Název: Name: | North American XP-51G | North American XP-51G |
Originální název: Original Name: | North American XP-51G | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.07.1944-14.11.1944 North American Aviation Inc., Inglewood, California | |
Období výroby: Production Period: | DD.07.1944-14.11.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 (Sn. 43-43335 / 43-43336) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 09.08.1944 First prototype 14.11.1944 Second prototype | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2608 kg | 5750 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3565 kg | 7859 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4030 kg | 8885 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,277 m | 36ft 11,98in |
Délka: Length: | 9,830 m | 32ft 3in |
Výška: Height: | 3,700 m | 12ft 1,66in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,65 m2 | 233.04 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 164,67 kg/m2 | 33.73 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin R.M 14 S.M, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V o výkonu 1 551 kW v h= 6 949 m. Vrtule pětilistá Rotol s konstantní rychlostí otáček s dřevěnými vrtulovými listy později trojlistá Aeroproducts Unimatic-542-B s konstantní rychlostí. | Rolls-Royce Merlin R.M 14 S.M twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 2,080 hp at 22,800 ft, driving the five-bladed Rotol constant-speed propeller or later three-blade Aeroproducts Unimatic-542-B constant-speed propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 773 l | 170 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 796.6 km/h v 6325 m | 495 mph in 20750 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 25.5 m/s | 5020 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3,4 min do 6096 m | 3,4 min to 20000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 13929 m | 45700 ft |
Dolet: Range: | 780.5 km | 485 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1865 km | 1158.9 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v křídlech s 250 náboji pro každý . | Four fixed forward-firing Colt-Browning M2 machine-guns in wings with 250 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Experimentální verze XP-51G vznikla tak, že poslední dva draky odlehčeného Mustangu XP-51F dostaly dva vysokovýkonné motory Rolls-Royce RM 14.SM, které Británie dodala na základě obráceného Zákona o půjčce a pronájmu („Lend and Lease Act"), motory však nebyly obladěné a Američané je hodnotili jako: "příliš složité". Druhý letoun byl dopraven do Velké Británie. V únoru 1945 dostal označení Mustang Mk. VI a sériové číslo FR410. Letoun byl zkoušen u A&AEE v Boscombe Down a je zajímavé, že zde dosahoval vyšších výkonů než v USA. | While under construction the last two XP-51F’s were converted to XP-51G’s and fitted with an 1,910 hp Rolls-Royce RM-14.SM Merlin engine. The second XP-51G was shipped to the UK in February 1945, with the serial FR410 it was flown at A&AEE Boscombe Down at least till February 1945, its fate is unknown. |
Zdroje: Sources: | Ray Wagner, Mustang Designer: Edgar Schmued and the P-51, Herndon, VA, Smithsonian Institution Press, 2000, ISBN 978-1-56098-994-3. Jacek B. Źurek, AJ-Press, Monografie Lotnicze 55, North American P-51 Mustang cz.1, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-024-9 www.joebaugher.com www.crazyhorseap.be archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
XP-51G ještě s původní pětilistou vrtulí.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | North American XP-51G |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | North American XP-51G |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | North American XP-51G |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Britský Mustang VI s trojlistou vrtulí.