Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 235 příspěvků vloženo, 1066 editováno a 278 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

SOV - V-54 (motor)

В-54

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    V-54 V-54
    Originální název:
    Original Name:
    В-54
    Kategorie:
    Category:
    vidlicový motor vee engine
    Výrobce:
    Producer:
    ?
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1947-DD.MM.RRRR ?
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.RRRR ?
    Použití:
    Use:
    T-54-1
    T-54-2
    T-54-3
    T-54A
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    12
    Hmotnost:
    Weight:
    895 kg 1973 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    1583 mm 5ft 2,32in
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    826,6 mm 2ft 8,53in
    Celková výška:
    Overall Height:
    897 mm 2ft 11,31in
    Vrtání:
    Bore:
    150 mm 5,91in
    Zdvih:
    Stroke:
    1801) mm 7,09in 1)
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    38,88 l 2372.6 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    nafta diesel
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    tlakové čerpadlo injection
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    15 15
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    1L-6P-5L-2P-3L-4P-6L-1P-2L-5P-4L-3P 1L-6R-5L-2R-3L-4R-6L-1R-2L-5R-4L-3R
    Chlazení:
    Cooling:
    kvapalinové (vodné) water
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    382 kW při 2000 ot/min 512.3 bhp at 2000 rpm
    Poznámka:
    Note:
    1) levý blok, pravý blok 186,7 mm


    Alternatívne označenie: A-137 (А-137)


    Doporučené prevádzkové otáčky: 1600-1800 ot/min
    Max. otáčky motora: 2250 ot/min


    Odvodené verzie:
    - V-54B
    - V-54G
    - V-54K
    - V-54K-IS
    - V-54K-IST
    - V-54P
    - V-54T
    1) left block, right block 7,35in


    Alternative Mark: A-137


    Version:
    - V-54B
    - V-54G
    - V-54K
    - V-54K-IS
    - V-54K-IST
    - V-54P
    - V-54T
    Zdroje:
    Sources:
    Министерство обороны СССР: Танковые двигатели В-2 и В-6 - тецхническое описание; Москва 1975
    vadimvswar.nxt.ru



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/115984#402077Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Motor V-54 (В-54) je štvortaktný, 12-valcový motor s usporiadaním valcov do V, vyvinutý koncom Veľkej vlasteneckej vojny v ZSSR pre potreby novo vyvíjaných stredných tankov. Motor s výkonom 520 hp (387,8 kW) s továrenským označením A-137 (А-137) konštrukčne vychádzal z motoru V-2 (В-2), pričom pri jeho konštrukcii boli využité skúsenosti z vývoja motorov V-44 (В-44) a V11-IS-3 (В11-ИС-3), vyvinuté v rokoch 1944-1945. Výsledkom vývoja bol motor výkonovo rovnaký ako V11-IS-3 (В11-ИС-3) s rozmermi motora V-44 (В-44).


    V-54 sa od V11-IS-3 В11-ИС-3) líšil len konštrukciou dolnej časti kľukovej hriadele, vodného a olejového čerpadla a ich pohonov. Vďaka tomu bola celková výška V-54 nižšia ako V11-IS-3 В11-ИС-3). Oproti V-44 (В-44) mal V-54 novú, zjednodušenú ojnicu a vylepšenú konštrukciu piestov. Zvyšné konštrukčné bloky boli rovnaké.


    Do sériovej výroby sa V-54 (В-54) dostal v roku 1947, spočiatku pre potreby stredného tanku T-54 (T-54-1) a neskôr aj jeho modifikácií. Okrem toho sa motor čoskoro stal terčom mnohých modifikácií (napr. verzie V-54G, V-54B, V-54K, V-54K-IS atď.), ktoré ho prispôsobovali do ďalšej obrnenej techniky, vrátane modernizovaných verzií techniky vyrobenej počas vojny (napr. T-44M, IS-2M, IS-3M, ISU-152K, ISU-152M).
    Motor V-54 na na rozdiel od motora V-55 je vybavený generátorom G-731A poháňaným zubovou spojkou, palivové čerpadlo motora je vybavené pružným korektorom dodávky paliva, nemá polohy "Zima" a "Leto". Výfukové kolektory nie sú prispôsobené na inštaláciu zadymovacieho zariadenia vstrekovaním paliva do výfukových plynov. Mazací systém je vybavený iba jedným olejovým filtrom. Časť motorov má dva vývody na tachometer (motohodiny a rýchlosť - do roku 1953 sa tieto motory označovali písmenom Э). Motory vyrobené do roku 1962 majú dva prívody chladiacej kvapaliny k valcom - pri prvom a šiestom valci.



    Zdroj: Министерство обороны СССР: Танковые двигатели В-2 и В-6 - тецхническое описание; Москва 1975
    vadimvswar.nxt.ru
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/115984#402097Verze : 0
    MOD