18.08.2011 - AČR může mít v budoucnu přebytek (kolových) BVP

Díky současným snahám o finanční úspory v rezortu Ministerstva obrany ČR a nové koncepci AČR (Bílá kniha obrany ČR) pravděpodobně v budoucnu bude mít Armáda ČR až 100 nevyužitelných kolových bojových vozidel pěchoty.
Dle deníku E15 se počítá pouze se 3 mechanizovanými prapory s přibližně 120 vozidly (celkem). Koupeno je na 107 vozidel KBVP Pandur II CZ (včetně modifikací, např. 11x KBV-VR, 8x KBV-PZLOK, 8x KBV-PZ, 4x KOT-Ž, 4x KOT-Zdr) a dalších 110 vozidel Iveco je již objednáno, kromě nich disponuje armáda pásovými vozidly BVP-1 a BVP-2.




zpravy.tiscali.cz
URL : https://www.valka.cz/18-08-2011-ACR-muze-mit-v-budoucnu-prebytek-kolovych-BVP-t119494#410363 Verze : 0

Diskuse

BKO mluví o 3 mech. praporech v rámci brigády středního typu, ale (podle toho jak se dá chápat pyramida v BKO) o dalších praporech:
"další schopnosti k naplnění politicko-vojenských ambicí a požadavků NATO
– k rotaci praporního úkolového uskupení: min. 3 prapory
– k rotaci rotního úkolového uskupení: min. 1 prapor
– adekvátní schopnosti bojové podpory a bojového zabezpečení"


V současné struktuře (aspoň podle www.army.cz) jsou dva motorizované prapory a výsadkový mechanizovaný prapor - takže je otázka, jak přesně je to v BKO myšleno, protože je to napsané tak nějak že jsou možné oba výklady, nicméně o něco výš se píše, že by tyto schopnosti měly fungovat souběžně (1.17 b):


"b) je ČR schopna se souběžně účastnit těmito uskupeními3:


i. brigádním úkolovým uskupením po dobu šesti měsíců bez rotace,


ii. praporním úkolovým uskupením s rotací po šesti měsících. V rámci nasazení praporního úkolového uskupení jsou ozbrojené síly schopny až na jeden rok poskytnout velitelství pro mnohonárodní brigádní úkolové uskupení4,


iii. rotním úkolovým uskupením s rotací po šesti měsících,


iv. v období, kdy nebude nasazeno brigádní úkolové skupení, uskupeními do hodnoty praporu určenými do pohotovosti v rámci sil rychlé reakce NATO (NATO Response Force, NRF) nebo EU (Battle Group, BG);"


Z toho by mi vycházelo 7 praporů, 3 z toho mechanizované, tankový prapor by podle BKO měl být zatím zachován, a min. 1 děl. oddíl. V takovém případě by se asi ta Iveca rozptýlila mezi další prapory.


Samozřejmě je možné, že jsem si BKO vyložil špatně Smile
URL : https://www.valka.cz/18-08-2011-ACR-muze-mit-v-budoucnu-prebytek-kolovych-BVP-t119494#410403 Verze : 0
Opět novináři řeší věci o kterých nemají ani ponětí... Co se týká počtu obrněné techniky, tak problém je spíše opačný, když to vezmu dle Bílé knihy. Podle ní se mají nechat dosloužit jak T-72M4, tak BVP-2 a o jejich náhradě ani slovo, kromě scestného nápadu modernizace BVP-1. Rušení 7.MEB však není v plánu, takže v budoucnu bude zřejmě tato brigáda bez techniky. Stejná situace bude u Protiletadlové brigády ve Strakonicích, která po zrušení Kubů bude mít ve výzbroji přenosné RBS-70.
URL : https://www.valka.cz/18-08-2011-ACR-muze-mit-v-budoucnu-prebytek-kolovych-BVP-t119494#410492 Verze : 0
Já si říkal, že při otázce jestli jsem blb já nebo novinář to rozhodně není 50:50, ale chtěl jsem si být jistý Smile
URL : https://www.valka.cz/18-08-2011-ACR-muze-mit-v-budoucnu-prebytek-kolovych-BVP-t119494#410494 Verze : 0
no přiznám se, že o danou problematiku (AČR) se téměř vůbec nezajímám, ale zaujala mne ta zpráva. No a na ní je jasně vidět, že informace od českých novinářů jsou víceméně vždy naprosto zcestné a to zvláště v okurkové sezóně ...
omlouvám se za mystifikaci a děkuji za vysvětlení
URL : https://www.valka.cz/18-08-2011-ACR-muze-mit-v-budoucnu-prebytek-kolovych-BVP-t119494#412040 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více