Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 302 příspěvků vloženo, 1070 editováno a 310 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Boeing XP-12A

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Boeing XP-12A Boeing XP-12A
    Originální název:
    Original Name:
    Boeing XP-12A
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1929-DD.04.1929 Boeing Airplane Co., Seattle, Washington
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1929-DD.04.1929
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    11.04.1929
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1171 kg 2582 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.14 m 30ft
    Délka:
    Length:
    6.15 m 20ft 2in
    Výška:
    Height:
    ? m ?
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21.14 m2 227.5 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1340-9 Wasp o výkonu 391 kW
    dvoulistá kovová vrtule
    Pratt & Whitney R-1340-9 Wasp, power 525 hp
    two-blade metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    230.1 km/h v ? m 143 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    možnost nést 2x pevný synchronizovaný 7,62mm kulomet Browning nebo 1x 7,92mm a 1x 12,7mm kulomet Browning

    5x 11kg bomba
    provision for
    2x fixed .30 Browning machine gun, or
    1x dixed .30 and 1x .50 Browning machine gun

    5x 25 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, Peter M. The Boeing P-12E, Profile No.2. Profile Publications, Leatherhead.
    Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
    Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
    Jones, LLoyd S. U.S. Fighters. Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://www.aerofiles.com/_boe2.html
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p12.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/118931#408614Verze : 0
    MOD
    Avatar
    XP-12A byl poslední z deseti P-12, byl ale dokončen s různými úpravami doporučenými vojenskými piloty na základě zkušeností s předchozími stroji. Dostal firemní označení Model 101, hlavní rozdíly oproti standardnímu P-12 představovaly snížený podvozek, samostavitelná ostruha místo pevné, vyvážená křidélka typu Frise, zavěšená rovnoběžně s nosníky křídla, upravené výškovky a motor R-1340-9 v širokém prstenci NACA. Kulomety pravděpodobně nebyly instalovány, stroj byl ale připraven pro obě v té době obvyklé kombinace, tedy dva 7,62mm nebo jeden 7,62mm a jeden 12,7mm Browning v přídi. První vzlet XP-12A provedl 11. dubna 1929, ale byl zničen na Wright Field při srážce ve vzduchu s jiným P-12 již 26. května, po pouhých 4 letových hodinách. Nicméně testované prvky se ukázaly užitečné a stroje následujících sérií uplatnily jak křidélka Frise, tak prstencovou kapotu motoru.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/118931#408625Verze : 0
    MOD