Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 302 příspěvků vloženo, 1070 editováno a 310 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Heinkel He 59 B-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Heinkel He 59 B-1 Heinkel He 59 B-1
    Originální název:
    Original Name:
    Heinkel He 59 B-1
    Kategorie:
    Category:
    víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1934-DD.04.1935 Ernst Heinkel Flugzeugwerke AG, Warnemünde /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1934-DD.04.1935
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    16
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.01.1932 Heinkel He 59b (D-2214)
    Osádka:
    Crew:
    4
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    6215 kg 13702 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    9110 kg 20084 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    9400 kg 20723 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    23,700 m 77ft 9,07in
    Délka:
    Length:
    17,400 m 57ft 1,03in
    Výška:
    Height:
    7,100 m 23ft 3,52in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    153,40 m2 1651.18 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    59,46 kg/m2 12.18 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    BMW VI 6,0 ZU, kapalinou chlazený řadový dvanáctiválec s válci do V o výkonu 416 / 436 kW.
    Vrtule čtyřlisté dřevěné s pevným úhlem náběhu.
    BMW VI 6,0 ZU, twelve-cylinder liquid-cooled, Vee engine, rated at 603 / 660 hp,
    driving four-bladed wooden fixed-pitch propellers.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    900 l ve vnitřních nádržích, 2x palivové nádrže v plovácích po 900 l a v případě potřeby bylo možno do pumovnice umístnit dvě přídavné nádrže po 250 l.
    Celkem mohl nést až 3 200 l paliva.
    198 UK gallons in the internal fuel tanks and 396 UK gallons in two tanks in the floats and 110 UK gallons in two additional tanks in the bomb bay. Volume of total fuel tanks was 704 UK gallons.
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    220 km/h v 0 m 136.7 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    152 km/h v 1000 m 94.4 mph in 3281 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    3,33 m/s 655.5 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    11,2 min do 2000 m 11,2 min to 6562 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3500 m 11483 ft
    Dolet:
    Range:
    940 km 584.1 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1598 km 993 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm v předním střelišti (975 nábojů),
    1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm ve hřbetním střelišti (975 nábojů) a
    1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm ve spodním střelišti (675 nábojů).
    Pumový náklad: Do 1 000 kg pum (20x 50 kg nebo 4x 250 kg nebo 2x 500 kg nebo 1x torpédo o hmotnosti 730 kg později o hmotnosti 1 000 kg.
    One flexible 0.312 inch MG 15 machine-gun in nose, 975 rounds,
    one flexible 0.312 inch MG 15 machine-gun in dorsal position, 975 rounds and
    one flexible 0.312 inch MG 15 machine-gun in ventral position, 675 rounds.
    Bomb-load: Twenty 110lb bombs or four 550lb bombs or two 1,100lb bombs or one 2,200lb bomb or one torpedo.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - Konstruktérem letounu He 59 byl Reinhold Mewes.
    - Heinkel He 59 patřil k utajovaným projektům německých bojových letadel, podle firmy Heinkel se mělo jednat o velký plovákový nákladní letoun. Letoun měl dosti staromodní vzhled, to díky umístnění motorů BMW s velkými čelními chladiči mezi křídla.
    - Nejprve byly postaveny dva prototypy He 59a měl plovákový podvozek a druhý He 59b měl podvozek kolový s mohutným kapotováním. První vzlétl letoun s kolovým podvozkem (09. 1931) a v lednu 1932 jej následoval první prototyp.
    - Po zkouškách byl přijat do vázbroje rodící se Luftwaffe, nejdříve byl zařazen jako cvičný a od roku 1934 již jako torpédový bombardér, průzkumný letoun, dopravní a později také záchranný.
    - Po nepočetné předsérii He 59A byla varáběna šastnáctikusová série He 59 B-1 (později přeznačena na B-0). Zavedením této série do výroby se letoun mírně změnil, byly zavedena nová prosklená příď letounu s otevřeným předním střelištěm a byla zvýšena zásoba neseného paliva. Následující verze He 59 B-2 přinesla vylepšené přístrojové vybyvení. V době vypuknutí války byl již letoun stahován od prvoliniových jednotek.

    Operační nasazení:
    - Letoun zasáhl do bojů ve Španělsku jako hlídkový proti lodím a jako bombardér. Operačně zde létalo nejméně 10 letadel B-2, Španělé mu říkali Zapatones (Velké boty), to pro jeho velké plováky.
    - The He 59 was designed in 1930 by Reinhold Mewes.
    - The Heinkel He 59 was a large twin-engined biplane floatplane that had been designed in 1930 with a quite old-fashioned appearance, mostly because her twin engines were carried in nacelles mounted between the wings to serve as either a bomber, reconnaissance, transport or trainer aircraft, and that saw some limited service at the start of the Second World War.
    Two prototypes were built, the He 59 V1, equipped with floats, and the He 59 V2, which had a fixed wheeled undercarriage. Both prototypes were powered by two 660hp BMW VI twelve-cylinder liquid cooled engines.

    - The second prototype made the type's maiden flight, in September 1931. It was followed by the first prototype in January 1932. After undergoing a series of tests the aircraft was ordered into production in 1933.
    - Sixteen He 59B-1s were built, with a redesigned nose that housed an open gun position carrying a 7.92mm MG 15, an open dorsal position, and glazed panels in the ventral step. The B-1 was later redesignated as the B-0.

    Service:
    - The He 59's combat debut came in Spain in 1936, where they were used on anti-shipping patrols and as bombers.
    - At the start of the Second World War the He 59 still equipped the third Staffel of four coastal reconnaissance groups. They were used for reconnaissance, and to drop mines in the Thames estuary.
    Zdroje:
    Sources:
    L+K 8/1983, Václav Němeček, Letadla 39-45, Heinkel He 59.
    http://www.wwiivehicles.com/.../heinkel-he-59-floatplane.asp
    http://www.aviastar.org/air/germany/he-59.php
    http://de.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_59
    http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft26206.htm
    archiv autora



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/114740#399296Verze : 0
    MOD