Hanriot NC.530 T.3

SNCAC NC.530 T.3
     
Název:
Name:
Hanriot NC.530 T.3 Hanriot NC.530 T.3
Originální název:
Original Name:
Hanriot NC.530 T.3
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.12.1939 Société nationale de constructions aéronautiques du Centre, Bourges /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.12.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
29.06.1939 First prototype
29.12.1939 Second prototype
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3553 kg 7833 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4584 kg 10106 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5105 kg 11255 lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,000 m 42ft 7,81in
Délka:
Length:
11,400 m 37ft 4,81in
Výška:
Height:
3,200 m 10ft 5,98in
Plocha křídla:
Wing Area:
31,53 m2 339.39 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
145,39 kg/m2 29.78 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 14M 6/7 vzduchem chlazený, přeplňovaný, dvouhvězdivový čtrnáctiválec o výkonu 485 / 515 kW.
Vrtule trojlistá stavitelná.
Gnome-Rhône 14M 6/7, fourteen-cylinder two-row supercharged air-cooled radial engine rated at 660 / 700 hp,
driving three-bladed variable-pitch propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
410 km/h v 5150 m 254.8 mph in 16896 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
320 km/h v 5000 m 198.8 mph in 16404 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,0 min do 3000 m 5,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8530 m 27986 ft
Dolet:
Range:
1800 km 1118.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm s 300 náboji v přídi trupu
1x pohyblivý kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm s 500 náboji ve hřbetním střelišti
1x pohyblivý kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm s 800 náboji ve spodním střelišti.
Pumová zátěž: do 500 kg (10x 50 kg pum)
One fixed forward-firing 0,295 inch MAC 1934 M39 machine-gun in nose, 300 rounds,
one flexible 0,295 inch MAC 1934 M39 machine-gun in dorsal position, 500 rounds and
one flexible 0,295 inch MAC 1934 M39 machine-gun in ventral position, 800 rounds.
Bomb load: Up to 1,102 lb (ten 110 lb bombs)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Hanriot NC-530 byl navržen jako třímístný lehký bombardovací / průzkumný letoun. Praxe ukázala, že takový letoun by potřeboval stíhací doprovod, protože jinak byl téměř bezbraný. Prototyp byl zničen v květnu 1940 při evakuaci. The Hanriot NC-530 was designed to be a bomber and a reconnaissance plane. Further development cancelled due to occupation of France and the prototype was destroyed in 1940.
Zdroje:
Sources:
Václav Němeček, Letadla 39-45, HANRIOT NC-530, L+K1980/21.
www.wwiivehicles.com
airbuz31.unblog.fr
http://www.aviastar.org/air/france/sncac-530.php
avia-museum.narod.ru
http://www.airwar.ru/enc/spyww2/nc530.html
archiv autora

Hanriot NC.530 T.3 -


URL : https://www.valka.cz/Hanriot-NC-530-T-3-t114606#398951 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/spyww2/nc530.html

Hanriot NC.530 T.3 - Na předchozí fotografii prototyp NC.530 Exp, zde první prototyp, NC.530.01, s finální podobou směrovek.

Na předchozí fotografii prototyp NC.530 Exp, zde "první" prototyp, NC.530.01, s finální podobou směrovek.
URL : https://www.valka.cz/Hanriot-NC-530-T-3-t114606#502247 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více