Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 243 příspěvků vloženo, 1039 editováno a 281 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Renard R.31

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Renard R.31 Renard R.31
    Originální název:
    Original Name:
    Renard R.31
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1932-DD.MM.193R Constructions Aéronautiques G. Renard, Bruxelles
    DD.MM.1934-DD.MM.1935 Société Anonyme Belge de Constructions Aéronautiques, Bruxelles
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1934-DD.MM.1935 série
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 prototyp
    34 sériových letadel
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    16.10.1932
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1328 kg 2928 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2128 kg 4691 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    14,400 m 47ft 2,92in
    Délka:
    Length:
    9,200 m 30ft 2,19in
    Výška:
    Height:
    2,920 m 9ft 6,95in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    32,00 m2 344.45 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    66,50 kg/m2 13.62 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Kestrel II S, kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 358 kW, maximální výkon 410 kW při 2 700 ot./min.
    Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
    Rolls-Royce Kestrel II S, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 480 hp for take-off and maximum power output 550 hp at 2,700 rpm,
    driving a two-bladed wooden fixed-pitch propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    294 km/h v 4000 m 182.7 mph in 13123 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    238 km/h v 2000 m 147.9 mph in 6562 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5,5 min do 2000 m 5,5 min to 6562 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8750 m 28707 ft
    Dolet:
    Range:
    650 km 403.9 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1100 km 683.5 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kulomet Vickers K ráže 7,62 mm nad motorem (někdy byly neseny dva pevné kulomety tohoto typu),
    1x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,62 mm v druhé otevřené kabině (později nahrazen kulometem Lewis ráže 7,69 mm).
    One fixed forward-firing 0.30 inch Vickers K machine-gun (some of the aircraft two machine-guns) in nose and
    one flexible rear-firing 0.30 inch Vickers K machine-gun or later one 0.303 Lewis machine-gun.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Belgický víceúčelový letoun Renard R.31 vznikl počátkem třicátých let a měl plnit průzkumné úkoly a úkoly, které byly označovány jako přímá spolupráce s armádou, v praxi to znamenalo provádět kurýrní a spojovací lety, vyzvedávat ze země zprávy a předávat je na velitelství, podporovat palbou vlastní pěchotu aj. Do výzbroje se k průzkumným jednotkám dostal až počátkem roku 1935 a to již začal rychle zastarávat, počátkem války byl již velmi zastaralý. Při prvním útoku německých letadel na Belgii byly letouny Renard R.31roztýleny na více letištích a tak v první den německého útoku nebyl zničen žádný z nich. Belgičtí piloti vzlétali k průzkumným misím po celých sedmnáct dní, za tuto dobu bylo mnoho těchto letadel zničeno. Po kapitulaci Belgie o ně Němci neprojevili žádný zájem a letouny zůstaly opuštěné a pomalu se na letištích rozpadávalrozpadávaly. The aeroplanes R-31 was very obsolete, and were destroyed in May 1940 by German fighters as they bravely attempted to gather information on the German invasion. None apparently functioned as ground support aircraft during the brief Belgian Army resistance. Following the German occupation of Belgium, the Luftwaffe had no interest in the machines and those that had survived the initial onslaught were unused or were destroyed.


    Units with aircraft R.31:
    9e escadrille "Sioux Bleu" (9/V/1) at Bierset.
    11e escadrille "Sioux rouge" (11/V/1) at Bierset.
    Zdroje:
    Sources:
    William Green, War Planes of the Second World War, Volume Seven: Bombers and Reconnaissance Aircraft, London, Macdonald & Co.(Publishers) Ltd., 1967, ISBN 0-356-01477-0
    L+K 18/1981, Václav Němeček, Letadla 39-45, RENARD R-31
    www.avionslegendaires.net
    http://www.airwar.ru/enc/other1/r31.html
    www.belgian-wings.be
    archiv autora









    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/114330#398207Verze : 1
    MOD