Název: Name: | 55. samostatná bombardovací letka (lehká) | 55th Independent Bomber Squadron (Light) |
Originální název: Original Name: | 55 Samodzielna Eskadra Bombowa (Lekka) 1) | |
Datum vzniku: Raised/Formed: | 31.08.1939 | |
Předchůdce: Predecessor: | 55. řadová letka | 55th Line Squadron |
Datum zániku: Disbanded: | 18.09.1939 2) | |
Nástupce: Successor: | - | - |
Nadřízené velitelství: Higher Command: | 31.08.1939-18.09.1939 Bombardovací brigáda | 31.08.1939-18.09.1939 Bomber Brigade |
Dislokace: Deployed: | 31.08.1939-10.09.1939 Marynin/polní letiště 10.09.1939-11.09.1939 Marianów/polní letiště 12.09.1939-14.09.1939 Brest 15.09.1939-17.09.1939 Luck-Kolomyje/přesun 18.09.1939 ?/? | |
Velitel: Commander: | 31.08.1939-10.09.1939 Skibiński, Józef Ludwik (kapitan obserwator) 4) 10.09.1939-18.09.1939 Szpak, Adam Szymon Stanisław (kapitan obserwator) 5) | |
Výzbroj: Armament: | 01.09.1939: 10x PZL P.23B "Karaś" 1x Fokker F.VIIB/3m 1x RWD-8 | |
Poznámka: Note: | Letka byla jako samostatná setnina v postavení vojskového oddílu. 1) Změna názvu byla provedena o půlnoci z 30. na 31.08.1939. Kopański a Pawlak uvádějí půlnoc z 31.08. na 01.09.1939. V polské historiografii je označována rovněž jako 55. bombardovací letka (55 Eskadra Bombowa). 2) Podle rozkazu velitele Bombardovací brigády byly 11.09.1939 zbylé stroje přelétnuty a předány k doplnění stavu 31. průzkumné letky. Pozemní sled zahájil přesun po vlastní ose. 18.09.1939 se pozemní sled evakuoval do Rumunska. 3) Od 11.09.1939 pouze pozemní sled. 4) 10.09.1939 po přeletu na letiště Marianów v průběhu přistání se jeho „Karaś“ ve vývrtce zřítil z výšky 100 m. Celá posádka zahynula. 5) Do 10.09.1939 byl taktickým důstojníkem letky. | |
Zdroje: Sources: | Pawlak, Jerzy: Polskie eskadry w wojnie obronnej wrzesień 1939, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, 2. rozšířené vydání, Warszawa 1991 |