Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 325 příspěvků vloženo, 892 editováno a 234 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Albatros D.III (Oef) série 153

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Albatros D.III (Oef) série 153 Albatros D.III (Oef) Series 153
    Originální název:
    Original Name:
    Albatros D.III (Oef) Serie 153
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    Österreichische Flugzeugfabrik AG, Wiener Neustadt /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.02.1917-DD.03.1918
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    281
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1917
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    690 kg 1521 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    964 kg 2125 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,05 m 29ft 8,3in
    Délka:
    Length:
    7,35 m 24ft 1,37in
    Výška:
    Height:
    2,80 m 9ft 2,23in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    20,56 m2 221.31 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    46,7 kg/m2 9.56 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Austro-Daimler AD6 série 19000 o výkonu 147 kW/200 k
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Austro-Daimler AD6 series 19000, power 197 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    188 km/h v ? m 116.8 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5,92 min do 2000 m 5,92 min to 6562 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5500 m 18045 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    500 km 310.7 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 8mm kulomet Schwarzlose 2x fixed 8 mm Schwarzlose machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Historie zde: Albatros D.III Description: Albatros D.III
    Zdroje:
    Sources:
    Grosz, Peter M. Albatros D.III (OEF), Windsock Datafile No.19, Albatros Productions, Berkhamsted 1987. ISBN 0-948414-23-5.
    Tesař, Petr A. Albatros D.II & D.III Oeffag. JaPo, Hradec Králové 1998.
    http://de.wikipedia.org/wiki/Oeffag_D.III
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116078#402236Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Poslední úlovek F. Baraccy, jenž letěl na Spadu 13.

    Na tomto Oeffagu D.III letěl dne 15. 6. 1918 Lt. Sigmund von Josipovich (někdy udávány 2 sestřely) jako doprovod průzkumného letounu. Josipovich letěl na konci celé skupiny, čítající celkem 25 letadel, zřejmě proto si jej ve 12.45 hod. vyhlédl Francesco Baracca a bleskovým střemhlavým útokem jej sestřelil. Josipovich nouzově přistál za italskými liniemi a putoval do zajetí. Stroj se při přistání převrhl a poškodil si křídla, Baracca se nechal vyfotit pouze s odstrojeným trupem. Letoun celý v barvě materiálu, šesticípá hvězda byla znakem jednotky Flik 51J.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116078#398877Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Na tomto stroji Albatros D.III (Oeffag) létal počátkem roku 1918 u polní letecké setniny 41J rakousko-uherského letectva z letiště Torresella v severovýchodní Itálii Feldpilot Josef Novák (3 sestřely). 8. 3. 1918 na něm prodělal těžký souboj s přesilou nepřátelských stíhačů. Novák dokázal s těžce poškozeným strojem nouzově přistát za rakouskými liniemi. Letoun později absolvoval úspěšnou opravu, při níž musely být vyměněny nosné plochy. S výjimkou rudého pruhu na trupu je celý stroj v barvě materiálu.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116078#412956Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Zobrazený stroj je osobním strojem Josefa Nováka, o čemž svědčí iniciály jeho jména na horní nosné ploše. Kromě něj však se strojem létali také G. Brumowski, F. Navratil či Korporal Hans Schraffl, jenž také v troskách stroje 6. 5. 1918 zahynul.

    Oeffag D.III rakousko-uherské polní letecké setniny 41J, letiště Torresella v severovýchodní Itálii, jaro 1918. Jako svůj osobní stroj jej v prvních čtyřech měsících roku 1918 používal Feldpilot Josef Novák. Kromě něj s letounem létali také další příslušníci Flik 41J, např. Godwin Brumowski (35 sestřelů), Friedrich Navratil (10 sestřelů) i Hans Schraffl, jenž byl 6. 5. 1918 za jeho řízením sestřelen a zahynul. Letoun byl celý v barvě materiálu, na horní nosné ploše počáteční písmena pilotova jména, na boku trupu dosud nerozluštěný rébus; existuje domněnka, že jde o písmena "Lil" a tedy o zkratku křestního jména některé z četných dámských obdivovatelek Josky Nováka. Na obrázku jsou také zachyceny dvě originální popisky používané firmou Oeffag: označení osy trupu a šipka, kde je třeba trup zvedat.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116078#412994Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Albatros D.III (Oef), jenž sloužil v listopadu 1917 u Flik 55J na letišti Pergine v severovýchodní Itálii. Na tomto stroji létal Josef Kiss, eso s 19 sestřely. Získal s ním 15. listopadu 1917 svůj 8. a 9. sestřel. Letoun v barvě materiálu, horní plochy křídel, VOP, dále směrovka a potahy kol tmavě zelené s natupovanými žlutými "spirálkami"
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116078#413856Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Albatros D.III (Oef) 153.47 patřil do stavu polní letecké setniny 55J a operoval v lednu 1918 z letiště Pergine v severovýchodní Itálii. Sériové číslo není určeno zcela spolehlivě. Na stroji 153.47 dosáhl nejméně tří sestřelů Josef Kiss, eso s 19 vítězstvími. Letoun na spodních plochách nese nátěr světle modrou barvou, horní a boční plochy natřeny tmavou barvou (možná zde použitá zelenošedá), kovové panely krytu motoru a vrtulový kužel v barvě zašedlého kovu či tmavě šedé. Vzpěrový systém černý, číslice 7 černobílá.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116078#413994Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Albatros D.III (Oef), jenž sloužil koncem listopadu 1917 u Flik 55J na letišti Pergine v severovýchodní Itálii. Na tomto stroji létal Josef Kiss, eso s 19 sestřely. 27. listopadu 1917 s ním Kiss získal své 13. a 14. potvrzené vítězství. Letoun kompletně v barvě materiálu. Později dostal obdobnou kamufláž jako stroj 153.17, tedy horní plochy křídel, VOP, dále směrovka a potahy kol byly tmavě zelené s natupovanými žlutými "spirálkami".
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116078#414544Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Albatros D.III (Oef), jenž sloužil v dubnu 1918 u Flik 55J na letišti Pergine v severovýchodní Itálii. Na tomto stroji létal Josef Kiss, eso s 19 sestřely. Sériové číslo letounu není určeno s jistotou, patrně šlo o letoun č. 153.159 nebo 153.186. Letoun má spodní plochy natřené světlou modrou, horní a boční plochy nesou zajímavou kamufláž, kde byla na podklad v barvě materiálu (tj. na lakované plátno na křídlech a ocasních plochách a lakovanou překližku popř. plechové panely na trupu) nanesena tupováním tmavě zelená barva tak, aby podklad částečně prosvítal.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116078#414547Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Albatros D.III (Oef) 153.110, s nímž létal počátkem roku 1918 u Flik 61J z letiště Motta di Livensa Oblt. i. d. R. Otto Schrimpl (narozen ve Vrchlabí, 4 potvrzené sestřely + 1 nepotvrzený). Stroj je na všech plochách kamuflován hnědou barvou, alpská protěž je osobním označením pilota.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116078#431775Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    S tímto Oeffagem D.III (s. č. 153.24) létal od října 1917 u Kampfstaffel Galanesti na rumunské frontě v Bukovině pražský rodák Hans Fischer (údajně 2 sestřely). Letoun byl v zimě vybaven krytem motoru a celý zůstal v barvě materiálu. Černá Davidova hvězda byla osobním označením pilota a nacházela se na všech čtyřech stranách trupu.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116078#431776Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    S Oeffagem D.III (s. č. 153.198) létal v červnu 1918 u Flik 3J z letiště Romagno nový velitel Fliku Oblt. Friedrich Navratil (10 sestřelů). Hned prvního operačního dne (28. 6. 1918) s ním otevřel skóre jednotky, když sestřelil italský SPAD. Stroj v červenci havaroval a do služby se vrátil v srpnu. Kromě Navratila s letounem létali také Stfw. Otto Förster (nejméně 1 sestřel) a Kpl. August Korkisch. Stroj v počátcích své kariéry létal kompletně v barvě materiálu.

    Oeffag D.III (153.198) ve své pozdější podobě. Jako ostatní letouny Flik 3J dostal novou kamufláž, sestávající z nátěru tmavě zelenou barvou na trupu a na horních plochách křídel a VOP, na nějž byly natupovány skvrny tmavě hnědou. Komu patřil emblém na trupu není známo.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116078#431777Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Oeffag D.III (s. č. 153.246), s nímž v létě 1918 u Flik 3J na letišti Gargolo létali Oblt. Friedrich Navratil a Stwf. Otto Förster. Stroj v červenci 1918 těžce havaroval. Letoun nesl na trupu a horních plochách křídel a VOP nátěr tmavě zelenou barvou, doplněný natupovanými tmavě hnědými skvrnami. Spodní plochy zůstaly v barvě materiálu. Komu patřil emblém na trupu není známo.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116078#431782Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Na tomto stroji zahynul Oberleutnant Josef Pürer, eso Flik 3. Sestřelil jej Capt. Joseph Cottle na Camelu, eso 45. perutě.

    Albatros D.III Oeffag sériového čísla 153.234, letiště Romagnano Dne 31. 8. 1918 byl na tomto stroji sestřelen a zahynul Oberleutnant Josef Pürer (6 sestřelů) od jednotky Flik 3. Sestřelil jej Capt. Joseph Cottle (14 sestřelů) na Camelu od 45. perutě. Jako ostatní letouny Flik 3J dostal kamufláž, sestávající z nátěru tmavě zelenou barvou na trupu a na horních plochách křídel a VOP, na nějž byly natupovány skvrny tmavě hnědou. Spodní plochy zůstaly v barvě lakovaného plátna.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116078#611966Verze : 0
    MOD