Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 358 příspěvků vloženo, 1082 editováno a 335 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Armádní experimentální stíhač model 3

Army Experimental Model 3 Fighter / 試製三型戦闘機

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Armádní experimentální stíhač model 3 Army Experimental Model 3 Fighter
    Originální název:
    Original Name:
    試製三型戦闘機
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1927-DD.06.1927 Tokorozawa Branch, Department of Supply of the Army Department of Aviation, Tokorozawa /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1926-DD.06.1927
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1927
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    940 kg 2072 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1277 kg 2815 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,700 m 31ft 10in
    Délka:
    Length:
    6,725 m 22ft 0,75in
    Výška:
    Height:
    2,550 m 8ft 4,39in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    26.84 m2 288.912 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    51,41 kg/m2 10.53 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Hispano-Suiza (8F?), vodou chlazený osmiválec válci do V, přeplňovaný turbokompresorem Rateau o výkonu 221 - 235 kW (300 - 320 k).
    Vrtule dvoulistá dřevěná se speciální drážkou na odtokové hraně vrtulového listu.
    Hispano-Suiza eight-cylinder water-cooled Vee engine with Rateau turbo-supercharger, power output 296 - 316 hp,
    driving a two-bladed wooden propeller with specially notched trailing edge.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    193.1 km/h v 0 m 120 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    12,66 min do 3000 m 12,66 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6800 m 22310 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    žádná None
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Technické oddělení letecké školy v Tokorozawě navrhlo v roce 1926 úpravu standardní stíhačky Ko 4 (Nieuport 29 C.1), tato úprava byla provedena, aby bylo možno vyzkoušet turbokompresor francouzského inženýra Rateaua. Turbokompresor Rateau byl zkoušen ve Francii, Velké Británii a v USA.
    Stíhací Ko 4 byl upraven do dvoumístné podoby, a na nohy podvozku byly nainstalovány dva chladiče typu Lamblin. Umístnění chladiču na podvozek bylo jistě nešikovné, ale u experimentálního letounu může být vše podřízeno účelu. Testy pokračovaly ještě v roce 1928, avšak s nepříznivým výsledkem - výkony nestouply tak, jak bylo očekáváno, následně byl program ukončen. Původně bylo zvažováno použití turbokompresorů ve dvoumotorových průzkumnách letounech Košiki A-3.
    Under the guidance of the Department of Engineering, this aeroplane was manufactured by the Army Artillery Arsenal, with work beginning in 1926 and being completed in june 1927. The primary purpose of this fighter-type aircraft was to test the efficiency of the Rateau turbo-supercharger that was to be used on the A-3 Long-range Reconnaissance-aircraft to improve engine performance. Aircraft development was suspended early, but the results of the tests made with this aeroplane would have future value. This aircraft design was based upon the Type Ko 4 Fighter ( Nieuport 29-C.1) but differed in having two seats and two very awkwardly placed Lamblin radiators mounted in front of the main undercarriage legs. Tests with the turbine continued while using this aeroplane until 1928 at which time it was determined that the desired results could not be achieved. The project was then ended with this one prototype aircraft.
    Zdroje:
    Sources:
    Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/119232#409758Verze : 0
    MOD