Název: Name: | Jokošo Typ Ka | Yokosho Type Ka Seaplane |
Originální název: Original Name: | 横廠 タイプ Ka 水上 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1912-DD.MM.191R Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1912-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | neznámý počet / Several built (~3) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 02.11.1912 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 535 kg | 1179 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 745 kg | 1642 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,348 m | 37ft 2,76in |
Délka: Length: | 8,458 m | 27ft 8,99in |
Výška: Height: | 2,496 m | 8ft 2,26in |
Plocha křídla: Wing Area: | 33,00 m2 | 355.22 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 22,576 kg/m2 | 4.62 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Curtiss O vodou chlazený vidlicový osmiválec o výkonu 56 kW. dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 2 130 mm | Curtiss O eight-cylinder water-cooled vee engine, power output 75 hp, driving a two-bladed wooden propeller of the diameter 6ft 11,9in . |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 80.5 km/h v 0 m | 50 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 2 h Námořní poručík Sankiči Kohno byl v roce 1912 ve Spojených státech v pilotní škole a byl v polovině výcviku, když dostal příkaz k návratu. Poručík Kohno doprovázel vzácný náklad - vezl do Japonska plovákové letouny Farman Longhorn a Curtiss A-1. Stroje byly sestaveny v Námořním arzenále v Jokosuce a poručík Kohno Curtissův letoun zalétl 2. listopadu 1912. Letoun provedl ještě několik letů, když se poškodil při přistání. Po opravě provedl ještě několik předváděcích letů. Japonské námořnistvo zakoupilo ještě minimálně dva Curtissy, které byly opět postaveny v jokohamském arzenálu. Letouny nesly označení Typ Ka, jejich operační činnost byla velmi krátká, v roce 1915 již nebyl žádný ve stavu námořních letadel. | Endurance: 2 hours Having been ordered to return early from a flying school in the United States, Lieut Sankichi Kohno was only halfway through his training at the time. Along with a Farman Seaplane, the Curtiss Seaplane which Kohno brought with him was to be demonstrated during a naval review on 12 November, 1912, to give official recognition to aviation as part of the japanese Navy. Hastily assembled, the Curtiss was first flown by Kohno on 2 November, but a few flights later, while he was gaining experience and carrying a passenger, the aeroplane overturned when struck by a wave and had to be hastily dismantled and repaired. In addition to the two Curtiss 1912 Seaplanes imported from the United States, other aircraft of the type were built at the Department of Ordnance, Yokosuka Naval Arsenal, under the designation Type Ka Seaplane. Their service life was short, being phased out of the Navy inventory by mid-1915. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 flyingmachines.ru archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |