CB - Ibuki (1907)

Ibuki
伊吹 / いぶき
     
Název:
Name:
Ibuki Ibuki
Originální název:
Original Name:
伊吹 / いぶき
Kategorie:
Category:
bitevní křižník 1) Battlecruiser 1)
Třída:
Class:
Ibuki
Kódové označení:
Pennant Number:
-
Loděnice:
Builder:
Kure Kajgun Kóšó, Kure /
Založení kýlu:
Laid Down:
22.05.1907
Spuštění na vodu:
Launched:
21.11.1907
Uvedení do služby:
Commissioned:
01.11.1909
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
20.09.1923 (sešrotován / scrapped)
Velitel:
Commander:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Kató, Kandži (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Posádka:
Crew:
844
Technické údaje:
Technical Data:
 
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
14871 t 14636 long tons
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
15845 t 15595 long tons
Délka:
Length:
147.83 m 485ft
Šířka:
Beam:
23.00 m 75ft 6in
Ponor:
Draught:
7.92 m 26ft
Pancéřování:
Armour:
boky: 102-178 mm
boky nahoře: 127 mm
paluba: 76 mm
hlavní dělové věže: 127-178 mm
sekundární dělové věže: 152 mm
barbety: 127-178 mm
kasematy: 127 mm
velitelská věž: 203 mm
Belt: 102-178 mm
Upper belt: 127 mm
Deck: 76 mm
Main turrets: 127-178 mm
Secondary turrets: 152 mm
Barbettes: 127-178 mm
Casemates: 127 mm
Conning tower: 203 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
2x parní turbína Brown-Curtis
18x kotel Mijabara
2x geared steam turbine Brown-Curtis
18x boiler Miyabara
Výkon:
Power:
17896.8 kW při ? ot/min 24000 bhp at ? rpm
Šrouby:
Propellers:
2
Zásoba paliva:
Fuel Load:
2032 t 2) 2000 long tons 2)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost:
Speed:
39.8 km/h 21.5 kt
Dosah:
Range:
9260 km při rychlosti 25.9 km/h 5000 nm at speed 14 kt
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
4x 305 mm/45 41-shiki (2xII)
8x 203 mm/45 41-shiki (4xII)
14x 120 mm/40 41-shiki (14xI)
4x 76 mm/40 41-shiki (4xI)
3x torpédomet 457 mm (3xI)
4x 305 mm/45 41-shiki (2xII)
8x 203 mm/45 41-shiki (4xII)
14x 120 mm/40 41-shiki (14xI)
4x 76 mm/40 41-shiki (4xI)
3x torpedo tubes 457 mm (3xI)
Vybavení:
Equipment:
- -
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
- -
Poznámka:
Note:
1) Původně klasifikován jako pancéřový křižník, 28.08.1912 překlasifikován na bitevní křižník


2) uhlí (+ 221 tun ropy)


Jedna z veží plavidla bola použitá od 1926 v Tanga batrii, v ako súčasť pevnosti Hoyo. V januári 1942 bola nenávratne poškodená explóziou projektylu.
1) Originally have been classified as armoured cruiser, 28.08.1912 re-classified as Battlecruiser


2) coal (+ 218 long tons of oil)


One of turrets was used at Tanga Battery, Tsurumisaki as part of Hoyo Fortress.
In January 1942 was damaged by projectile explosion.
Zdroje:
Sources:
en.wikipedia.org
www.naval-history.net/WW1NavyJapanese.htm
www.bobhenneman.info/Ibukihistory.htm
www.cityofart.net/bship/ijn_ibuki.html#fotos
navalhistory.flixco.info
www.navypedia.org/ships/japan/jap_cr_kurama.htm
http://homepage2.nifty.com/nishidah/e/stc0115.htm
HYNEK, Vladimír, KLUČINA, Petr, ŠKŇOUŘIL, Evžen: Válečné lodě[3]. 1.vydání. Praha: Naše vojsko s.p. 1988. 340s. ISBN 28-029-88.05/165

Edit Tars
URL : https://www.valka.cz/CB-Ibuki-1907-t115857#401785 Verze : 0
Ibuki byla krátce po uvedení do služby poslána do Thajska, aby se zúčastnila na oslavách korunovace krále Ramy VI. Vajiravudh. Během první světové války chránila britské obchodní lodě v jižním Pacifiku a Indickém oceánu a podílela se na honbě na Německou východoasijskou eskadru a SMS Emden. Podílela se také rozhodující měrou na ochraně přepravy ANZACu napříč Indickým oceánem.
Po válce se roku 1923 stala obětí Washingtonské námořní dohody a po 15 letech služby byla sešrotována.





Zdroj:
en.wikipedia.org
www.naval-history.net/WW1NavyJapanese.htm
www.bobhenneman.info/
www.cityofart.net/bship/ijn_ibuki.html#fotos
URL : https://www.valka.cz/CB-Ibuki-1907-t115857#401999 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více