Název: Name: | Supermarine Walrus Mk.I | Supermarine Walrus Mk.I |
Originální název: Original Name: | Supermarine Walrus Mk.I | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.05.1935-DD.MM.194R Supermarine Aviation Works (Vickers) Ltd., Woolston DD.MM.1939-DD.MM.194R Saunders-Roe Ltd., East Cowes | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1935-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 553: 283 Supermarine 270 Saro | |
První vzlet: Maiden Flight: | 21.06.1933 Seagull V 18.03.1936 Walrus I | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | STOBAR - krátký vzlet, přistání pomocí brzdících lan | STOBAR - short take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | obojživelné | amphibious |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2223 kg | 4900 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3266 kg | 7200 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3651 kg | 8050 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13.970 m | 45ft 10in |
Délka: Length: | 11.46 m | 37ft 7in |
Výška: Height: | 4.650 m | 15ft 3in |
Plocha křídla: Wing Area: | 56.67 m2 | 610 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 57.61 kg/m2 | 11,8 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Bristol Pegasus VI vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 510 kW. | Bristol Pegasus VI nine-cylinder, supercharged, air-cooled radial engine rated 680 hp. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 555-705 l | 122-155 Imp gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 217.3 km/h v 1448 m | 135 mph in 4750 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 152.9 km/h v 1067 m | 95 mph in 3500 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5.3 m/s | 1050 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 12,5 min do 3048 m | 12,5 min to 10000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5639 m | 18500 ft |
Dolet: Range: | 965.6 km | 600 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,69 mm v předním a hřbetním střelišti. Pumový náklad: do 345 kg, pumy hlubinné nálože. | Two flexible 0.303 inch Vickers K machine-guns, in nose and dorsal positions. Bomb load: Up to 760lb of Bombs and Depth charges under wing. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Supermarine Walrus byl dvouplošný obojživelný dvouplošník pro katapultované vzlety s jedním motorem v tlačném uspořádání. Výroba Walrusu Mk.I začala v v roce 1935 a byl to pro sužbu u RAF a FAA přejmenovaný Seagull V. Pro průzkumné operace nesl radar ASV Mk.II. RAF používá Walruse na záchranu sestřelených pilotů. Odhaduje se, že Walrus zachránil okolo 5 000 sestřelených pilotů okolo Británie a až 2 500 pilotů ze Středozemního moře. | The Walrus designer was Reginald J. Mitchell. The Supermarine Walrus was a catapult-launched, biplane amphibian with pusher propeller. The first production models in 1935 were the Walrus Mk I, redesignated from the Seagull V for service with the RAF and FAA. Some fitted with ASV radar. The Royal Air Force used the Walrus to rescue shot down pilots. It is estimated that the Walrus saved around 5,000 pilots shot down around Britain and 2,500 in the Mediterranean. |
Zdroje: Sources: | William Green, War Planes of the Second World War: Flying Boats, Volume 5, Doubleday & Co., Garden City, New York 1971, ISBN-10: 0356014495 www.ipmsstockholm.org www.jaapteeuwen.com www.aviastar.org www.fleetairarmarchive.net www.britishaircraft.co.uk archiv autora |