Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 390 příspěvků vloženo, 1850 editováno a 350 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

IAR-27

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    IAR-27 IAR-27
    Originální název:
    Original Name:
    IAR-27
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1937-DD.MM.19RR SA Industria Aeronautică Română, Brasov /
    DD.MM.1941-DD.MM.1942 Fabrica de Avioane SET inginer Grigore Zamfirescu, Bukuresti /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1937-DD.MM.1942
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    200 IAR
    30 SET
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1937
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    670 kg 1477 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    948 kg 2090 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,100 m 29ft 10,26in
    Délka:
    Length:
    7,410 m 24ft 3,73in
    Výška:
    Height:
    2,400 m 7ft 10,48in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    16,60 m2 178.68 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    57,11 kg/m2 11.7 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    IAR 6G1, vzduchem chlazený řadový šestiválec o výkonu 132 kW.
    Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
    IAR 6G1 six-cylinder air-cooled inverted inline engine, rated at 180 hp,
    driving two-bladed wooden fixed-pitch propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    180 km/h v 640 m 111.8 mph in 2100 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    165 km/h v ? m 102.5 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5000 m 16404 ft
    Dolet:
    Range:
    400 km 248.5 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    Žádná None
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Konstruktér rumunské továrny IAR inženýr Lascu se v roce 1937 pokusil zmodernizovat cvičný dvojplošník Fleet F-10G, jehož licenční výroba se továrně IAR rozeběhla v roce 1936. Pro modernizaci použil takřka nezměněný trup, který doplnil zcela novým obdelníkovým křídlem s celokovovou kostrou a plátěným potahem. Křídlo bylo v dolnoplošné poloze a bylo vyztuženo dvojicí profilovaných drátů vedoucích od horního nosníku trupu až k podvozku. Podvozek byl značně zjednodušen. Abychom byli spravedliví, mělo by se mluvit spíše o stavbě nového letounu a ne o modernizaci. Letoun byl poháněn licenčním motorem Gipsy Six, továrna IAR jej vyráběla pod označením IAR 6G1.


    Sériová výroba byla započata těsně před vypuknutím války a nejsou o ní zcela přesné údaje. Po válce sloužily tyto cvičné letouny k základnímu výcviku civilních i vojenských pilotů.
    Based on the earlier licenced build Fleet F-10G but the design was simplified to allow for mass-production. The IAR 27 was a braced low-wing monoplane powered by a 180 hp IAR 6G1 piston engine (de Havilland Gipsy Six) and it had two open cockpits in tandem. They served with both in civil and military training schools in Romania.
    Zdroje:
    Sources:
    L+K 8/1992, Václav Němeček, Letadla 39-45, IAR 27
    http://en.wikipedia.org/wiki/IAR_27
    http://www.airwar.ru/enc/other1/iar27.html
    archiv autora







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/114848#399661Verze : 0
    MOD