QB - Fuso (1877)

Fuso
扶桑
     
Název:
Name:
Fuso Fuso
Originální název:
Original Name:
扶桑
Kategorie:
Category:
pancéřovaná válečná loď ironclad warship
Třída:
Class:
-
Kódové označení:
Pennant Number:
-
Loděnice:
Builder:
Samuda Brothers, Cubitt Town, London
Založení kýlu:
Laid Down:
24.09.1875
Spuštění na vodu:
Launched:
17.04.1877
Uvedení do služby:
Commissioned:
DD.01.1878
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
01.04.1908 (sešrotována/scrapped 1910)
Velitel:
Commander:
19.04.1879-07.07.1882 Džunzo, Macumura (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
07.07.1882-19.08.1882 Fukusima, Takanori (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
20.08.1882-08.02.1884 Inoue, Jusika (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
08.02.1884-06.02.1885 Sakejuki, Ito (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
06.01.1886-29.01.1886 Inoue, Jusika (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
29.01.1886-07.04.1886 Kogama, Tosikuni (Kajgun Čúsa / Kaigun Chusa)
07.04.1886-14.07.1886 Kogama, Tosikuni (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
14.07.1886-14.06.1888 Jamazaki, Kagenori (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
14.06.1888-15.05.1889 Araj, Aricura (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
15.05.1889-13.05.1890 Takino, Naotosi (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
13.05.1890-17.06.1891 Samedzima, Kazunori (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
17.06.1891-17.11.1891 Sató, Sidzuo (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
08.07.1894-18.11.1895 Arai, Aricura (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
05.06.1896-26.11.1896 Simadzaki, Jusitaga (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
26.11.1896-01.06.1897 Kamimura, Sonodzjú (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
01.06.1897-28.12.1897 Uriú, Sotokiti (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
07.06.1900-06.08.1900 Narukava, Chakaru (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
06.08.1900-06.11.1900 Imai, Kanemasa (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
05.07.1901-13.03.1902 Narita, Kacuro (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
28.12.1902-12.01.1903 Uriú, Sotokiti (Kajgun Čúsa / Kaigun Chusa)
12.01.1903-07.07.1903 Uriú, Sotokiti (Kajgun Čúsa / Kaigun Chusa)
11.01.1905-12.12.1905 Nagai, Gunkiči (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
12.12.1905-28.06.1906 Cučijama, Tecuzo (Kajgun Čúsa / Kaigun Chusa)
28.06.1906-02.05.1907 Cučijama, Tecuzo (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
02.05.1907-01.04.1908 Cukijama, Kijotomo (Kajgun Tajsa / Kaigun Taisa)
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Posádka:
Crew:
250
Technické údaje:
Technical Data:
 
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
3777 t 3717 long tons
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
- t - long tons
Délka:
Length:
65.53 m 215ft
Šířka:
Beam:
14.63 m 48ft
Ponor:
Draught:
5.49 m 18ft
Pancéřování:
Armour:
102-230 mm boky
178-203 mm baterie
178 mm přepážky
102-230 mm belt
178-203 mm battery
178 mm bulkheads
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
1x trojčinný pístový parní stroj
8x kotel
1x 2-shaft reciprocating triple expansion steam engine
8x boiler
Výkon:
Power:
2610 kW při ? ot/min 3500 bhp at ? rpm
Šrouby:
Propellers:
2
Zásoba paliva:
Fuel Load:
366 t 360 long tons
Výkony:
Performance:
 
Rychlost:
Speed:
24.1 km/h 13 kt
Dosah:
Range:
8334 km při rychlosti 18.5 km/h 4500 nm at speed 10 kt
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
4x 240 mm/30 Krupp (4xI)
2x 170 mm/25 Krupp (2xI)
6x 75 mm (6xI)
4x 25 mm Nordenfelt (1xIV)


od roku 1884:
4x 240 mm/30 Krupp (4xI)
4x 152 mm (4xI)
11x 47 mm (11xI)
2x torpédomet 356 mm


od roku 1899:
8x 152 mm (4xI)
11x 47 mm (11xI)
2x torpédomet 356 mm


od roku 1903:
2x 152 mm (2xI)
4x 120 mm (4xI)
11x 47 mm (11xI)
4x 240 mm/30 Krupp (4xI)
2x 170 mm/25 Krupp (2xI)
6x 75 mm (6xI)
4x 25 mm Nordenfelt (1xIV)


since 1884:
4x 240 mm/30 Krupp (4xI)
4x 152 mm (4xI)
11x 47 mm (11xI)
2x torpedo tubes 356 mm


since 1899:
8x 152 mm (4xI)
11x 47 mm (11xI)
2x torpedo tubes 356 mm


since 1903:
2x 152 mm (2xI)
4x 120 mm (4xI)
11x 47 mm (11xI)
Vybavení:
Equipment:
- -
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
- -
Poznámka:
Note:
Loď byla postavena se třemi funkčními oplachtěnými stěžni jako alternativním pohonem


21.3.1898 - překlasifikována na bitevní loď 2. třídy
11.12.1905 - překlasifikována na loď pobřežní ochrany 2. třídy
Ship was built with 3 functional sailing masts as alternative propulsion


21.3.1898 - re-classified as 2nd class battleship
11.12.1905 - re-classified as 2nd class Coastal defence ship
Zdroje:
Sources:
http://homepage2.nifty.com/nishidah/e/stc0103.htm
en.wikipedia.org
http://pl.wikipedia.org/wiki/Fus%C5%8D_%281878%29
ru.wikipedia.org

Edit Tars
URL : https://www.valka.cz/QB-Fuso-1877-t117353#405104 Verze : 0
Fuso byla první japonská loď postavená v Anglii. Jednalo se o zmenšenou verzi HMS Iron Duke. Připlula do Jokohamy 11.6.1878 přes Suezský kanál a Indický oceán. Vzhledem k menším rozměrům byla klasifikována jako válečná loď 2. třídy. 11.7.1878 hostila na palubě císaře při jedné z prvních přehlídek japonského námořnictva v Tokyo Bay.
Dne 18.12.1889 se srazila s křižníkem Takačiho, ale utrpěné škody byly malé. Původně se plánovalo její vyřazení v roce 1891, ale v listopadu 1891 byla poslána do suchého doku v Jokosuce, kde byla do července 1894 modernizována. V 1. čínsko-japonské válce se podílela na Bitvě na řece Jalu a v Bitvě u Weihaiwei.
Dne 29.10.1897 se srazila s křižníkem Macušima v bouřlivých vodách u pobřeží Iyo a potopila se. Následujícího roku byla vyzdvižena a opravena v Kure. Dne 21.3.1898 byla překlasifikována na bitevní loď 2. třídy a následně přezbrojena novými Kruppovými kanony. Opravy pokračovaly do dubna 1900.
V Rusko-japonské válce se podílela na blokádě Port Arthuru, hlídkování na linkách v Cušimské úžině a podél pobřeží Koreje. Sloužila jako vlajková loď kontraadmirála Sukeuji Hosoja, Sedmá divize, Třetí eskadra a byla až do Bitvy u Cušimi držena v záloze mino Kombinovanou flotilu.
Dne 11.12.1905 byla překlasifikována na loď pobřežní ochrany 2. třídy a 1.4.1908 vyřazena ze služby.


Zdroj:
http://homepage2.nifty.com/nishidah/e/stc0103.htm
en.wikipedia.org
http://pl.wikipedia.org/wiki/Fus%C5%8D_%281878%29
URL : https://www.valka.cz/QB-Fuso-1877-t117353#405110 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více