Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 232 příspěvků vloženo, 1088 editováno a 276 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

North American XP-51G

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    North American XP-51G North American XP-51G
    Originální název:
    Original Name:
    North American XP-51G
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.07.1944-14.11.1944 North American Aviation Inc., Inglewood, California
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.07.1944-14.11.1944
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2 (Sn. 43-43335 / 43-43336)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    09.08.1944 First prototype
    14.11.1944 Second prototype
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2608 kg 5750 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3565 kg 7859 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    4030 kg 8885 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,277 m 36ft 11,98in
    Délka:
    Length:
    9,830 m 32ft 3in
    Výška:
    Height:
    3,700 m 12ft 1,66in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21,65 m2 233.04 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    164,67 kg/m2 33.73 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Merlin R.M 14 S.M, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V o výkonu 1 551 kW v h= 6 949 m.
    Vrtule pětilistá Rotol s konstantní rychlostí otáček s dřevěnými vrtulovými listy později trojlistá Aeroproducts Unimatic-542-B s konstantní rychlostí.
    Rolls-Royce Merlin R.M 14 S.M twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 2,080 hp at 22,800 ft,
    driving the five-bladed Rotol constant-speed propeller or later three-blade Aeroproducts Unimatic-542-B constant-speed propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    773 l 170 UK gallons
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    796.6 km/h v 6325 m 495 mph in 20750 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    25.5 m/s 5020 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    3,4 min do 6096 m 3,4 min to 20000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    13929 m 45700 ft
    Dolet:
    Range:
    780.5 km 485 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1865 km 1158.9 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    4x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v křídlech s 250 náboji pro každý . Four fixed forward-firing Colt-Browning M2 machine-guns in wings with 250 rpg.
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    Experimentální verze XP-51G vznikla tak, že poslední dva draky odlehčeného Mustangu XP-51F dostaly dva vysokovýkonné motory Rolls-Royce RM 14.SM, které Británie dodala na základě obráceného Zákona o půjčce a pronájmu („Lend and Lease Act"), motory však nebyly obladěné a Američané je hodnotili jako: "příliš složité".

    Druhý letoun byl dopraven do Velké Británie. V únoru 1945 dostal označení Mustang Mk. VI a sériové číslo FR410. Letoun byl zkoušen u A&AEE v Boscombe Down a je zajímavé, že zde dosahoval vyšších výkonů než v USA.
    While under construction the last two XP-51F’s were converted to XP-51G’s and fitted with an 1,910 hp Rolls-Royce RM-14.SM Merlin engine.

    The second XP-51G was shipped to the UK in February 1945, with the serial FR410 it was flown at A&AEE Boscombe Down at least till February 1945, its fate is unknown.
    Zdroje:
    Sources:
    Ray Wagner, Mustang Designer: Edgar Schmued and the P-51, Herndon, VA, Smithsonian Institution Press, 2000, ISBN 978-1-56098-994-3.
    Jacek B. Źurek, AJ-Press, Monografie Lotnicze 55, North American P-51 Mustang cz.1, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-024-9
    www.joebaugher.com
    www.crazyhorseap.be
    archiv autora


    XP-51G ještě s původní pětilistou vrtulí.





    Britský Mustang VI s trojlistou vrtulí.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116518#403117Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Pred dodaním do Veľkej Británie dostal stroj S/N. FR 410 do každej polovice krídla 3 guľomety 12,7 mm Browning MG-53-2. Prvý prototyp zalietal Ed Virgin, druhý Joe Barton. Stroj FR 410 mal označenie Mustang Mk. VI.


    Zdroj:
    Balous, Miroslav: Letadla 39-45: North American XP-51F, G a J Mustang, Letectví a kosmonautika 2012 / 11,
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116518#461762Verze : 0
    MOD