Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 264 příspěvků vloženo, 1109 editováno a 296 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Airspeed AS.6E Envoy

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Airspeed AS.6E Envoy Airspeed AS.6E Envoy
    Originální název:
    Original Name:
    Airspeed AS.6E Envoy
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1935-DD.MM.1936 Airspeed (1934) Ltd., Portsmouth
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1935-DD.MM.1936
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    5
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1935
    Osádka:
    Crew:
    1 + 6
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1801 kg 3970 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2858 kg 6300 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    15.95 m 52ft 4in
    Délka:
    Length:
    10.52 m 34ft 6in
    Výška:
    Height:
    2.9 m 9ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    31.49 m2 339 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    90.81 kg/m2 18.6 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Walter Castor II o výkonu 254 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Walter Castor II, power 340 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    355 l 78 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    297.7 km/h v 1052 m 185 mph in 3450 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    268.8 km/h v 3962 m 167 mph in 13000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    12 min do 3048 m 12 min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5029 m 16500 ft
    Dolet:
    Range:
    1021.9 km 635 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    - dopravní stroje ČSA pro linku do Moskvy, OK-BAL a OK-BAM ve standardu Series I, OK-BAN a OK-BAO jako Series II (křídlo s odštěpnými klapkami)
    - první dva byly dopraveny do Prahy 6. srpna a 9. září 1935
    - stroj OK-VIT byl dodán v prosinci 1936 ve verzi Series III (s klapkami a překližkovým nosným potahem) jako obchodní letoun pro Vítkovické horní a hutní těžířstvo
    - krátce používány Luftwaffe (OK_BAL a OK-BAM jako DM+SA a CM+SA), poté nejméně jeden prodán do Finska
    - OK-VIT Němci prodán na Slovensko jako OK-DOA a používán společností Slovenská letecká spoločnosť
    -
    Zdroje:
    Sources:
    Taylor, H. A. Airspeed Aircraft Since 1931. Putnam, London 1970. ISBN 0-370-00110-9.
    Němeček, Václav. Airspeed AS.6 Envoy, L+K 1972/20.
    http://britishaviation-ptp.com/id97.html
    www.histaviation.com
    www.oocities.org


    Druhý z československých Envoyů, OK-BAM, byl přelétnut do Prahy v září 1935. Po okupaci byl spolu s ostatními krátce používán Luftwaffe jako cvičný.

    Pravděpodobně stejný letoun, již jako finský EV-1. Luftwaffe počátkem roku 1942 omylem sestřelila finský D.H.89A Dragon Rapide a tento Envoy finské T-LeLv 17 předala jako odškodnění.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/114447#398477Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft30512.htm



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/114447#538924Verze : 0
    MOD