Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 232 příspěvků vloženo, 1086 editováno a 276 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Albatros D.III (Oef) série 253

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Albatros D.III (Oef) série 253 Albatros D.III (Oef) Series 253
    Originální název:
    Original Name:
    Albatros D.III (Oef) Serie 253
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    Österreichische Flugzeugfabrik AG, Wiener Neustadt /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.03.1918-DD.08.1918
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    330
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1918
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    716 kg 1579 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1005 kg 2216 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,05 m 29ft 8,3in
    Délka:
    Length:
    7,35 m 24ft 1,37in
    Výška:
    Height:
    2,80 m 9ft 2,23in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    20,56 m2 221.31 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    48,9 kg/m2 10.02 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Austro-Daimler AD6 série 23000 o výkonu 165 kW/225 k
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Austro-Daimler AD6 series 23000, power 222 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    202 km/h v ? m 125.5 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5.25 min do 2000 m 5.25 min to 6562 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 8mm kulomet Schwarzlose 2x fixed 8 mm Schwarzlose machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:






    Poznámka:
    Note:
    Historie zde: Albatros D.III Description: Albatros D.III
    Zdroje:
    Sources:
    Grosz, Peter M. Albatros D.III (OEF), Windsock Datafile No.19, Albatros Productions, Berkhamsted 1987. ISBN 0-948414-23-5.
    Tesař, Petr A. Albatros D.II & D.III Oeffag. JaPo, Hradec Králové 1998.
    http://de.wikipedia.org/wiki/Oeffag_D.III
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116079#402237Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Tento Albatros D.III Oeffag 253.08 byl osobním strojem Lt. von Tomickiho. Občas jej také používal Lt. Stec, který s ním 10. 8. 1918 získal sestřel. Tomicki padl 31. 8. 1918 v jiném letounu a 253.08 zůstal Stecovi. Stec (možná z piety, možná pro štěstí) pak Tomickiho červenobílou šachovnici používal i na svých dalších letounech.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116079#397431Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Albatros D.III Oeffag na němž létal Lt. Stefan Stec. Ležaté S s červenobílou čtyřcípou hvězdou bylo jeho osobním označením. Stroj je zajímavý umístěním kulometů před pilotem na trupu (normálně byly zabudované uvnitř trupu). Stroj byl ztracen 18.8. 1918, když s ním smrtelně havaroval Oblt. Ernst Herold von Stoda.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116079#397512Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Albatros D.III Oeffag (s. č. 253.64), jenž byl v létě 1918 Flik 42J přidělen Stfw. (nrtm.) F. Heftymu (5 potvrzených sestřelů + 5 nepotvrzených). 28. srpna 1918 na tomto stroji musel nouzově přistát na letišti Mansue Korp. (des.) Géza Keisz, když se mu během letu odtrhl potah pravé poloviny spodního křídla. Stroj nesl zajímavou kamufláž tvořenou spirálovým vzorem tištěným na potahové plátno křídel a VOP. U tohoto stroje byla tato kamufláž doplněna též na překližkové části stroje. Železný kříž byl na směrovce (a též zřejmě na spodních křídlech) přemalován na trámové. Tištěný vzor byl ve skutečnosti složitější, skládal se totiž ze čtyř barev (zelená, černá, béžová, červenohnědá). Plátno s tímto vzorem vyráběla vídeňská firma J. Backhausen und Söhne.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116079#431410Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Oeffag D.III (s. č. 253.06) byl osobním strojem velitele Flik 3J Oblt. Friedricha Navratila, který s ním v létě 1918 operoval z letišť Romagno a Gargolo. Byl to také Navratilův nejúspěšnější stroj, neboť na něm dosáhl 8 ze svých 10 sestřelů. Navratil s tímto strojem 21. 10. 1918 havaroval při cvičném letu. Letoun nese na trupu a horních plochách křídel a VOP nátěr tmavě zelenou barvou, na níž byly natupovány tmavě hnědé skvrny. Emblém na trupu je Navratilovým osobním označením. Trámový kříž je pouze na směrovce. Spodní plochy zůstaly v barvě materiálu.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116079#431785Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Oeffag D.III (s. č. 253.116). Jde o druhý osobní letoun velitele Flik 3J Oblt. Friedricha Navratila. Ten s ním nezískal žádný sestřel, neboť po havárii na D.III 253.06 v říjnu 1918 musel do nemocnice. S letounem potom v listopadu 1918 dezertoval do Švýcarska Zgsf. Adolf Bláha. Stroj je zajímavý umístěním kulometů na trupu před pilotem. letoun nese standardní kamufláž Fliku 3: na trupu a na horních plochách křídel a VOP je nanesena tmavá zelená , doplněná natupovanými tmavě hnědými skvrnami.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116079#431795Verze : 0
    MOD