Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 348 příspěvků vloženo, 1317 editováno a 294 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Aiči AB-1

Aichi AB-1 / 愛知 AB-1 「输送机」

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Ajči AB-1 (kolový podvozek) Aichi AB-1 (Land plane)
    Originální název:
    Original Name:
    爱知航空机 AB-1 「输送机」
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1928-DD.MM.1928 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1928-DD.MM.1928
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1928
    Osádka:
    Crew:
    2 + 4 pasažéři
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1680 kg 3704 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2710 kg 5975 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    15,110 m 49ft 6,87in
    Délka:
    Length:
    9,900 m 32ft 5,75in
    Výška:
    Height:
    3,730 m 12ft 2,84in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    59,20 m2 637.22 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    45,70 kg/m2 9.36 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Aiči-Lorraine, vodou chlazený dvanáctiválec s válci do W o vzletovém výkonu 331 kW (450 k) a maximálním výkonu 357 kW (485 k).
    Vrtule dvoulistá dřevěná.
    Aichi-Lorraine, twelve-cylinder W-type water-cooled engine rated at 444 hp for take-off and maximum power output 478 hp,
    driving a two-blade wooden propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    196.3 km/h v 0 m 122 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    140 km/h v 1200 m 87 mph in 3937 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    24,0 min do 3000 m 24,0 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4000 m 13123 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    žádná None
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Jediný letoun AB-1 krátký čas v roce 1929 létal u spločnosti Nihon Koku K. K. Yuso jako pozemní letoun (s kolovým podvozkem), to až do převzetí Fokkerů Super Universal. Později létal AB-1 dosti dlouhou dobu u společnosti v Tokio Koku K. K. na trase Haneda - Šimoda zde létal jako plovákový. The sole AB-1 was used for a short time in 1929 by Nihon Koku Yuso KK as a landplane until the arrival of the Fokker Super Universal. Later, the AB-1 was used for many years by the Tokyo Koku K K, owned by Tamotsu Aiba, on the Haneda (Tokyo)-Shimoda route as a floatplane.
    Zdroje:
    Sources:
    Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/119447#410260Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Historie:


    V únoru 1926 byla Ministerstvem letectví vyhlášena soutěž o ryze japonský dopravní letoun, tedy letoun navržený a postavený v Japonsku. Společnost Aichi Tonkei Denki Seizo K. K. dostala grant, který obdržely všechny zúčastněné firmy.


    U společnosti Aichi se prací na projektu ujal inženýr Tokuichiro Gomei a na vše dohlížel šéfkonstruktér Tetsuo Miki. Celý letoun byl velmi podobný německému letounu Heinkel HD-25, ale rozměry byly celkově větší. Změněn byly mezikřídelní vzpěry. Sedadla pro čtyři cestující byly umístěny v blízkosti těžiště letounu, v kabině před otevřenými místy pro osádku. Motor byl vybrán s ohledem na případnou další výrobu letounu, tedy „domácí“, licenčně vyráběný Aichi Lorraine W-12. Podvozek byl od počátku navržen tak, aby jej bylo možno lehce přestavět z kolového na plovákový a opačně.
    Soutěže se zúčastnily další prototypy od hlavních výrobců letadel. Mitsubishi s prototypem MC-1 a Nakajima s prototypem označeným jako N-36, což byla japonská verze Breguetu. Posledně uvedený letoun byl zničen při havárii a tak zkouškami prošly prototypy AB-1 a MC-1. Oběma letounům bylo vytýkáno, že poskytují špatný výhled pro pilota. AB-1 byl hodnocen lépe jako hydroplán a MC-1 byl lepší s kolovým podvozkem.
    Japonské letecké společnosti nakonec používaly jednoplošné a importované Fokkery Super Universal. Jediný letoun Aichi AB-1 byl užíván po krátkou dobu společností Nihon Koku K. K. Yuso s kolovým podvozkem, brzy jej nahradil dovezený Fokker Super Universal. Aichi AB-1 poté dokončil svou kariéru dopravního letounu po několikaleté službě, kdy létal u společnosti Tokiu Koku K. K. Zde létal s plovákovým podvozkem na trati Haneda - Shimoda.
    Označení AB-1 znamená Aichi Biplane a číslice 1 znamená, že se jednalo o první letoun této kategorie.


    Použité prameny:
    Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/119447#410317Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/cw1/ab1.html



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/119447#571006Verze : 0
    MOD