Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 352 příspěvků vloženo, 1673 editováno a 340 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Republic F-105F Thunderchief

EF-105F / F-105F (WW)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Republic F-105F Thunderchief Republic F-105F Thunderchief
    Originální název:
    Original Name:
    Republic F-105F Thunderchief
    Kategorie:
    Category:
    stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.06.1963-DD.12.1964 Republic Aviation Corp., Farmingdale, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.06.1963-DD.12.1964
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    143
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    11.06.1963 F-105F
    15.01.1966 EF-105F
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    13798 kg 30419 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    23622 kg 52077 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    24757 kg 54580 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10.59 m 34ft 9in
    Délka:
    Length:
    20.42 m 67ft
    Výška:
    Height:
    6.12 m 20ft 1in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    35.77 m2 385 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    673.78 kg/m2 138 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney J75-P-19W o tahu 76,50 kN / 117,88 kN s přídavným spalováním Pratt & Whitney J75-P-19W, thrust 17200 lb.s.t. / 26500 lb.s.t. with afterburner
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    4391 l
    1476 l pomocná nádrž
    2x 1703 l přídavná nádrž
    1x 2460 l přídavná nádrž
    1160 US gal
    390 gal auxiliary tank
    2x 450 gal drop tank
    1x 650 gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    1431.7 km/h v 10973 m 889.6 mph in 36000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    959.3 km/h v ? m 596.1 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    129.5 m/s 25500 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7498 m 24600 ft
    Dolet:
    Range:
    850.1 km 528.2 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2407.6 km 1496 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x kanon M61A1 Vulcan se zásobou 1028 kusů munice


    do pumovnice, na čtyři podkřídlové a jeden podtrupový závěsník bylo možné umístit 7 484 kg výzbroje:
    - PLŘS AIM-9B
    - neřízené pumy (M117, Mk.82, zápalné pumy,...)
    - raketnice pro neřízené rakety (LAU-3/A nebo LAU-18/A)
    - řízené střely AGM-12 Bullpup
    - kontejnery pro radioelektronický boj ALQ-71 nebo ALQ-78


    Stroje upravené v rámci programu Wild Weasel II mohly používat protiradiolokační střely AGM-45 Shrike
    1x M61A1 Vulcan cannon, 1028 rounds


    16500 lb of ordnance on one internal and five external stores staitons:
    AIM-9B
    M117, Mk.82 and other bombs
    LAU-3/A or LAU-18/A rocket launchers
    AGM-12 Bullpup
    ALQ-71 or ALQ-78 ECM pods


    Wild Weasel machines were equiped with AGM-45A Shrike
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Kinzey, Bert. F-105 Thunderchief in Detail and Scale. Aero Publishers, Fallbrook 1982. ISBN 0-8168-5020-8.
    Neubeck, Ken. F-105 Thunderchief in Action, No.185. Squadron/Signal Productions, Carrollton 2002. ISBN 89747-447-3.
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/f105_8.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1232#469808Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Republic F-105F Thunderchief

    Dvoumístná cvičná verze vyvíjená od roku 1962. Oproti jednomístné verzi F-105D se odlišovala prodlouženým trupem a sníženou zásobou paliva, což byly změny vynucené potřebou zástavby druhého kokpitu pro instruktora. Avionika byla prakticky identická s tou u verze F-105D. SOP byla u varianty F vyšší a širší. První sériovou F-105F obdrželo 4. taktické stíhací křídlo v prosinci 1963. Každá letka amerického letectva používající typ F-105 používala minimálně jeden stroj verze F. Mnohé F-105F byly nasazeny ve Vietnamské válce, kde létaly bombardovací mise společně s jednomístnými F-105D.

    Od ledna 1966 bylo společností Republic v rámci programu Wild Weasel II upraveno 86 dvoumístných F-105F pro mise na potlačení nepřátelské PVO na vietnamském bojišti. Tato verze byla neoficiálně známá jako EF-105F, v červnu 1967 obdržely takto upravené letouny oficiální označení F-105F (WW). EF-105F byly vybaveny prostředky pro vedení radioelektronického boje. K ničení vietnamských radarů letouny používaly střely AGM-45 Shrike. EF-105F odlétaly první mise nad Severním Vietnamem v červnu 1966. Narozdíl od jednomístných F-105D zde byly bojově používány až do konce americké přítomnosti v jihovýchodní Asii.

    19. dubna 1967 vedla osádka, kterou tvořili Maj. Leo K. Thorsness (pilot) a Capt. Harold Johnson (operátor el. systémů), nad "Sever" formaci Kingfish tvořenou letouny EF-105F. Poté, co "Thudy" zaútočily na jeden operační oddíl vybavený komplexem S-75/SA-75, nepřátelský MiG-17 sestřelil wingmana s volacím znakem Kingfish 02. Thorsness a Johnson (letěli ve stroji sériového čísla 63-8301, volací znak Kingfish 01) pak zajišťovali krytí operace na záchranu sestřelené osádky, přičemž kanonem M61A1 sami zničili dva MiGy-17. Potom, co vypotřebovali veškerou munici, tvořili "návnadu" pro ostatní severovietnamské stíhače, aby odlákali jejich pozornost od záchranného úsilí (které nakonec bylo neúspěšné). Maj. Thorsness za své hrdinství obdržel Medaili cti, Capt. Johnson pak Kříž letectva. Thorsness a Johnson, jenž sloužili u 357. TFS podřízené 355. TFW, byli sami za několik dní sestřeleni a zajati.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1232#5006Verze : 0
    MOD
    Avatar
    F-105F-1-RE (EF-105F) Thunderchief (sériové číslo 63-8301, "Jinkin Josie"), 357th Tactical Fighter Squadron, 355th Tactical Fighter Wing, Takhli, Thajsko, 1968. Osádku letounu tvořili Capt. Vern Harris (pilot) a Capt. Kim Pepperell (EWO). Letoun má pod křídlem podvěšeny střely AGM-45 Shrike a patrně pumy CBU-24/B.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1232#397881Verze : 1
    MOD
    Avatar
    F-105F




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1232#46713Verze : 0
    Avatar
    Předchozí byly s kamo s Vietnamu, toto je z poválečného období.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1232#46714Verze : 0
    Avatar
    Dvě F-105 Wild Weasel při letu nad Vietnamem. V popředí je F-105F a za ním letí F-105G.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1232#86253Verze : 0
    Avatar
    Republic F-105F-1-RE Thunderchief (sériové číslo 62-4417) vystavený v markingu 116th TFW (Georgia ANG) v leteckém muzeu v Hermeskeilu. (fotografie ©Radek Havelka)


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1232#169725Verze : 0
    MOD