Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 306 příspěvků vloženo, 1175 editováno a 311 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

SOV - 5TDF (motor)

5ТДФ

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    5TDF 5TDF
    Originální název:
    Original Name:
    5ТДФ
    Kategorie:
    Category:
    motor s protilehlými válci horizontally opposed engine
    Výrobce:
    Producer:
    ?
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.RRRR ?
    Použití:
    Use:
    T-64
    T-64A
    T-64B
    T-64B1
    Raad-2M
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    5
    Hmotnost:
    Weight:
    1040 kg 2293 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    1413 mm 4ft 7,63in
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    955 mm 3ft 1,6in
    Celková výška:
    Overall Height:
    581 mm 1ft 10,87in
    Vrtání:
    Bore:
    120 mm 4,72in
    Zdvih:
    Stroke:
    120 mm 4,72in
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    13,5 l 823.82 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    - -
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    Vstrekovanie Injection
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    ? ?
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    ? ?
    Chlazení:
    Cooling:
    vodní water
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    514,85 kW při 2800 ot/min 690.4 bhp at 2800 rpm
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    http://btvt.narod.ru/4/5td/5tdf.htm
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116589#403267Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Nejzajímavější věc v tanku T-64 je jeho motor,který má přezdívku kufr.Konsrukce je velmi neobvyklá a informace u nás skoupé.


    5DTF je dieslový vícepalivový,dvoutaktní(!),přeplňovaný plochý pětiválec s protiběžnými písty(!).To znamená že pístů je deset na dvou klikových hřídelích.



    TTD
    Počet válců -5
    Objem válců-13,5 l
    Vrtání-120mm
    Zdvih jednoho pístu-120mm
    Výkon-700k/2800ot/min
    Litrový výkon-52k/l
    Max. ot.-3000
    Hmotnost-1040kg
    Délka.1413mm
    Šířka-955mm
    Výška-581mm


    Činnost-Takt první:
    Oba písty(v jednom válci)působením tlaku výfukových plynů jdou od sebe,každý ke své klice.Před dolní úvratí dochází k otevření výfukovéfo a také sacího kanálu.Dmychadlo vhání sacím kanálem stlačený vzduch,který vytlačuje výfukové plyny výfukovým kanálem.Tzv. výplach.
    Takt druhý:
    Oba písty se pohybují k sobě a stlačují vzduch,který se prudce zahřívá.Těsně před horní úvratí dojde ke vstřiku paliva,které se vzítí,expanduje a nastává takt první.


    Největší výhody jsou vysoký litrový výkon a malé rozměry.To je ale zavádějící protože hmotnost je stejná jako u motorů řady V o objemu 38,88 l u ostatních téček.
    Jako nevýhody jsou uváděny,vysoká poruchovost,špatné startování v zimě,vysoké teplotní zatížení.To bude pravděpodobně odstraněno,protože novější a větší verze motoru s označením 6TD je nabízena do nových tanků T-72 a T-84.
    Osobně si myslím,že daň za rozměry je příliš vysoká.Sice nepotřebuji hlavu válců,ta však není u dvuotaktu nijak složitá, potřebuji ale dva klikové hřídele což komplikuje zástavbu,mazání apod.Díky snaze se přehřívat musím použít buďto větší chladič,který spotřebuje místo ušetřené menším motorem nebo výkonější ventilátor chladiče,který odebere větší část výkonu motoru.

    5-TDF
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116589#158064Verze : 0