P26/40

Carro Armato P40
     
Název:
Name:
P 40 P 40
Originální název:
Original Name:
Carro Armato P 40
Kategorie:
Category:
střední tank medium tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.1944 SA Grandi Fucine Italiane Gio. Fossati & C., Genoa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
101 (?)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.11.1941
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
26430 kg 58268 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
5795 mm 19 ft ⅛ in
Délka korby:
Hull Length:
? mm ?
Celková šířka:
Overall Width:
2800 mm 9 ft 2 ¼ in
Celková výška:
Overall Height:
2522 mm 8 ft 3 ¼ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
437 mm 1 ft 5 ¼ in
Šířka pásu:
Track Width:
400 mm 1 ft 3 ¾ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,09 MPa 13.05 psi
Pancéřování:
Armour:
Korba:
čelo - 50 mm
boky - 45 mm
zadok - 40 mm
dno - 14 mm


Veža:
čelo - 60 mm
boky a zadok - 45 mm
strop - 20 mm
Hull:
front - 50 mm
sides - 45 mm
rear - 40 mm
belly - 14 mm


Turret:
front - 60 mm
sides & rear - 45 mm
top - 20 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Fiat SPA 342 (vznetový 12-valec objemu 24 litrov) Fiat SPA 342 (12 cyl., diesel, 24 litre)
Výkon:
Power:
242,7 kW při 2100 ot/min 325.5 bhp at 2100 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
39,5 km/h 24.5 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
25 km/h 16 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
280 1) km 174 1) mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,50 m 98 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
1,00 m 39 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,15 m 45 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
75 mm kanón Ansaldo 75/34 (63 nábojov) 75 mm cannon Ansaldo 75/34 (63 rounds)
Vedlejší:
Secondary:
1x guľomet Breda Modello 38 kalibru 8 mm (576 nábojov) 1x machine gun Breda Modello 38 cal. 8 mm (576 rounds)
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
1) Maximálny dojazd s prídavnými nádržami 1) Maximum range with additional fuel tanks
Zdroje:
Sources:
Ivo Pejčoch - Obrněná technika 9, vydavateľstvo Ares, rok vydania 2009, ISBN: 978-80-86158-55-6

Nicola Pignato - Italian armord vehicles of world war two, Squadron Signal publications, rok vydania 2004, ISBN-10: 0897474759, ISBN-13: 978-0897474757

https://en.wikipedia.org/wiki/Carro_Armato_P_40
http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=1358
URL : https://www.valka.cz/P26-40-t12249#549638 Verze : 1
Rozpracované


Viem,že boli zrekvírované Nemcami a slúžili i ako statické obranné body,resp.min.jeden bol na testovaní v Nemecku na polygóne Kummersdorf.Jeden bol na prelome mesiacov 3-4/1945 zaradený do jednej z jednotiek vytvorených z depozitára skúšobného strediska.Pôsobil v zostave tankovej roty Kummersdorf,ktorej niektoré jej časti boli nasadené v okolí Schweinfurtu,resp.v blízkosti voj.strelnice Kummersdorf.
P26/40 -


P26/40 -


P26/40 -


P26/40 -


P26/40 -


P26/40 -


URL : https://www.valka.cz/P26-40-t12249#100286 Verze : 1
Carro pesante (těžký tank)
- výrobce SPA Ansaldo
- označení prototypu italskou armádou: P 26/40 (hmotnost 26 Mg (tun), rok 1940)
- označení série italskou armádou: Carro armato P 40, nebo Carro armato pesante P 40
- předpokládané označení Wehrmachtu/SS-Waffen: Pz. Kpfw. 737 (i), nebo Pz. Kpfw. P40 Kennummer 737 (i)
Na internetu je o tomto stroji několik protichůdných informací. V Itálii konstruovali střední tank asi od roku 1940. Italskou armádou byl zařazen mezi tanky těžké. První prototyp obdržela italská armáda 8. září 1943. Vývoj a výroba byly zpomaleny díky spojeneckému bombardování a nedostatku surovin. Z konstrustrukčních potíží, byly nejčastější s dieselovým motorem SPA mod. 18 VT. Dokonce se uvažovalo o zabudování kořistního sovětského tankového motoru V-12. Na polygonu v Kumennsdorfu se zkoušel jeden plně vybavený tank. Druhý kus dodaný k zkouškám neměl motor a výzbroj. Po vzniku Italské socialistické republiky (1943-1945) zadalo německé velení zakázku na výrobu 101 tanku.


Nejobsáhlejší informaci podává pan Marcus Wendel na svém diskusním fóru: http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=1358


Další zdroje:
Museo storico della motorizzazione militare - Catalogo generale, Roma 1976 a 1978.
mailer.fsu.edu
tanxheaven.com
utenti.lycos.it
www.amv-lilliput.org
www.esercito.difesa.it
www.esercito.difesa.it
www.esercito.difesa.it
www.militarymodelling.com
http://www.onwar.com/tanks/italy/data/p40.htm
P26/40 - Museo storico della motorizzazione militare, exponát č. 153

Museo storico della motorizzazione militare, exponát č. 153
P26/40 - SPA Ansaldo P 40

SPA Ansaldo P 40
URL : https://www.valka.cz/P26-40-t12249#100377 Verze : 0
forum.axishistory.com
P26/40 -


P26/40 -


P26/40 -


P26/40 -


P26/40 -


P26/40 -


P26/40 -


P26/40 -


P26/40 -


P26/40 -


URL : https://www.valka.cz/P26-40-t12249#136375 Verze : 0
Podľa uvedeného zdroja vraj 40 ks tankov bez motora,skončilo ako statické opevnenia.
P26/40 -


URL : https://www.valka.cz/P26-40-t12249#136379 Verze : 0
P 26/40 v expozici Muzea motorizace ozbrojených sil v Římě (Museo storico della Motorizzazione Militare).
Již výše zmíněný exponát č. 153
P26/40 - vlastní foto

vlastní foto
P26/40 - vlastní foto

vlastní foto
P26/40 - vlastní foto

vlastní foto
P26/40 - vlastní foto

vlastní foto
P26/40 - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/P26-40-t12249#372457 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více