Junkers Ju 86 B-1

     
Název:
Name:
Junkers Ju 86 B-1 Junkers Ju 86 B-1
Originální název:
Original Name:
Junkers Ju 86 B-1
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG, Dessau /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6
První vzlet:
Maiden Flight:
22.02.1935 (prototyp / prototype Ju 86 V2)
24.08.1935 (prototyp / prototype Ju 86 V4)
Osádka:
Crew:
3
cestující / passengers: 10
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5200 kg 11464 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5790 kg 12765 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7850 kg 17306 lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,50 m 73ft 9,83in
Délka:
Length:
17,60 m 57ft 8,9in
Výška:
Height:
4,70 m 15ft 5,03in
Plocha křídla:
Wing Area:
82,00 m2 882.64 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Junkers Jumo 205 C
- motor s protiběžnými písty
- počet válců: 6
- maximální výkon: 441 kW (600 PS)
Junkers Jumo 205 C
- opposed-piston engine
- number of cylinders: 6
- maximum power output: 592 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
310 km/h v ? m 193 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
280 km/h v ? m 174 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,2 m/s 826.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15 min do 3000 m 15 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5900 m 19357 ft
Dolet:
Range:
1500 km 932 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2500 km 1553 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
civilní provozovatelé:
(Deutsche Lufthansa)
(Swissair)
civil operators:
(Deutsche Lufthansa)
(Swissair)
Poznámka:
Note:
vytrvalost: 5,3 h endurance: 5.3 h
Zdroje:
Sources:
Dressel, J., Griehl, M.: Die Junkers Ju 86, Podzun-Pallas-Verlag, 1996
Šnajdr, M.: Junkers Ju 86 - bombardéry pro Luftwaffe, HPM, 10/2007
Šnajdr, M.: Junkers Ju 86 - bombardéry pro Luftwaffe, HPM, 11/2007
Šnajdr, M.: Junkers Ju 86 - exportní stroje na evropském nebi, HPM, 10/2008
Šnajdr, M.: Junkers Ju 86 - exportní stroje, HPM, 11/2008
Šnajdr, M.: Junkers Ju 86 P a R, HPM, 12/2008
http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_86
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-86-B-1-t119934#15004 Verze : 0
Junkers Ju 86 B-0 (někdy je označován jako B-1) W.Nr. 860015 D-AKOP nazvaný „Kismet" zůstal v majetku mateřské firmy. V únoru 1936 zvítězil ve III. ročníku závodu nad oázami, který pořádal egyptský aeroklub. Pilotoval jej Freiherr Speck von Sternburg.
Junkers Ju 86 B-1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-86-B-1-t119934#413221 Verze : 0
Dodávky dopravních Ju 86 do zahraničí firma Junkers Flugzeugwerke AG zahájila již roku 1936. Švýcarský letecký dopravce Swissair obdržel hned první vyrobený předsériový Ju 86 B-0, stroj W.Nr. 860008. Letoun odpovídal Junkersům dodávaným domácí Lufthanse. Ve Švýcarsku letoun obdržel civilní poznávací značky HB-IXI. Swissair jej od 7. května 1936 nasadila pro noční poštovní službu mezi Curychem a letištěm Frankfurt-am-Main. Start komerčního létání nebyl nejšťastnější, neboť HB-IXI již 12. srpna téhož roku nouzově přistál v německém Wixhausenu a byl vrácen do mateřské továrny.
Junkers Ju 86 B-1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-86-B-1-t119934#413222 Verze : 0
Dopravní Ju 86 B-0 W.Nr. 860011, D-AQER „Inselberg", patřící německé dopravní letecké společnosti Deutsche Lufthansa, rok 1936. Rekonstrukce podle snímku pořízeného na letišti Hamburk. Je na něm patrná chybná aplikace jména letounu (jak dokládá fotografie, na levé straně trupu bylo provedeno v podobě „Inselberg") a absence státní vlajky na SOP. Obojí bylo nepochybné záhy dáno do pořádku.
Junkers Ju 86 B-1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-86-B-1-t119934#413223 Verze : 0
Ju 86 B-01 (D-AXEQ, "Bückeberg") sloužil ke zkouškám pohonných jednotek. Letoun v létě 1936 absolvoval dálkový přelet do africké Gambie.

Zdroj: viz výše
Junkers Ju 86 B-1 -


URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-86-B-1-t119934#435739 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více