SOV - T-34/76 (model 1941)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 29.590,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

SOV - T-34/76 (model 1941)

Т-34/76 обр. 1941 г.

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    T-34/76 (model 1941) T-34/76 (model 1941)
    Originální název:
    Original Name:
    Т-34/76 обр. 1941 г.
    Kategorie:
    Category:
    střední tank medium tank
    Výrobce:
    Producer:
    Závod č. 183, Charkov /
    Stalingradský traktorový závod (STZ), Stalingrad /
    Závod č. 112 Rudé Sormovo, Gorkij /
    Závod č. 183 (UVZ / UTZ), Nižnij Tagil /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.03.1941-DD.12.1941
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2996 :

    1250 - Stalingrad
    1560 - Charkov
    25 - Nižnyj Tagil
    161 - Gorkij
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    4
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    28120 kg 61994 lb
    Délka s kanónem dopředu:
    Length with Gun Forward:
    6680 mm 21ft 10,99in
    Délka korby:
    Hull Length:
    6680 mm 21ft 10,99in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    3000 mm 9ft 10,11in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2400 mm 7ft 10,48in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    400 mm 1ft 3,75in
    Šířka pásu:
    Track Width:
    550 mm 1ft 9,64in
    Měrný tlak:
    Ground Pressure:
    0,067 MPa 9.72 psi
    Pancéřování:
    Armour:
    Korba :

    zepředu: 60mm / ?°
    bok: 40-45mm / ?°
    zezadu: 45mm / ?°
    zhora: 15-20mm
    zespodu: 15-20mm

    Věž:

    zepředu: 60mm / ?°
    bok: 52mm / ?°
    zezadu: 52mm / ?°
    zhora: 16mm
    Hull :

    Front: 60mm / ?°
    Side: 40-45mm / ?°
    Rear: 45mm / ?°
    Top: 15-20mm
    Bottom: 15-20mm

    Turret:

    Front: 60mm / ?°
    Side: 52mm / ?°
    Rear: 52mm / ?°
    Top: 16mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    V-2-34 diesel
    M-17T nebo M-17F zážehový
    V-2-34 diesel
    M-17T or M-17F
    Výkon:
    Power:
    368 kW při 1800 ot/min 493.5 bhp at 1800 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    55 km/h 34.2 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    300 km 186.4 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    250 km 155.3 mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    35 ° 78 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    25 ° 56 %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    2,50 m 98,4in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,73 m 28,7in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    1,30 m 51,2in
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    76,2mm kanon F-34 (vz. 1940) (76 nábojů) 76,2mm gun F-34 (mod. 1940) (76 rounds)
    Vedlejší:
    Secondary:
    2ks 7,62mm kulometů DT (2898-4725 nábojů) two 7,62mm MG DT (2898-4725 rounds)
    Uživatelské státy:
    User States:


    ?


    ?
    Poznámka:
    Note:
    Dojezd je bez přídavných nádrží Range is without external fuel tanks
    Zdroje:
    Sources:
    Sovětský střední tank T-34/76, M. Kopecký, P. Štěpánek, MBI, 2007
    Russian Tanks and Armored Vehicles, W. Fleischer, Shiffer Publishing, 1999
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/123843#421581Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Tovární výkres věže T-34/76 model 1941

    zdroj: Maksim Barjatinskij, T-34 lučšij tank vtoroj mirovoj vojny, EKSMo


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/123843#421659Verze : 0
    MOD
    Avatar
    tovární výkres korby
    dobře je vidět lože motoru a šachty pro pružící jednotky


    zdroj: Maksim Barjatinskij, T-34 lučšij tank vtoroj mirovoj vojny, EKSMo


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/123843#421665Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-34/76 vzor 1941/42 závodu STZ. Všimněte si napojení čelního pancíře a boku korby "na šíp". Třetí, čtvrté a páté kolo je poškozené. Celoocelová kola jsou starší typ bez lemování kolem odlehčovacích otvorů. Věž (svařovaná) je ale staršího typu bez zkosení (ta byla produkovaná zhruba od 5-6/42)



    Zdroj : www.ebay.de

    www.ebay.de
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/123843#283415Verze : 0
    Avatar
    T-34/76 model 1941 (Zavod 112) s dodatečným pancéřováním na věži. Věz je litá, velitelský poklop hladký bez prolisu. Je na něm pravděpodobně červený pruh rychlé identifikace. Na tanku jsou zbytky zimní kamufláže.


    *zdroj :
    www.ebay.com


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/123843#262202Verze : 0
    Avatar
    T-34/76 vz.1941/42 Zavod 112 v muzeu v Saumuru.
    Stroj nemá originál kryty výfuků vzadu na panc. desce, originální vlez řidiče, štít kanonu je za dřeva a dělo je tenkostěnná trubka. Motor chybí, vnitřní prostory relativně zachovalé.
    Fotografie (shora)
    - Pravý boční pohled s dobře viditelnou linií sváru korby a bočnice
    - Zadní pohled s nepůvodními kryty výfuků. Dobře je vidět překrytí vrchní pancéřové desky přes spodní a dva mohutné panty - jeden ze znaků výrobního Závodu 112.
    - Poněkud krkolomně vyfocené, ale přesto,... Motor stroj nemá, vzadu je vidět převodovka a montážní kryt ke startéru na čtyři šrouby
    - Detaily vnitřku věže a části bojového prostoru tanku.








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/123843#223828Verze : 0
    Avatar
    Heinrich Himmler (úplne vľavo, nazerá do poklopu vodiča) na inšpekcii SS-Division "Das Reich", Charkov, Rusko, apríl 1943. Tank je zrejme verzie T-34/76 (model 1941), na boku veže je navarené prídavné pancierovanie.


    zdroj: www.bundesarchiv.de


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/123843#536199Verze : 1
    MOD
    Avatar
    T-34/76 model 1941 ukoristený a používaný Nemcami, v pozadí ďalší ukoristený sovietsky tank KV-2, oba z jednotky Pz Abt zBV-66, Neuruppin, Nemecko, júl 1942.


    Všimnite si "germanizáciu" oboch koristných strojov - svetlo Notek vpredu na ľavých blatníkoch, držiak na kanistre na T-34, držiak na ťažné lano a veliteľská vežička z PzKpfw. III, resp. PzKpfw. IV namontovaná na KV-2. Zaujímavá je netradičná úprava poklopu vodiča T-34. Pôvodné ruské odklopné priezory boli nahradené navareným pevným periskopom, rovnako pre zlepšenie výhľadu vodiča boli navarené na vrchnej časti vodičovho bojového priestoru dva do bokov smerované pozorovacie periskopy. Zaujímavý je aj trámový kríž (Balkenkreuz) na veži tanku, ktorý má biele ramená kríža lemované vo vnútri tenkými čiernymi linkami.


    www.arrse.co.uk
    beutepanzer.ru



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/123843#539097Verze : 4
    MOD
    Avatar
    Porovnání krytů brzdovratného systému tanků T-34-76


    1 - Věž T-34-76 vzor 1941/1942 (svařovaná) produkce STZ od května 1942, levá strana.
    2 - Věž T-34-76 vzor 1941/1942 (svařovaná) produkce STZ od května 1942, pravá strana
    3 - Věž T-34-76 vzor 1941 (litá) produkce Závod č.112 v Gorkém (montoval ji ještě v roce 1943).Zde namontovaná na říčním člunu.
    4 - Věž T-34-76 (svařovaná), tomuto tanku chybí čelní pancéřová deska krytu brzdovratného systému - Poklonnaja Gora


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/123843#539275Verze : 4
    Avatar
    Tank: T-34-76
    Vzor: 1941
    Vyroben: jaro 1941 (leden-březen 1941)
    Výroba: Charkov ?


    Tento tank vystavený v Kubince patří mezi stroje vyrobené začátkem roku 1941. Pro expoziční účely prošel z mého pohledu ne právě šťastnou "renovací". Důsledkem toho má tank mnoho novějších či velmi zjedodušených dílů. Příkladem může být celá pojezdová část včetně pásů z T-34-85, madla a krabice na boku tanku.

    Celkový pohled na stoj z Kubinky

    Plechové krabice na boku korby (pravděpodobně nábojové schránky) mají nejspíše demonstrovat původní typy krabicových palivových nádrží. Spodní kulomet má pancéřový kryt jako na T-34-85, což je špatně.

    Pravá strana tanku. Madla na motorovém prostoru jsou opět pozdější dodělávka.

    Detail svařované věže. Madla na ní jsou dovařena doatečně a na tento typ věže z roku 1941 nepatří.

    Motorový prostor a zadní strana věže. Odnímatelný pancíř je přišroubován jen čtyřmi šrouby. Pozdější výrobní varianty jich měly šest.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/123843#539334Verze : 1
    Avatar
    Detaily tanku

    Zadní část.

    Detail zadního pancíře. Obdélníkový poklop pro přístup ke startéru, dva malé panty typické pro výrobu z let 1940 a 1941.

    Svařované tažné oko.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/123843#539336Verze : 0