Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 261 příspěvků vloženo, 1119 editováno a 290 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Jakovlev UT-1B

Yakovlev UT-1B / Яковлев УТ-1б

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Jakovlev UT-1B Yakovlev UT-1B
    Originální název:
    Original Name:
    Яковлев УТ-1б
    Kategorie:
    Category:
    bitevní letoun attack aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1941-DD.MM.1942 Dílny vojenského letectva, Sevastopol /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1941-DD.MM.1942
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    přibližně 50 (jednalo se o úpravu vyrobených UT-1)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    11.02.1942
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola/lyže wheels/ski
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    480 kg 1058 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    759 kg 1673 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    7,300 m 23ft 11,39in
    Délka:
    Length:
    5,780 m 18ft 11,56in
    Výška:
    Height:
    2,340 m 7ft 8,12in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    9,58 m2 103.12 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    79,228 kg/m2 16.23 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Švecov M-11G vzduchem chlazený hvězdicový pětiválec o výkonu 80/88 kW.
    Vrtule dvoulistá dřevěná.
    Shvetsov M-11G five-cylinder air-cooled radial engines rated at 110/120 hp,
    drivig a two-blade wooden propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    190 km/h v 1000 m 118.1 mph in 3281 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    162 km/h v ? m mph in ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    5,00 m/s 984.3 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    3,0 min do 1000 m 3,0 min to 3281 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4600 m 15092 ft
    Dolet:
    Range:
    520 km 323.1 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad křídly, 450 nábojů pro každý
    Pumový náklad: 2-4 pumy o malé hmotnosti nebo 2-4 neřízené rakety RS-82.
    Two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns mounted above the wings, 450 rpg.
    Bomb load: two to four small bombs or four rockets RS-82
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Tyto lehké bitevní letouny byly používány v počáteční etapě války, operovaly v Savastopolu a na Kavkaze. Letouny, které toto nasazení "přežily" byly odzbrojeny a sloužily jako cvičné a spojovací. In February 1942, about 50 UT-1 were converted in workshops as improvised ground attack planes UT-1B (УТ-1б), fitted with two machineguns and 2-4 rockets. They were next used in the Black Sea Fleet aviation in Sevastopol and Caucasus. The survivors were disarmed in December 1942
    Zdroje:
    Sources:
    http://www.airwar.ru/enc/aww2/ut1b.html
    http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft22040.htm
    http://www.aviastar.org/air/russia/yak_ut-1.php
    http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/ut-1.html
    archiv autora











    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116459#429938Verze : 1
    MOD
    Avatar
    .

    Na tomto UT-1b létal v květnu 1942 u 46. AP VVS ČF seržant V. V. Prozor (61 hodin při nočních bitevních útocích). Letoun operačně létal až do ledna 1943, úspěšně přečkal celé své bojové nasazení, a poté sloužil, již odzbrojený, k výcviku u VMAU (vojenské námořní letecké učiliště) J. V. Stalina. Stroj nese standardní letní kamufláž té doby - spodní plochy kryje světlá modrá, na horních nepravidelná pole černé a světle zelené.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116459#403008Verze : 0
    MOD