Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 311 příspěvků vloženo, 950 editováno a 303 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Albatros D.XI

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Albatros D.XI Albatros D.XI
    Originální název:
    Original Name:
    Albatros D.XI
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1918-DD.MM.1918 Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1918-DD.MM.1918
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.02.1918
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    494 kg 1089 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    689 kg 1519 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8,000 m 26ft 2,95in
    Délka:
    Length:
    5,580 m 18ft 3,68in
    Výška:
    Height:
    2,860 m 9ft 4,59in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    18,5 m2 199.13 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Siemens-Halske Sh.III o výkonu 118 kW/160 k
    čtyř nebo dvoulistá dřevěná vtule
    Siemens-Halske Sh.III, power 158 hp
    four- or two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    190 km/h v ? m 118.1 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    15,1 min do 5000 m 15,1 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,92mm kulomet LMG 08/15 2x fixed 7,92 mm LMG 08/15 machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    První Albatros používající rotační motor. Postaveny byly dva prototypy, lišící se čtyřlistou vrtulí a vyváženými křidélky na prvním a dvoulistou vrtulí a ke konci se rozšiřujícími se křidélky na druhém stroji. Druhý z nich, 2209/18, se účastnil druhé souteže o nový stíhací letoun na jaře 1918, ale byl zničen při přistání. 2208/18 se účastnil následující souteže, kde předvedl dobré výsledky, ale série objednána nebyla.


    Vytrvalost: 1,5 h
    Endurance: 1.5 hr
    Zdroje:
    Sources:
    Gray, Peter; Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
    www.aviastar.org
    www.theaerodrome.com
    www.theaerodrome.com
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/albatd11.html





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116919#404231Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Jeden ze dvou prototypů Albatrosu D.XI (sériového čísla 2208/18). Šlo o patrně jediný z experimentálních Albatrosů, který byl kamuflován. Trup nesl nepravidelná pole tmavě zelené a fialové barvy, tmavě zelené byly patrně též kryty kol a mezikřídelní vzpěry. Krycí plechy, kryt motoru a vrtulový kužel v barvě kovu, vzpěry od spodního křídla k trupu v barvě lakovaného dřeva. Směrovka v barvě lakovaného plátna, nosné plochy a VOP potaženy plátnem lozenge.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/116919#404225Verze : 0
    MOD