Gasuden KR-1

ガスデンKR-1
     
Název:
Name:
Gasuden KR-1 Gasuden KR-1
Originální název:
Original Name:
ガスデンKR-1
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.MM.1934 Tokyo Gas and Electrical Industry Co., Ltd., Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
7
První vzlet:
Maiden Flight:
23.12.1933
Osádka:
Crew:
1 + 3 pasažéři
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
576 kg 1270 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
964 kg 2125 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,200 m 30ft 2,19in
Délka:
Length:
7,600 m 24ft 11,2in
Výška:
Height:
2,700 m 8ft 10,29in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,00 m2 236.81 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
43,82 kg/m2 10 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gasuden Džinpu 3, vzduchem chlazeny hvězdicový sedmiválec o vzletovém výkonu 118 kW (160 k) a 110 kW (150 k) nominální výkon.
Vrtule kovová dvoulistá typu Micubiši-Reed s pevným úhlem náběhu.
Gasuden Jinpu 3 seven-cylinder air-cooled radial engine, rated at 158 hp for take-off and 148 hp nominal power,
driving a two-bladed fixed-pitch Mitsubishi-Reed metal propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
197.9 km/h v 1097 m 123 mph in 3600 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
159.3 km/h v ? m 99 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15,83 min do 3000 m 15,83 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4200 m 13780 ft
Dolet:
Range:
650.2 km 404 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 4 h Endurance: 4 hours
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Gasuden-KR-1-t120686#413883 Verze : 0
     
Název:
Name:
Gasuden KR-1 (plovákový) Gasuden KR-1 (seaplane)
Originální název:
Original Name:
ガスデンKR-1
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.MM.1934 Tokyo Gas and Electrical Industry Co., Ltd., Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
7
První vzlet:
Maiden Flight:
15.03.1934
Osádka:
Crew:
1 + 2 pasažéři
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
680 kg 1499 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
988 kg 2178 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,200 m 30ft 2,19in
Délka:
Length:
7,880 m 25ft 10,24in
Výška:
Height:
3,400 m 11ft 1,86in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,00 m2 236.81 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
44,91 kg/m2 9.2 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gasuden Džinpu 3, vzduchem chlazeny hvězdicový sedmiválec o vzletovém výkonu 118 kW (160 k) a 110 kW (150 k) nominální výkon.
Vrtule kovová dvoulistá typu Micubiši-Reed s pevným úhlem náběhu.
Gasuden Jinpu 3 seven-cylinder air-cooled radial engine, rated at 158 hp for take-off and 148 hp nominal power,
driving a two-bladed fixed-pitch Mitsubishi-Reed metal propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
188 km/h v ? m 117 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
150 km/h v ? m 93 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
17,10 min do 3000 m 17,10 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3800 m 12467 ft
Dolet:
Range:
600.3 km 373 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 4 h Endurance: 4 hours
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Gasuden-KR-1-t120686#413927 Verze : 0
Stručná historie:

Jednalo se o první leteckou konstrukci z roku 1932, společnost se tehdy pustila do projektu malého osobního letadla, které mělo létat na trati Tokio - Ósaka. Podle plánu měl letounek dosahovat nejvyšší rychlosti 200km/h, měl být snadno vyrobitelný a provozní náklady měly být velmi nízké díky jednoduché a nenáročné údržbě. Osádka měla být tvořena jedním pilotem a třemi cestujícími. Letounek měl být schopen operovat z malých a neupravených letištních ploch.

Jednalo se v podstatě o kopii britského de Havilland Fox Moth, rozdíl byl v pohonné jednotce, Japonci svůj letounek vybavili vlastním hvězdicovým motorem Gasuden Jimpu o výkonu 150 koní. Japonci měli možnost prozkoumat britskou konstrukci, když strojírenské oddělení Mitsui & Co dovezlo tři Fox Mothy, stroje byly určeny k prodeji v Japonsku. Dva letouny byly zakoupeny pro armádní letectvo prostřednictvím sbírek Aikoku-Go a armáda je používala jako malá ambulantní letadla. Společnost Gasuden po předchozím jednání získal také jeden letoun.

Označení KR-1 byla zkratka pro Kogata Ryokaku-ki (malé dopravní letadlo). Letounek měl typickou de Havillandovu konstrukci - celodřevěný drak ze smrku, krytý překližkou a tkaninou. Tato konstrukce však vyžadoval kvalifikované řemeslníky znalé práce s tímto dřevem. Podvozek byl navržen tak, aby jej bylo možno měnit, jednak bylo možno použít kolový podvozek, nebo bylo možno připnout dva kovové plováky, které vyráběla fa Deruta loděnicích Chiba City.

První prototyp byl zalétnut v Tachikawě 23. prosince 1933, pilotoval jej Mansaku Akaike, let proběhl s uspokojivými výsledky. Veřejnosti byl poprvé předveden 27. ledna 1934 na letišti Haneda, nedaleko Tokia, s plovákovým podvozkem byl předveden dne 15. března 1934.
Letoun byl nazýván Chidori-go (pták Kulík). S plovákovým podvozkem mohl Chidorigo vzlétat jen na klidné vodní hladině a jeho přepravní kapacita byla zredukována na dva pasažéry.
Celkem bylo postaveno sedm letadel. Tři KR-1, včetně prototypu, s civilním označením J-BBJI, J-BBMI, J-BBNI provozovala společnost Nippon Koku Yuso Kenkyusho v Sakai, nedaleko Ósaky, létaly na pravidelných linkách Ósaka Šikoku a Ósaka- Širahama. Další dva letounky byly dodány na Tchaj-wan do Kokubo Gaikai (Tchaj-wan dobrovolná národní obrana) a další dva stroje létaly u mandžuské pobřežní stráže na Eikou.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Gasuden KR-1 -


Gasuden KR-1 -


Gasuden KR-1 -


Gasuden KR-1 -


URL : https://www.valka.cz/Gasuden-KR-1-t120686#413885 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více