on submarine I-21, and later on I-5 (or I-51 ?).
Test results were considered satisfactory by the Kaigun Koku Hombu and in January 1932 were made to the design, it was earmarked for series production as the Type 91 Naval reconnaissance seaplane Model 1, or also E6Y1 Model 1.
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski, Japanese Submarine Aircraft, Mushroom Model Magazine Special, No 5103, Red Serie, p. 20-27, Mushroom Model Publications, Redbourn, UK, 2002, ISBN 83-916237-0-9
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
http://www.airwar.ru/enc/other1/e6y.html
http://www.regulus-missile.com/SubmarineWings.htm
archiv autora

Jokošo 2-Go Kai - 2-Go Kai ještě s malou horní SOP

2-Go Kai ještě s malou horní SOP
URL : https://www.valka.cz/Jokoso-2-Go-Kai-t113173#395289 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více