Ukořistěný Bf-109 E

Diskuse

Poradí někdo?


2.května 1940 získala 1.sqn AASF ve Francii Messerschmitt Bf-109E,který
nouzově přistál v Amiens.Britové zorganizovali porovnávací souboj s Hurricanem Mk.I. 4.května přelétl se,,stodevítkou,, F/O Brown do zkušebního střediska RAF v Boscombe Down,kde proběhly další podrobné testy.
Věděl by někdo,jak vypadal Bf-109E během porovnávacího souboje?Byly zatřeny německé znaky?Byl opatřen znaky britskými?Nebo francouzskými? Přelétl F/O Brown stodevítku sám,nebo s jakým doprovodem? A jaké měl Bf-109 při přeletu zbarvení?
Pokud má někdo podrobnější informace,poraďte prosím.
URL : https://www.valka.cz/Ukoristeny-Bf-109-E-t12099#39062 Verze : 0
Jak se zdá, mělo by se jednat o letoun Messerschmitt Bf 109 E-3 W.Nr.1304, jemuž bylo v RAF přiděleno sériové číslo AE 479. Původně patřil JG76 jako "bílá 1". Letoun obdržel již ve Francii francouzské kokardy, ale zůstala mu původní německá číslice (předpokládám tedy, že mohla zůstat i celá německá kamufláž). Letoun byl skutečně do Boscombe Down přelétnut v květnu, ale jeho sériové číslo mu bylo přiděleno až v červnu. Záznamy prý uvádějí, že letoun zůstal i nadále majetkem francouzského letectva a britské straně byl pouze propůjčen (britská kamufláž tedy nemusela být nanesena). Až do konce roku 1940 byl intenzivně testován u AFDU Northolt a u RAE ve Farnborough. Po nehodě 5.ledna 1941 byla jeho zadní část opravena s použitím dílů z jiné Bf 109E. Po celý rok 1941 byl testován ve Farnborough a létalo na něm mnoho pilotů, např. W/Cdr. G.H.Stainforth, vítěz Schneider Trophy 1931. Od 11.12.1941 letoun patřil nově vzniklé jednotce No.1426 (Enemy Aircraft) Flight na základně v Duxfordu. Fotografie stroje v této době již ukazuje kompletní britský marking i kamufláž. 7.dubna 1942 byl letoun naložen na palubu SS Drammesfjord a dopraven do USA, kde byl zkoušen na základně Wright Field v Daytonu, Ohio. 3.listopadu téhož roku byl silně poškozen při přistání v Cambridge, Ohio.


Výše uvedené informace jsou z knihy "War Prizes" o kořistních letadlech, věty v závorkách jsou moje Very Happy . Ve Francii tedy patrně nesl jen franc.kokardy na německé kamufláži, ve Velké Británii opět nejprve francouzský marking a posléze úplnou britskou kamufláž odpovídající danému období.


Moc toho není, ale snad se to bude hodit Very Happy
URL : https://www.valka.cz/Ukoristeny-Bf-109-E-t12099#39255 Verze : 0
Scotty,veliké dík za velice podrobné informace.(Je toho dost a ne že ne! Smile.Abych vysvětlil svůj zájem-snažím se totiž do simulátoru Il-2 FB/AEP vytvořit kampaň AASF,konkrétně 1.sqn.Ukořistěný Bf-109 se mi zdál jako velice zajímavé téma pro jednu z misí.S tvou pomocí a díky tvým vyčerpávajícím informacím se mi to snad podaří.Jestli hraješ Il-2,mohu poslat část kampaně k otestování(zatím bohužel hotovo jen 8 misí).Jinak po dokončení bych ji rád poskytl ke stažení na nějakých stránkách o IL-2. Takže ještě jednou-veliké dík za pomoc!
URL : https://www.valka.cz/Ukoristeny-Bf-109-E-t12099#39416 Verze : 0
....Vlastně bych měl ještě jednu všetečnou otázku Embarassed .V monografii Hurricane Mk.I (Miroslav Šnajdr) se píše o letu z 23.listopadu 1939,že poté co do Hurricanu Mk.I č.L1842(stejný letoun,se kterým P/O,,Boy,,Mould 30.října otevřel stíhačkové skóre jak AASF,tak celé RAF ve II.sv.v.)při stíhání He-111 od 1./KG 53 narazil franouzský Curtiss H 75C-1,dotáhl Sgt.Clowes letoun bez poloviny směrovky a s jednou výškovkou šťastně na letiště Vassincourt,ale při přistání letoun L1842 zničil. V ,,triádě,,(Ilustrovaná historie letectví-NAŠE VOJSKO),věnované Hurricanu Mk.I,je v tabulce používaných strojů u 310.perutě uváděn letoun L1842-k.písm. NN-Z-služba u jednotky 7.9.40-2.11.40,ze kterého 2.11.40 nad Eastchurchem při požáru motoru vyskočil na padáku Sgt.Komínek...? Jde o nepřesnost v některé z těchto publikací,nebo se jednalo skutečně o stejný(slavný) L1842 ???
URL : https://www.valka.cz/Ukoristeny-Bf-109-E-t12099#39421 Verze : 0
To enjoyr : rád jsem pomohl Very Happy . Právě tahle stodevítka není až tak dobře zmapována či fotografována, takže se mi zdálo, že je těch informací pomálu, nicméně pokud Ti to pomohlo, splnily svůj účel. Simulátor Il-2 zatím nevlastním, ale jest zařazen do mého výhledového plánu Very Happy . Vyhýbal jsem se mu, jelikož jsem se domníval, že se to týká pouze Šturmovika, potažmo východní fronty, a to právě není můj "šálek čaje", ale jak vidím, může to být velmi zajímavé Very Happy . Chystáš ještě popřípadě nějaké další kořistní letouny? Třeba Fw 190 A-3?


Co se týče toho Hurricanu, těžko říct, ale jeho pozdější kariéra u 310.sqn. je myslím docela dobře možná. Tohle by chtělo nějaký skutečně podrobný pramen, jenž jistojistě existuje, ale předpokládám, že vyšel ve Velké Británii (jako ostatně naprostá většina velmi kvalitních knih Very Happy ) a zároveň k mé lítosti pochybuji, že kdy vyjde v této zemi Crying or Very sad . Nezbývá než bádat na vlastní pěst...


Jak vidím, existuje někdo, kdo si také všímá sériových čísel letounů ! Very Happy Přeji hodně úspěchů!
URL : https://www.valka.cz/Ukoristeny-Bf-109-E-t12099#39431 Verze : 0
Skotty,IL-2 můžu vřele doporučit!Přiznám se,že mě vrátil k zájmu o letadla,který mě pro spoustu jiných starostí kdysi opustil,tak jak to občas bývá.V dobách temna jsem stavěl plastikové modely,ale tehdy byla o kvalitní podklady nouze,jako ostatně o spoustu jiných věcí.Proto tedy ten zoufalý stav zdrojů informací,ze kterých bych čerpal.Možnosti internetu jsou sice nekonečné,ale mé znalosti angličtiny jsou doslova nulové Embarassed .IL-2 mě k tomu všemu vrátila.V současné době si v ní člověk může zalétat s několika desítkami letadel,nejen na východní frontě-i na západní a v Pacifiku.Můžeš létat za Rusko,Německo,USA,Velkou Británii,Japonsko,Maďarsko,Finsko,Slovensko,Polsko,Francii(Normandii-Němen),Rumunsko,po úpravě i např.za AVG.Mě nejvíc přitahuje tím,že letadla,souboje,bitvy atd. o kterých jsem jen četl,si teď můžu vyskoušet téměř na vlastní kůži(a to včetně specifického chování jednotlivých typů letadel,pocitů při soubojích,při ůtocích na pozemní cíle,na svazy bombardérů,nebo ztráty vědomí při vysokém přetížení,zoufalství,když se za záda pověsí stíhací eso a nikde nikdo kdo by pomohl,nebo vztek,když se konečně podaří dostat se za ocas nepřítele a dojde munice,nebo obavy,jestli se podaří vybrat vývrtku,nebo nechuť spustit se nad cíl kde je tak hustý flak,že by se po něm dalo chodit... Very Happy atd.).Možná to přeháním,ale při téhle hře,která je opravdu velmi realistická,se člověk jinak dívá na to o čem dřív četl a aspoň trochu se vžije do kůže pilotů tehdy.Výhoda je v tom,že když člověk udělá chybu(a stačí k tomu opravdu velmi málo,často to ani chyba být nemusí)restartne misi a letí znovu,ale oni tuhle možnost neměli-a nelze,než hluboce smeknout před těmi,kdo do skutečných stíhaček a bombardérů usedali-stačilo tak málo a byl to jejich let poslední. Rolling Eyes Nějak jsem se rozepsal Very Happy ,ale to proto abych tě zlákal na IL-2 Laughing Zájemce o vojenské letectví u téhle hry nemůže nikdy litovat!
Ješte k těm kořistním letadlům-nejsou mojí specializací.Snažím se jen, pokud to možnosti editoru ve hře dovolí,aby mise z tohoto období(Podivné války a fr.kampaně)byly co nejpřesnější.Je to ovšem docela složité,díky mizivým pramenům,které mám.Ale i z nich je docela práce dát do kupy kde ke kterému datu byly které perutě,které stroje,která letiště,kteří piloti,které jednotky protivníka,místa nad kterými došlo k soubojům atd.Někdy se to zdá skoro nemožné(mj.táké kvůli docela slušnému zmatku,který tehdy v těch oblastech zvlášť po 10.květnu1940 panoval).Možná bych neměl být takový puntičkář Laughing .Ještě že se najdou lidi,kteří pomůžou a poradí Very Happy .
URL : https://www.valka.cz/Ukoristeny-Bf-109-E-t12099#39575 Verze : 0
Ještě pro Scottyho... Trochu jsem pátral - ta stodevítka o které jsi psal(W.Nr.1304) přistála omylem za fr.liniemi po souboji s Morany 22.listopadu 1939(pilot Fw.Karl Hier byl zajat),takže určitě nejde o tu,kterou hledám(ta přistála v Amiens až 2.května 1940) Crying or Very sad
URL : https://www.valka.cz/Ukoristeny-Bf-109-E-t12099#40087 Verze : 0
Fw. Karl (dle některých informací dokonce Paul) Hier byl nucen v husté mlze nouzově přistát. Jeho letoun dosedl v sadu ve Woerthu v oblasti Bas-Rhine, 40 km S od Štrasburku. 6.12.1939 byl letoun W.Nr. 1301 "bílá 1" přepraven do Orléans-Bricy, kde před koncem měsíce provedl sedm zkušebních letů, při nichž byly zjišťěny daleko střízlivější výkony než byly původně uváděny Němci. Pět hodin zkušebních letů, které byly přerušeny špatným počasím, Francouzům velmi prospělo. Při nichž byly také odhaleny také některé nedostatky Bf 109. Další série letů byla prováděna proti současným francouzským stíhacím letounům až do dubna 1940, kdy byl letoun lodí přepraven do Velké Británie k dalším zkouškám a kde dostal tu zmíněné označení AE 479. Po těchto zkouškách byl odeslán do USA.


Karl (Paul) Hier byl osvobozen vítěznými Němci. V červnu 1940 se opět připojil ke své eskadře označenou již jako JG 54 "Grünherz" se kterou bojoval v bitvě o Británii. 15.11.1940 se jako příslušník 4./JG 54 v hodnosti Ofw. nevrátil po bojovém letu s Hurricany ze 605 sq. nad Severním mořem. Sestřelil celkem 15 letadel.
URL : https://www.valka.cz/Ukoristeny-Bf-109-E-t12099#40092 Verze : 0
Kluci,smekám před vašimi znalostmi!! Ty chybné informace o zmiňované stodevítce jsem přečetl na www.Il2skins.com.Uváděl je tam autor skinu(kamufláže)na W.Nr.1304. Škoda,že tam nemají nějakého korepetitora vašich kvalit-nedostaly by se tam takové chyby(ve jménu,v datu-nebo je to datum přistání 22.11.správně? atd.) Smile.Ale o to asi na zmíněných stránkách nejde.
Někdy si říkám,proč tolik kvalitní faktografické literatury v zahraníčí,když je i u nás spousta fundovaných odborníků. Very Happy
Co vy na to?Když ne knihy,tak aspoň web.stránky pro nadšence?
Jetě jednou díky.
URL : https://www.valka.cz/Ukoristeny-Bf-109-E-t12099#40484 Verze : 0
enjoyr: no já naštěstí IL-2 FB/AEP mám, takže tu kampaň bych taky rád odzkoušel až to pujde.
No jeden takovej docela dobrej server je třeba www.valka.cz Laughing Wink takže můžeš vyzkoušet
URL : https://www.valka.cz/Ukoristeny-Bf-109-E-t12099#40493 Verze : 0

Citace - Dexter :

enjoyr: no já naštěstí IL-2 FB/AEP mám, takže tu kampaň bych taky rád odzkoušel až to pujde.
No jeden takovej docela dobrej server je třeba www.valka.cz Laughing Wink takže můžeš vyzkoušet



...Ten server který zmiňuješ nevypadá špatně Wink Zatím se rozhlížím Smile Měl jsem na mysli něco na způsob podrobné encyklopedie,což je asi utopie. Sad
K té kampaňi-zatím je hotovo deset misí,což znamená do data 23.dubna 1940.Takže to hlavní(a nejdůležitější-květen) se tam ještě nedostalo.Vzhledem k docela piplavé práci a ne vždy dostatku času,to bude ještě nějaký čas trvat.Je použito více map,na nich docela dost pozemních objektů-fr. a belg.opevnění,pozemní jednotky,protiletadlová obrana,letiště,vlaky,kolony apod.,takže docela zdlouhavé.U pozemních jednotek a akcí ale bohužel,vzhledem k omezeným možnostem editoru,map,podkladů apod.,nemohu dodržet historická fakta.Pro mě je ještě docela oříšek anglické brífinky Embarassed ,vůbec neumím anglicky...
Takže až bude aspoň nějaká část května hotova,pošlu ti to na test mailem.Ale vzhledem k tomu,že součástí je i velké množství dobových skinů na použitá letadla,bude to asi dost velké-takže nejspíš naněkolikrát Laughing
URL : https://www.valka.cz/Ukoristeny-Bf-109-E-t12099#40786 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více