Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 405 příspěvků vloženo, 1133 editováno a 753 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

CANT Z.1007bis Alcione

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    CANT Z.1007bis Alcione CANT Z.1007bis Alcione
    Originální název:
    Original Name:
    CANT Z.1007bis Alcione
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1939-DD.MM.194R Cantieri Aeronautici e Navali Triestini, Monfalcone /
    DD.02.1941-DD.MM.194R SA Industrie Meccaniche e Aeronautiche Meridionali, Napoli /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1939-DD.MM.194R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    502:
    402 CANT
    100 IMAM
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    06.06.1939
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    9396 kg 20715 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    13621 kg 30029 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    24,80 m 81ft 4,37in
    Délka:
    Length:
    18,60 m 61ft 0,27in
    Výška:
    Height:
    5,22 m 17ft 1,5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    75,30 m2 810.52 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    3
    Typ:
    Type:
    Piaggio P.XI RC.40 o výkonu 735 kW/1000 k
    three-bladed variable-pitch propeller
    Piaggio P.XI RC.40, power 986 hp
    three-bladed variable-pitch propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    4270 l 939 Imp gal / 1128 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    458 km/h v 4600 m 284.6 mph in 15092 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    370 km/h v ? m 229.9 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    12,7 min do 5000 m 12,7 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8400 m 27559 ft
    Dolet:
    Range:
    2000 km 1242.7 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x kulomet Scotti ráže 12,7 mm ve hřbetní věži Caproni Lanciani Delta E, později
    1x kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm ve hřbetní věži Breda V
    1x pohyblivý kulomet Scotti ráže 12,7 mm v prosazení pod trupem
    2x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm na bocích


    1200 kg pum v pumovnici
    4x 250 kg pod křídly
    1x .50 in Scotti machine gun in a Caproni Lanciani Delta E dorsal turret, later
    1x .50 in kulomet Breda-SAFAT machine gun in a Breda V dorsal turret
    1x flexible .50 in Scotti machine gun under the fuselage
    2x flexible .303 in Breda-SAFAT machine gun in waist position


    2655 lb of bombs internally
    4x 551 lb bomb externally
    Uživatelské státy:
    User States:










    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Garello, Giancarlo. C.R.D.A. CANT Z 1007, Ali d´Italia 18. La Barcarella Aeronautica, Torino 2002.
    Němeček, Václav. CRDA (CANT) Z1007bis Alcione, L+K 1995/10.
    www.archeologiaindustriale.it
    www.xs4all.nl
    http://de.wikipedia.org/wiki/CRDA_Cant_Z.1007
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/z1007.html
    www.lonesentry.com
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/11457#236169Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Toto bombardovacie lietadlo bolo v 2. svetovej vojne vzácnosťou, ale talianske vojenské letectvo malo dva velmi dobré stroje tohoto typu: SM. 79 a Z. 1007. Lietadlá Z. 1007 Alcione slúžili ako bombardovacie, torpédové a priezkumné, lenže ich počet nebol až taký, aby mohli zohrať skutočne významnú úlohu. Bolo postavených len 561 exemplárov, z toho 50 exemplárov zlepšené verzie Z. 1007ter.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/11457#36494Verze : 0
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek
    zdroj uveden výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/11457#236170Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Jeden z pěti bombardérů CANT Z.1007bis, jenž se od října 1940 zúčastnil bitvy o Británii. Stroj náležel do stavu 172. perutě (viz detail znaku) a operoval z letiště Chievres v Belgii. Horní a boční plochy nesou nátěr světle zelenou (Verde Chiaro) s množstvím tmavě zelených skvrn (Verde Scuro). Spodní plochy světle šedé (Grigio Chiaro).
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/11457#403796Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Po vytvoření Italského spojeneckého letectva byly všechny stroje Cant v prosinci 1943 soustředěny na letišti Lecce-Galatina u 88. skupiny (88° Gruppo). Byly určeny k zásobování italských jednotek v Černé Hoře. Zobrazený stroj sloužil u 240. perutě (240. Squadriglia) 88. skupiny v listopadu 1944. Horní a boční plochy tmavě zelené, spodní světle šedé.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/11457#411523Verze : 0
    MOD
    Avatar
    www.finn.it

    Obrázek zachycuje jediný Z.1007 přestavěný v roce 1942 na verzi k meteorologickému průzkumu. Jedinou změnou byla instalace vzduchem chlazených motorů Fraschini Delta RC-35 po 515 kW (700 k).

    Cant Z. 1007 bis, 230. Squadriglia, 95° Gruppo, 35° Stormo při letu z Brindisi do Řecka poč. 1941

    Cant Z. 1007 bis, 191 Sq. 86 Gr. 35 St., návrat z mise v Řecku
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/11457#108221Verze : 0
    MOD