Micubiši armádní typ Ko-1

Mitsubishi Army Type Ko-1 / 三菱陸軍タイプKo1
     
Název:
Name:
Micubiši armádní typ Ko-1 Mitsubishi Army Type Ko-1
Originální název:
Original Name:
三菱陸軍タイプKo1
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1922-DD.MM.1924 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1921-DD.MM.1924
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
57
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1922
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
490 kg 1080 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
760 kg 1676 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
850 kg 1874 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,200 m 30ft 2.25in
Délka:
Length:
7,200 m 23ft 7,5in
Výška:
Height:
2,600 m 8ft 6,25in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,00 m2 247.578 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
33,043 kg/m2 6.77 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Le Rhône 9C rotační vzduchem chlazený devítiválec o vzletovém výkonu 59 kW (80 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Le Rhône 9C nine-cylinder air-cooled rotary engine rated at 79 hp for take-off,
driving a Regy-type two-bladed wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
130.4 km/h v 0 m 81 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
107 km/h v ? m 66.5 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s - ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3960 m 12992 ft
Dolet:
Range:
240 km 149.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Francouzi měli zpočátku značný vliv na japonské konstruktéry a tím i konstrukce letadel. V lednu 1919 bylo do Japonska dopraveno mimo jiné také 40 cvičných letadel Nieuport 81-E2, japonská armáda je používala k výcviku svých pilotů, ale početní stav těchto cvičných strojů se začal snižovat a armádní letectvo se rozhodlo, že doplní jejich počet stejnými letouny, ale vyrobenými v Japonsku. Původně je měla vyrobit letecká škola v Tokorozawě, ale nakonec uznala, že to není v její náplni a výroba byly přesunuta do nedávno vzniklé letecké továrny Micubiši Nainenki Seizo K. K. v Oe-mači. Armáda předala kompletní výkresovou dokumentaci a celá výroba v této továrně odpovídala francouzské předloze.
Armádní letectvo používalo tyto letouny především v letecké škole v Tokorozawě, na základně v Kagamigahaře a u několika leteckých pluků. Letoun v armádě sloužil do konce roku 1926 a potom byl postupně vyřazován a předán do civilních leteckých škol.
French influence on the Japanese Army resulted in an influx of imported French aircraft for training, starting in January 1919. Among these were 40 Nieuport 81-E2s and as their numbers diminished the Japanese Army decided to supplement them with others built in Japan. Nieuport 81-E2s and 83-E2s were the standard Army trainers and they were initially manufactured under licence in Japan by the Army at Tokorozawa. But recognizing that manufacturing aircraft was not a function of the military, the production of the Nieuport 81E2 was transferred to Mitsubishi.
All drawings and specifications were furnished by the Army and both aeroplanes remained identical to the French-built aircraft.
These Army trainers served at Tokorozawa from the time the Tokorozawa Army Flying School was opened in 1922. Others served at the Kagamigahara Airfield and with some Air Regiments, some remaining operational until around 1926. These two types, with the Nakajima Ko 3, were the main trainers for the Japanese Army during its initial expansion period. After service with the Army, many were released to civil flying schools.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
http://www.airwar.ru/enc/other1/nieup81.html
archiv autora

Micubiši armádní typ Ko-1 -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-armadni-typ-Ko-1-t121787#416789 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více