Micubiši Ka-14 (3. prototyp)

Mitsubishi Ka-14 (3rd prototype) / 九試単座戦闘機(カ-14)
     
Název:
Name:
Micubiši Ka-14 (3. prototyp) Mitsubishi Ka-14 (3rd prototype)
Originální název:
Original Name:
九試単座戦闘機(カ-14)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3. ze šesti prototypů
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1500 kg 3307 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
7,685 m 25ft 2,56in
Výška:
Height:
3,270 m 10ft 8,74in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,80 m2 191.6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
84,30 kg/m2 17.27 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Hikari 1, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 515 kW (700 k) a 588 kW (800 k) v h= 3 500 m.
Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu o průměru 2 690 mm.
Nakajima Hikari 1,
nine-cylinder air-cooled radial, rated at 690 hp for take-off and 789 hp at 11,493 ft,
driving a two-blade fixed-pitch metal propeller of the diameter 8ft 9,9in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
200 l 45 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
452 km/h v 3500 m 280.9 mph in 11483 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,05 min do 5000 m 5,05 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
zástavba zbraní nedoložena instalation of weapons undocumented
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
九試単座戦闘機(カ-14) - Kyū-shi Tanza sentō-ki (Ka - 14) - Námořní palubní stíhací letoun 9-Ši (Ka-14).


Motor Hikari byl instalován do 3., 4. a 5. prototypu.
九試単座戦闘機(カ-14) - Kyū-shi Tanza sentō-ki (Ka - 14) - Naval carrier-borne fighter 9-Shi (Ka-14).
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd., New Ed edition, 2001, ISBN-10: 1840652691
Tadeusz Januszewski, Mitsubishi A5M Claude, Yellow Series No.6107, Mushroom Model Publications, Redbourn, UK, rok 2003, ISBN ISBN 83-917178-0-1
Famous Airplanes of the World, Type96 Carrier Fighter, No 27, March 1991, Bunrin-Do Co. Ltd., Nankano, Tokyo 164, Japan
Václav Němeček, Vojenská letadla 2 díl, Naše Vojsko, Praha 1987; ISBN 80-206-0117-1
L+K č. 24/1991, 25/1991 a 26/1991, Václav Balous, Monografie Micubiši A5M Claude,
L+K č. 2/65, Václav Němeček, Letadla 1939-1945, Mitsubishi A5M
http://www.combinedfleet.com/ijna/a5m.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/a5m.html
http://www.hikotai.net/datasheets/ka14.htm
www.aviastar.org
www.aviastar.org
http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=259
www.aviarmor.net
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ka-14-3-prototyp-t118731#408148 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více