BB - Aki (1906)

Aki
安芸 / あき
     
Název:
Name:
Aki Aki
Originální název:
Original Name:
安芸 / あき
Kategorie:
Category:
bitevní loď (semidreadnought) Battleship (Semi-dreadnought)
Třída:
Class:
Sacuma
Kódové označení:
Pennant Number:
-
Loděnice:
Builder:
Námořní zbrojovka Kure, Kure
Založení kýlu:
Laid Down:
15.03.1906
Spuštění na vodu:
Launched:
15.04.1907
Uvedení do služby:
Commissioned:
11.03.1911
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
20.09.1923
Velitel:
Commander:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? (Kajgun Tajšó / Kaigun Taisho)
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
Posádka:
Crew:
931
Technické údaje:
Technical Data:
 
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
20423 t 20100 long tons
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
22150 t 21800 long tons
Délka:
Length:
150,00 m 492 ft 2 in
Šířka:
Beam:
25,48 m 83 ft 7 in
Ponor:
Draught:
8,38 m 27 ft 6 in
Pancéřování:
Armour:
boky: 100-230 mm
barbety: 180-240 mm
věže: 180- 200 mm
velitelská věž: 150 mm
paluba: 50 mm
Belt: 3.9-9.1 in
Barbettes: 7.1-9.5 in
Main Turrets: 7.1-7.9 in
Conning tower: 5.9 in
Deck: 2 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
2x parní turbína Curtiss
15x kotel Mijabara
2x Steam Turbine Curtiss
15x Boiler Mijabara
Výkon:
Power:
17896.8 kW při ? ot/min 24000 bhp at ? rpm
Šrouby:
Propellers:
2
Zásoba paliva:
Fuel Load:
3000 1) t 2953 1) long tons
Výkony:
Performance:
 
Rychlost:
Speed:
37.4 km/h 20.2 kt
Dosah:
Range:
? km při rychlosti ? km/h ? nm at speed ? kt
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
4x 305 mm/45 EOC (2xII)
12x 254 mm/45 Vickers Type 41 (6xII)
8x 152 mm/45 (8xI)
3x 76 mm/40 Type 41 QF (3xI)
4x 76 mm/28 Type 41 QF (4xI)
5x torpédomet 457 mm (5xI)
4x 305 mm/45 EOC (2xII)
12x 254 mm/45 Vickers Type 41 (6xII)
8x 152 mm/45 (8xI)
3x 76 mm/40 Type 41 QF (3xI)
4x 76 mm/28 Type 41 QF (4xI)
5x torpedo tubes 457 mm (5xI)
Vybavení:
Equipment:
- -
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
- -
Poznámka:
Note:
1) uhlí (+172 t ropy)

07.09.1924 - potopena u Nodžimasaki jako cvičný cíl
1) coal (+169 t of oil)

07.09.1924 - sunk off Nojimasaki as artillery target
Zdroje:
Sources:
https://homepage2.nifty.com/nishidah/e/stc0117.htm
www.cityofart.net/bship/ijn_aki.html
en.wikipedia.org
https://www.battleships-cruisers.co.uk/
HYNEK, Vladimír, KLUČINA, Petr, ŠKŇOUŘIL, Evžen: Válečné lodě[3]. 1.vydání. Praha: Naše vojsko s.p. 1988. 340s. ISBN 28-029-88.05/165
URL : https://www.valka.cz/BB-Aki-1906-t115509#400972 Verze : 1

Aki / 安芸


Aki byla objednána na základě výsledků probíhající rusko-japonské války. Byla po Sacumě druhou bitevní lodí vyprojektovanou a postavenou v Japonsku. Stavba se prodloužila o 10 měsíců, protože byla dána přednost dokončení křižníku Cukuba. To umožnilo odstranit projektové chyby objevené při stavbě Sacumy.
Byla první japonskou bitevní lodí s turbinovým pohonem. To ji umožnilo plout rychlostí 38 km/h při zkouškách v prosinci 1910. Turbinový motor byl dovezen od firmy John Brown ze Skotska. Vyžádal si třetí komín a zvětšení některých rozměrů.
V 1. světové válce, od srpna 1914 byla určena k ochraně lodních cest na jihu Japonska v Jihočínském a Žlutém moři. Nezúčastnila se žádné bitvy. Dne 16.11.1914 najela na písečnou mělčinu v Tokijském zálivu.
Na základě Washingtonské námořní dohody byla 20.09.1923 vyřazena ze služby a byla používána jako námořní cíl. Na cvičení jižně od poloostrova Boso byla 07.09.1924 potopena loďmi Nagato a Mucu. Přítomen byl i korunní princ a špičky generality. Některá velká děla byla zachráněna a použita v bateriích pobřežního dělostřelectva v okolí Tokijského zálivu.


Zdroj:
en.wikipedia.org
https://www.battleships-cruisers.co.uk/

URL : https://www.valka.cz/BB-Aki-1906-t115509#400982 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více