Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 322 příspěvků vloženo, 1410 editováno a 284 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Grumman E-2A Hawkeye

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Grumman E-2A Hawkeye Grumman E-2A Hawkeye
    Originální název:
    Original Name:
    Grumman E-2A Hawkeye
    Kategorie:
    Category:
    letoun včasné výstrahy/velitelské stanoviště airborne early warning/command aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1960-DD.MM.1967 Grumman Aircraft Engineering Corp., Bethpage, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1960-DD.MM.1967
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    62 (148147/148149, 148711/148713, 149817/149819, 150530/150541, 151702/151725, 152476/152489)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    21.10.1960
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    16092 kg 35477 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    20048 kg 44199 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    22250 kg 49052 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    24.56 m 80ft 7in
    Délka:
    Length:
    17.17 m 56ft 4in
    Výška:
    Height:
    5.58 m 18ft 3,75in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    65.03 m2 700 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    342.11 kg/m2 70.07 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    turbovrtulový turboprop
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Allison T56-A-8 o vzletovém výkonu 3020 kW
    čtyřlistá vrtule s konstantní rychlostí otáček Aero Products
    Allison T56-A-8, take-off power 4050 shp
    four-bladed constant-sped propeller Aero Products
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    6753 l 1784 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    579.7 km/h v 5243 m 360.2 mph in 17200 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    518.5 km/h v 8854 m 322.2 mph in 29050 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    17.4 m/s 3420 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    12 min do 6096 m 12 min to 20000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9479 m 31100 ft
    Dolet:
    Range:
    370.5 km 230.2 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    3003.8 km 1866.5 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Swanborough, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0.
    www.alternatewars.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1199#489829Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Grumman E-2A Hawkeye

    Letoun včasné výstrahy a uvědomování, který začal vznikat v druhé polovině 50. let jako náhrada za stroje E-1B Tracer. První stroj, který víceméně odpovídal sériové verzi, se do oblak premiérově vznesl 19. dubna 1961. Konstrukce se stala základem pro palubní transportní letoun C-2A Greyhound.

    Srdcem avioniky letounu E-2A je radiolokační systém General Electric AN/APS-96 s charakteristickou "talířovou" anténou o průměru 7,31 metru. Dodávky sériových strojů k letkám námořnictva započaly v roce 1964. Na první operační plavbu se dostaly v roce 1966 v rámci letky VAW-11 na palubě letadlové lodi USS Kitty Hawk. E-2A se aktivně zapojily do bojů ve Vietnamské válce.

    Celkově však verze E-2A vkládaná očekávání nesplnila. Pokud vše fungovalo, jak mělo, jednalo se o výkonný systém. Letoun však velmi často sužovaly problémy se spolehlivostí. Na začátku roku 1965 byla celková objednávka po postavení 59 sériových kusů zrušena. Od poloviny šedesátých let se pak výrobci snažili "vychytat" nejzávažnější problémy konstrukce, čímž vznikla verze E-2B. Ta se lišila především zástavbou počítače Litton L-304 a od roku 1969 bylo na tento standard upraveno 50 E-2A.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1199#4967Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Dva snímky strojů E-2A pořízené na palubě lodi USS Coral Sea a pocházející z rozmezí let 1966/1967.


    Na horním snímku je stroj (modex 743) z výzbroje VAW-11 Det A. Tato jednotka v tu dobu podřízená palubnímu křídlu CVW-2 uskutečnila plavbu na palubě Coral Sea v rozmezí července 1966 až února 1967. Během tohoto WESTPACu se CVW-2 zapojilo do bojových operací nad Vietnamem.


    Druhý snímek stroje s modexem 761 pochází z následující plavby (červenec 1967 až duben 1968), kdy z paluby operovala VAW-116 podřízená CVW-15. I tentokrát bylo palubní křídlo nasazeno do leteckých bojů ve Vietnamu.

    (US Navy)

    (US Navy)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1199#227523Verze : 0
    MOD