USA - SCS-51 (přístrojový přistávací systém)

SCS 51 (Instrument Landing System)
     
Název:
Name:
SCS-51 SCS-51
Originální název:
Original Name:
SCS-51 Instrument Landing System
Kategorie:
Category:
- -
Výrobce:
Producer:
USA -
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
-
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Složení systému:
Composition of System:
1) Kursový radiomaják AN/MRN-1
2. Sestupový radiomaják AN/CRN-2
3. Polohové návěstní radiomajáky:
3.a) Vnější polohové návěstidlo AN/MRN-3
3.b) Střední polohové návěstidlo AN/MRN-3
3.c) Vnitřní polohové návěstidlo AN/MRN-3
1) Localizer (LOC) AN/MRN-1
2) Glide Path (GP) AN/CRN-2
3. Marker beacon:(MKR)
3.a) Outer Marker AN/MRN-3
3.b) Middle Marker – AN/MRN-3
3.c) Inner Marker – AN/MRN-3


Uživatelské státy:
User States:
USA,
?,
Československo
USA,
?,
Československo
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
http://en.wikipedia.org
Vlastní archiv
URL : https://www.valka.cz/USA-SCS-51-pristrojovy-pristavaci-system-t122577#418304 Verze : 0
Americký přistávací systém Signal Corps System 51 (SCS-51) tvořily:


1) kursový radiomaják-vysílač (Localizer – LOC, kmitočet 108–112 MHz),
1.a) AN/MRN-1 (ve skříňovém automobilu K-53)
nebo
1.b) AN/CRN-10 (na přívěsu V-6)
2) sestupový radiomaják-vysílač (Glide Path – GP, kmitočet 328–336 MHz)
2.a) AN/CRN-2
3) polohová návěstidla (Marker – MKR, kmitočet 75 MHz)
3.a) AN/MRN-3


Tento systém byl americkou armádou instalován na letiště Praha-Ruzyně VPD 22 pro potřeby spojenců již v závěrečných dnech války. Sloužil pro zabezpečení přistání těžkých dopravních letounů (mj. "Liberátorů" naší 311. sq.)s repatrianty a dopravou materiálu našich zahraničních jednotek ze Západu.
(V r. 1949 jej ICAO doporučila jako mezinárodní standardizovaný přistávací systém ILS (Instrument Landing System).


Počátkem padesátých let byl systém z politických důvodů z Ruzyně odstraněn...



Zdroj: http://www.rlp.cz
URL : https://www.valka.cz/USA-SCS-51-pristrojovy-pristavaci-system-t122577#418305 Verze : 1
Kurzový radiomaják - Localizer AN/MRN-1
v mobilní verzi je namontován ve skříňovém automobiluK-53 GMC CCKW 353 (6x6).


Hlavní části soupravy:
BC-915 Ovládací pult
BC-751 vysílač radiomajáku
BC-752 Modulátor
BC-753 pevný měřič kurzu (kompas)
BC-754 přenosný měřič kurzu (kompas)
BC-755 měřič intenzity radiového pole
BC-777 výstražný indikator (alarm)
RC-109 anténa (5 směrových smyček s plošinou)
SCR-610 radiostanice (BC-659: 27-38,9 MHz)
PE-141 elektrocentrála (115 V/60Hz)



Shodné přístrojové složení má stacionární kursový radiomaják AN/CRN-3 s tím, že přístroje jsou umístěny v přístřešku (případně stanu) a anténní prvky jsou umístěny na "mostě", tvořeném kovovou nebo dřevěnou konstrukcí.


Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/AN/MRN-1
USA - SCS-51 (přístrojový přistávací systém) - Zdroj: http://en.wikipedia.org

Zdroj: http://en.wikipedia.org
USA - SCS-51 (přístrojový přistávací systém) - AN/MRN-1 stacionární
http://www.ieeeghn.org

AN/MRN-1 stacionární
http://www.ieeeghn.org

URL : https://www.valka.cz/USA-SCS-51-pristrojovy-pristavaci-system-t122577#418342 Verze : 4
Sestupový radiomaják - Glide Path AN/CRN-2


V mobilní verzi je namontován do skříňového přívěsu V-1 ( nebo na podvozku C-1/CRN-2).
Celková hmotnost 900 kg / (1800 lb)


Složení:
1. Podvozek C-1/CRN-2 (hmotnost 516 kg / (1032 lb)
2. Vysílač T-3/CRN-2 (hmotnost 113,5 kg / (227 lb)
3. Antení systém AS-2/CRN-2
3.a) skládací trubkový stožár
3.b) Výstražné osvětlení (petrolejové!)
4. Napájecí blok PP-29 ARN-2 (hmotnost 127 kg / (254 lb)
5. Elektrocentrála PU-1/CRN-2 (hmotnost 113 kg / (226 lb)
6. 2x Akumulátor BA-57 (hmotnost 41 kg / (82 lb)
7. Rotační měnič PE-120 (hmotnost 12,5 kg / (25 lb)
8. 2x Vibrační měnič VB-12
9. 2x Vibrační měnič VB-13


10. Komunikační radiostanice BC-659 /SCR-610 (hmotnost 12,5kg / (25 lb)
10.a) Prutová anténa AN-29
11. Sluchátka s mikrofonem TS-13
12) Bedna na příslušenství a ND (hmotnost 38,5 kg / (77 lb)


Zdroje: www.scribd.com
http://en.wikipedia.org/wiki/AN/CRN-2
USA - SCS-51 (přístrojový přistávací systém) - (Foto: www.scribd.com)

(Foto: www.scribd.com)
URL : https://www.valka.cz/USA-SCS-51-pristrojovy-pristavaci-system-t122577#418343 Verze : 1
Mobilní polohový radiomaják - Marker AN/MRN-3
byl namontován v automobilu Jeep-Willys MB


Tvořily jej:
- vysílač radiomajáku RC-115 (BC-902-B; 75 MHz)s anténou (dipol)
- MěničPE-88 (nebo) PE-214
- Radiostanice
BC-659 / SCR-610


Zdroje: www.scribd.com
http://en.wikipedia.org/wiki/AN/MRN-3
USA - SCS-51 (přístrojový přistávací systém) - http://en.wikipedia.org

http://en.wikipedia.org
USA - SCS-51 (přístrojový přistávací systém) - http://en.wikipedia.org

http://en.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/USA-SCS-51-pristrojovy-pristavaci-system-t122577#418347 Verze : 0
Polohové/návěstní radiomajáky=Markery
slouží k signalizaci místa/bodu - v navigaci letounů zejména v systémech přiblížení na přistání za nepříznivých podmínek.
(V některých systémech mohou být také umístěné spolu s nesměrovým radiovým majákem - Non-Directional-Beacon, NDB)


Základním prvkem je svisle směrovaný vysílaný radiový signál na kmitočtu 75 MHz (4 m) - zjednodušeně ve tvaru kužele s tím, že je "zploštěň".
Anténu tvoří dipol s reflektorem nebo svisle směrovaná anténa Yagi.
V systému ILS bývají standardně 3, rozmístěné v příletovém pásmu v ose VPD a před jejím prahem ve vzdálenostech:


- Vnější marker = Outer Marker "O" Modulační kmitočet 400 Hz - vysílá 2 čárky/sec;
7200 m (6 - 11 km) / (4 - 7 NM) před prahem
- Střední marker = Middle Marker "M" Modulační kmitočet 1 300 Hz - vysílá 1 tečku a 1 čárku/sec
1000 m/(0.5 - 0.8 NM) před prahem
- Vnitřní marker = Inner Marker "I" Modulační kmitočet 3 000 Hz - vysílá 6 teček/sec;
do 100 m před prahem


Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/Marker_beacon
USA - SCS-51 (přístrojový přistávací systém) -


USA - SCS-51 (přístrojový přistávací systém) - Schema radiomajáků sestupu a kurzu
http://en.wikipedia.org

Schema radiomajáků sestupu a kurzu
http://en.wikipedia.org

URL : https://www.valka.cz/USA-SCS-51-pristrojovy-pristavaci-system-t122577#418362 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek