North American B-25B Mitchell

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 385 příspěvků vloženo, 1558 editováno a 256 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

North American B-25B Mitchell

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    North American B-25B Mitchell North American B-25B Mitchell
    Originální název:
    Original Name:
    North American B-25B Mitchell
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.08.1941-DD.01.1942 North American Aviation Inc., Inglewood, California
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.08.1941-DD.01.1942
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    119 (serial number 40-2229 - 40-2348; 40-2243 zrušen / canceled)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1941
    Osádka:
    Crew:
    5 (pilot, 2. pilot, bombometčík, navigátor, radista / pilot, copilot, bombardier, navigator, radio operator)
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    9072 kg 20000 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    12909 kg 28460 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    14061 kg 31000 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    20.62 m 67ft 7.7in
    Délka:
    Length:
    16.15 m 53ft 0in
    Výška:
    Height:
    4.8 m 15ft 9in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    56.67 m2 610 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Wright R-2600-9 Double Cyclone
    - dvouhvězdicový
    - počet válců: 14
    - maximální výkon: 1119 kW při 2400 ot/min
    Wright R-2600-9 Double Cyclone
    - two-row radial
    - number of cylinders: 14
    - maximum power output: 1500 hp at 2400 rpm
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    2620 l
    +1590 l odhazovací nádrž v pumovnici
    692 US gal
    + 420 US gal in bomb bay tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    483 km/h v 4572 m 300 mph in 15000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7163 m 23500 ft
    Dolet:
    Range:
    32191) km 20001) mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    hmotnost pum: 1361 kg

    obranná výzbroj:
    7,62mm pohyblivý kulomet M2 na přídi
    2x 12,7mm kulomet M2 ve hřbetní věži Bendix (každý 400 nábojů)
    2x 12,7mm kulomet M2 ve spodní věži Bendix (každý 350 nábojů)
    bomb load: 3000 lb

    defensive armament:
    0.3in flexible M2 machine gun in the nose
    2x 0.5in M2 machine gun in Bendix dorsal turret (400 rounds each)
    0.5in M2 machine gun in Bendix ventral turret (350 rounds each)
    Uživatelské státy:
    User States:



    2)



    2)
    Poznámka:
    Note:
    1) s 1361 kg pum
    2) jako Mitchell Mk.I, do Velké Británie dodáno 23 letadel (FK161 - FK183)
    1) with 3000 lb of bombs
    2) as Mitchell Mk.I, 23 aircrafts (FK161 - FK183) delivered to Great Britain
    Zdroje:
    Sources:
    Scutts, J.: North American B-25 Mitchell, Crowood, 2001
    Janowicz, K.: North American B-25 Mitchell cz. 1, AJ-Press, 2001
    Janowicz, K.; Pajdosz, W.: North American B-25 Mitchell cz. 2, AJ-Press, 2002
    Janowicz, K.; Karlenko, D.; Musialkowski, L.; Wiśniewski, P.: North American B-25 Mitchell cz. 3, AJ-Press, 2003
    Johnsen, F. A.: North American B-25 Mitchell, WarbirdTech Series, Specialty Press, 1997
    http://www.joebaugher.com/usaf_bombers/b25.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1177#302517Verze : 0
    MOD
    Avatar
    North American B-25B Mitchell
    Model NA-62B
    U RAF Mitchell Mk.I


    Stručná historie:
    Tato verze středního bombardéru odrážela již zkušenosti z bojů v Evropě. Na základě těchto zkušeností musela být posílena obranná výzbroj, verze B-25A byla vyzbrojena jedním až třemi kulomety Colt-Browning ráže 7,62 mm v předním střelišti a jedním půlpalcovým kulometem v ocasním střelišti, u verze B-25B bylo ocasní střeliště zcela zrušeno, ale na hřbet trupu byla instalována střelecká věž Bendix s dvojicí kulometů Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm, tyto zbraně byly také ve spodní střelecké věži. Tato věž byla zaměřována dálkově pomocí periskopů a kvůli snížení aerodynamického odporu byla spodní věž zatažitelná. Přední kulomet nejdříve zůstal, ale zanedlouho byla zaměněn také za velkorážný kulomet.
    Výzbroj pěti kulometů ráže 12,7 mm však neslo jen málo letadel. Osádky bombardérů neměly v oblibě spodní střeleckou věž, ta byla neustálým zdrojem obtíží, ty byly způsobeny jednak samotným ovládáním, např. vysunutí věže se muselo provádět pomalu a opatrně, aby se nepoškodil koncový spínač, protože věž se potom nedala zasunout a stala se tak nechtěnou, ale účinnou aerodynamickou brzdou a nedovedu si představit střelce, který při útoku stíhače opatrně vysunuje střeleckou věž. Další těžkosti působilo dálkové ovládání zbraní střelcům, způsobovalo jim závratě a nevolnost a nakonec se často stalo, že optika byla zalepena blátem již při startu letounu. Většina osádek se tedy spodní věže zbavila, otvor byl zaplechován a ušetřená hmotnost 600 kilogramů byla využita pro instalaci přídavné palivové nádrže.
    Nejznámějším nasazením této verze byl nálet šestnácti bombardérů na japonská města, tomuto náletu velel Lt. Col. James H. Doolittle. Letouny odstartovaly 18. dubna 1942 z paluby letadlové lodi USS Hornet. Letouny byly pro tuto operaci maximálně odlehčeny, odstraněn byl zaměřovač Norden, většina kulometů a pancéřování, veškerá ušetřená hmotnost byla využita pro co možno největší zásobu paliva, ta se podařila zvýšit až na 4 320 litrů. Utajovaný zaměřovač Norden byl pro tuto akci zbytečný, protože bombardování mělo být provedeno z malé výšky a tak jej osádky letadel nahradily jednoduchým zařízením vlastní výroby. Do ocasní kopule byly přidělány dřevěné násady od smetáků, které měly odradit Japonce od útoku zezadu. Nálet měl spíše demonstrativní a psychologický charakter a to ještě pro Američany samotné. Bombardována byla města Tokio, Jokohama, Nagoja, a Kobe.
    Další verzí byla B-25C a B-25D, ta byla vyráběna od ledna 1942.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1177#302515Verze : 3
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1177#302520Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    B-25B Mitchell na jehož palubě vedl 18. 4. 1942 Col. Doolittle nálet na Tokio. Stroj nese standardní nátěr tvořený barvou Olive Drab na horních a bočních plochách a barvou Neutral Grey na spodních. Sériové číslo je uvedeno ve zkrácené podobě, na trupu na úrovni zadní hrany pilotního překrytu byl úzký červený pás varující před okruhem točící se vrtule.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1177#396422Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Série snímků bombardérů B-25B Mitchell z náletu (resp. jeho počáteční fáze) na japonská města z paluby letadlové lodi USS Hornet dne 18.4.1942. Bližší informace v článku Doolittlův nálet na Tokio.

    (USAF)

    (USAF)

    (USAF)


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1177#404642Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Tento letoun B-25B Mitchell byl "složen" z částí několika bombardérů verze B-25J. Stroj v zobrazené podobě nese barvy Mitchellu sériového čísla 40-2261, který byl pokřtěn názvem The Ruptured Duck. Uvedený bombardér pilotoval Lt. Ted W. Lawson z 95th Bombardment Squadron při Doolittlově náletu na Tokio dne 18. dubna 1942.

    Vystavený exemplár - Pacific Aviation Museum Pearl Harbor Hangar 37, Ford Island

    Vystavený exemplár - Pacific Aviation Museum Pearl Harbor Hangar 37, Ford Island
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1177#401116Verze : 0