Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 302 příspěvků vloženo, 1070 editováno a 310 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Auster A.2/45

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Auster A.2/45 Auster A.2/45
    Originální název:
    Original Name:
    Auster A.2/45
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1948-DD.MM.1949 Auster Aircraft Ltd., Rearsby
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1948-DD.MM.1949
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.04.1949
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1529 kg 3370 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    13.26 m 43ft 6in
    Délka:
    Length:
    9.17 m 30ft 1in
    Výška:
    Height:
    2.54 m 8ft 4in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    25.83 m2 278 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    de Havilland Gipsy Queen 34 o výkonu 176 kW
    dvoulistá stavitelná vrtule
    de Havilland Gipsy Queen 34, power 240 hp
    two-blade variable-pitch propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    202 km/h v ? m 125.5 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    185.1 km/h v ? m 115 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4267 m 14000 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Letectví+Kosmonautika 2011 / 07.
    www.flightglobal.com
    www.flightglobal.com
    forum.keypublishing.com


    Druhý prototyp, který poprvé vzlétl někdy v roce 1949 Na rozdíl od prvního stroje měl zamýšlený motor, invertní šestiválec Gipsy Queen, kdežto první stroj měl Gipsy Major 31 o 160 hp.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/118186#406998Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V roce 1945 vypsalo britské ministerstvo dodávek specifikace A.2/45 na nový pozorovací letoun, jehož vzorem vlastností měl být Fieseler Fi 156 Storch. Požadována byla rychlost 177 km/h, dostup 3353 m, vzlet do výšky 15 m ne delší než 182 m a stejně dlouhé přistání. Specifikace požadovaly také lehké pancéřování pilotního prostoru a užitečný náklad. Na specifikace zareagovala firma Heston s typem JC.6, což byl dvoutrupý letoun s motorem v zadní části trupové gondoly. Druhou firmou, která se dostala až ke stavbě prototypu byla Auster Aircraft. Ta dokonce od roku 1946 vlastnila a provozovala jeden Storch, který velmi intenzivně testovala. Specifikace se postupně značně měnily, takže výsledný letoun byl proti předchozím Austerům výrazně větší, přestože jinak byla vidět jasná příbuznost. Oproti v té době sériově stavěným Austerům Mk.6 se 108kW motorem Gipsy Major měl nový stroj pohánět přepracovaný invertní šestiválec Gipsy Queen 34, i když první s prototypů nakonec vzlétl s 118kW motorem Gipsy Major 31. Tento stroj sloužil hlavně k ověření koncepce a velkých klapek na křídlech, teprve druhý stroj byl postaven plně vybaven. Testy u Air O.P. School v Middle Wallop ukázaly problémy s klapkami, které byly při přistávání dost nebezpečné a při jednom letu málem způsobily havárii, jinak ale Auster požadavky naplnil. Armáda ale mezitím přehodnotila svoje potřeby a žádný z typů podle specifikací A.2/45 nebyl objednán - ve službě nadále zůstaly lehčí Austery AOP Mk.6 a 9, které začaly doplňovat první vrtulníky. oba stroje byly uskladněny a v roce 1957 zničeny.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/118186#407005Verze : 0
    MOD