Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 243 příspěvků vloženo, 1039 editováno a 281 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Panzerbefehlswagen VI (P)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Panzerbefehlswagen VI (P) Panzerbefehlswagen VI (P)
    Originální název:
    Original Name:
    Panzerbefehlswagen VI (P)
    Kategorie:
    Category:
    těžký velitelský tank heavy command tank
    Výrobce:
    Producer:
    Porsche (konštrukcia/design)
    Krupp A.G. (výroba korieb a veží/hulls and turrets made)
    Nibelungenwerk (kompletácia/assembling)
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.RRRR-DD.11.1942
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.11.1942
    Osádka:
    Crew:
    5
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    59305 1) kg 130745 1) lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    9540 mm 31ft 3,58in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    3200 (3400) mm 10ft 5,98in (11ft 1,86in)
    Celková výška:
    Overall Height:
    2900 mm 9ft 6,17in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    480 mm 1ft 6,89in
    Pancéřování:
    Armour:
    Korba:


    horné čelo - 100 mm + 100 mm prídavný pancier
    dolné čelo - 80 mm
    horné boky - 80 mm
    dolné boky - 60 mm
    zadok - 40-80 mm
    strop - 25 mm
    predné dno - 20 mm


    Veža:


    štít kanóna - 70 mm
    boky a zadok - 80 mm (rádiusový tvar)
    strop - 25 mm
    veliteľská vežička - 50 mm (rádiusový tvar)
    Hull:


    upper front - 100 mm + 100 mm additional armor
    lower front - 80 mm
    upper sides - 80 mm
    lower sides - 60 mm
    rear - 40-80 mm
    roof - 25 mm
    belly - 20 mm


    Turret:


    gun shield - 70 mm
    sides & rear - 80 mm (Rd)
    roof - 25 mm
    commander´s cupola - 50 mm (Rd)
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    2 x Maybach HL 120 TRM
    2 x elektrický generátor Siemens K58-8
    2 x elektromotor Siemens typ 1495a (230kW)
    2 x Maybach HL 120 TRM
    2 x electric generator Siemens K58-8
    2 x elektric motor Siemens typ 1495a (230kW)
    Výkon:
    Power:
    195 kW při 2600 ot/min 261.5 bhp at 2600 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    elektrické riadenie (bez mechanickej prevodovky) electric control
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    ? km/h ? mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    ? km ? mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    ? ° ? %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    ? m ?
    Výzbroj:
    Armament:
    8,8 cm KwK 36 L/56
    (64 (80) nábojov)


    2 x guľomet MG 34 (4350 nábojov)
    1 x MP 38/40 (192 nábojov)
    8,8 cm KwK 36 L/56
    (64 (80) rounds)


    2 x machine gun MG 34 (4350 rounds)
    1 x MP 38/40 (192 rounds)
    Vybavení:
    Equipment:
    Fu 5
    Fu 2
    Fu 5
    Fu 2
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    1) - hmotnosť tanku pred úpravou do podoby veliteľského tanku 1) - tank weight ago command tank modification
    Zdroje:
    Sources:
    Thomas L. Jentz, Hilary L. Doyle - Panzerkampfwagen VI P (Sd.Kfz.181) The History of the Porsche typ 100 and 101 also knows as the Leopard and Tiger (P), Darlington Productions, Inc; 1.vydanie, rok vydania 1997, ISBN-10: 1892848031, ISBN-13: 978-1892848031
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/119336#410004Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V 10/1942 bol dokončený posledný prototyp VK 45.01 (P) (Fgst.Nr.250013). Niesol vežu Turm Nr.14, ktorá bola modifikovaná do veliteľskej podoby. Prototyp prešiel v 11/1942 testami na polygóne v Berka, následne bol odoslaný na ďalšie testovanie do Kummersdorfu. V Kummersdorfe bol prototyp upravený pre ťahanie testovaných stíhačov tankov Panzerjäger Tiger P (Ferdinand). Kvôli tomu mal na zadnom pancieri korby namontované ťažné zariadenie (neskôr modifikované). V 9/1943 sa podľa hlásenia firmy M.A.N. zúčastnil porovnávacích testov s dvoma Tigrami firmy Henschel. Po návrate do továrne Nibelungenwerk bol začiatkom roka 1944 modifikovaný (výmena motorov Maybach, montáž prídavného pancierovania, nanesenie zimmeritu). V tejto podobe bol veliteľský stroj od 4/1944 zaradený v stave štábu schwere Panzerjäger-Abteilung 653 vyzbrojeného stíhačmi tankov Elefant. Bol to veliteľský stroj majora Gillenbergera. Posledná bojová akcia tohoto stroja bola dokumentačne podchytená v 7/1944.



    *zdroj :


    Thomas L. Jentz, Hilary L. Doyle - Panzerkampfwagen VI P (Sd.Kfz.181) The History of the Porsche typ 100 and 101 also knows as the Leopard and Tiger (P), Darlington Productions, Inc; 1.vydanie, rok vydania 1997, ISBN-10: 1892848031, ISBN-13: 978-1892848031













    Foto tanku na vagóne je datované cca k 7.4.1944 pri presune. Lokalizácia je určená ako stanica vo Ľvove.

    Ťažné oko namontované v Kummersdorfe. Neskôr bolo vymenené za silnejšie.

    Silnejšie ťažné zariadenie.

    Nové ťažné oká.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/119336#410006Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Úpravy urobené v poľných podmienkach.

    Pôvodná podoba streľne guľometu a vodičovho priezoru.

    Modifikácia strieľne guľometu.

    Modifikácia vodičovho priezoru.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/119336#412227Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Zaujímavým zistením je, že veža už mala na pravej strane veľký manipulačný poklop. To uniklo i autorom zdroja pánom Jentz a Doyle.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/119336#412228Verze : 0
    MOD