Fukuda HT-3

Fukuda HT-3 / 福田・日立HT型3
     
Název:
Name:
Fukuda / Hitači HT-3 experimentální kluzák Fukuda / Hitachi HT-3 Research Glider
Originální název:
Original Name:
?
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Fukuda Light Aeroplane Manufacturing Works, Amagasaki /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
17.12.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
250 kg 551 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
350 kg 772 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,210 m 40ft 0,7in
Délka:
Length:
9,420 m 30ft 10,87in
Výška:
Height:
1,250 m 4ft 1,21in
Plocha křídla:
Wing Area:
16.40 m2 176,533 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
21,341 kg/m2 4.37 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
žádný none
Počet motorů:
Number of Engines:
0
Typ:
Type:
- -
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
- -
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
130.4 1) km/h v ? m 811) mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
90.9 2) km/h v ? m 56,52) mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
- m/s - ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
- min do - m - min to - ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
- m - ft
Dolet:
Range:
- km - mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
- km - mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) rychlost vlekání
2) rychlost klouzání

Letoun zde označený jako Fukuda / Hitači HT-3 experimentální kluzák, byl postaven v roce 1940 na objednávku leteckého úřadu. Tato instituce financovala vývoj japonských civilních letadel a v té době probíhal u firmy Hitači vývoj civilního dopravního letounu pro dva členy osádky a osm pasažérů, letoun byl označen HT-3F. Letecký úřad potřeboval ověřit, jak se bude navržený dopravní letoun chovat ve vzduchu, zadal proto společnosti Fukuda Kei Hikoki Sejsakušo stavbu kluzáku, který by byl přesnou 60% zmenšeninou dopravního stroje. Při stavbě kluzáku byly simulovány i motorové gondoly a podvozek. Kluzák byl zalétán, ale Japonsko se v té době již plně soustředilo na stavbu a vývoj vojenských letadel a vývoj dopravního letounu HR-3F byl ukončen.
1) rowing speed
2) gliding speed

This aeroplane was a 60 percent scaled-down version of the Hitachi HT-3F Medium Passenger Transport that was to be flown as a towed research glider. It was manufactured by Fukuda at the request of the Aviation Bureau that sponsored the development of a domestic service type transport. It was felt that better performance data could be acquired from this glider version than from a wind-tunnel model. The wing aspect ratio was 8.78. As a glider, it had simulated engine nacelles as well as having the undercarriage in the retracted position. It was at this time, however, that priority was directed to military aircraft, causing the HT-3 to be terminated at the mock-up stage.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Fukuda HT-3 -


URL : https://www.valka.cz/Fukuda-HT-3-t121784#416772 Verze : 0
en.wikipedia.org

Fukuda HT-3 -


URL : https://www.valka.cz/Fukuda-HT-3-t121784#583776 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více