M3 (polopásové vozidlo)

Half-Track Personnel Carrier M3
     
Název:
Name:
M3 M3
Originální název:
Original Name:
Half-track Personal Carrier M3
Kategorie:
Category:
obrněný transportér armoured personnel carrier
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1942 White Motor Corp., Cleveland
DD.MM.1941-DD.MM.1943 The Autocar Co., Ardmore
DD.MM.1941-DD.MM.1943 Diamond T Motor Car Co., Chicago
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1941-DD.09.1943 novovýroba / new production
DD.08.1942-DD.08.1942 konverzia / conversions
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
12499 (z toho 108 konvertovaných z / converted from T30)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR ?
Osádka:
Crew:
3
Přepravní kapacita:
Seating Capacity:
10 osob/troops
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
9072 kg 20000 lb
Celková délka:
Overall Length:
6344 1) mm 20 ft 9 ¾ in 1)
Celková šířka:
Overall Width:
2223 mm 7 ft 3 ½ in
Celková výška:
Overall Height:
2261 mm 7 ft 5 in
Světlá výška:
Ground Clearance:
284 mm 11 ⅛ in
Pancéřování:
Armour:
Valcovaná povrchovo kalená oceľ
Kryt chladiča: 6,4 mm / 26°
Boky: 6,4 mm / 0°
Zadok: 6,4 mm / 0°
Kryt motora: 6,4 mm / 83°
Ochranný štít čelného skla: 12,7 mm / 25°
Rolled face-hardened steel


Radiator louvres: .25in / 26°
Sides: .25in / 0°
Rear: .25in / 0°
Top hood: ,25in / 83°
Windshield cover: .50in / 25°
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
White 160AX (šesťvalcový, radový, štvortaktný benzínový motor) White 160AX; 6 cylinder, 4 cycle, in-line gasoline
Výkon:
Power:
108,12 kW při 3000 ot/min 145 bhp at 3000 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Spicer 3461 (stály záber, 4 rýchlosti vpred, 1 vzad) Spicer 3461 constant mesh, 4 speeds forward, 1 reverse
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
72.4 km/h 45 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
321.9 km 200 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
0 m 0
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0.3 m 12in
Brodivost:
Fording Depth:
0.81 m 32in
Výzbroj:
Armament:
guľomet M1919A4 (7,62mm) / pivot M25 (4000 nábojov) s odmerom 360° .30cal MG M1919A4 / mount M25 (4000 rounds), traverse 360°
Uživatelské státy:
User States:

(245 M3/M3A1)
(2)
(3 M3/M3A1)



...

(245 M3/M3A1)
(2)
(3 M3/M3A1)



...
Poznámka:
Note:
Odvodené verzie: samohybný mínomet M21


1) s navijákom, s rollerom 6188,9 mm
Derived version: mortar carrier M21


1) with winch, with roller 20ft 3.5in
Zdroje:
Sources:
http://afvdb.50megs.com/usa/halftrackm3.html
Hunnicut R.P.: Halftrack - a history of American semi tracked vehicles; Presidio Press 2011; ISBN 0-89141-742-7
URL : https://www.valka.cz/M3-polopasove-vozidlo-t123911#421774 Verze : 0
Polopásový transportér M3 používa rovnaký podvozok a mechanické komponenty ako polopásový transportér M2, ale má dlhšiu korbu o 25 cm a je vybavený zadnými dverami pre jednoduchšie nastupovanie a vystupovanie výsadku. Ďalším rozdielom je absencia schránok na muníciu na bokoch a premiestnenie palivových nádrží zo zadu vozidla za kabínu vodiča. Vzhľadom k prakticky rovnakej konštrukcii boli na M3 priebežne realizované rovnaké vylepšenia ako na M2 (napr. odpruženie napínacích kolies, menšie demontovateľné svetlomety, koše na míny a inštalácia navijáku).
URL : https://www.valka.cz/M3-polopasove-vozidlo-t123911#421776 Verze : 0
Nemcami ukoristený americký polopás M3, používaný 7. Flieger-Division, Tunisko, máj 1943. V pozadí rozbité nemecké nákladné vozidlá Ford V 3000 S


http://histomil.com

M3 (polopásové vozidlo) -


URL : https://www.valka.cz/M3-polopasove-vozidlo-t123911#536704 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více