Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 469 příspěvků vloženo, 1168 editováno a 790 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Iljušin Il-2 (jednomístný) [kód NATO: Bark]

Ilyushin Il-2 (one-seater) / Ильюшин Ил-2 (одноместный)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Iljušin Il-2 (jednomístný) Ilyushin Il-2 (single seat)
    Originální název:
    Original Name:
    Ильюшин Ил-2 (одноместный)
    Kategorie:
    Category:
    bitevní letoun attack aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1941-DD.MM.1942 Kujbyševský letecký závod č. 1 Stalina, Kujbyšev /
    DD.MM.1941-DD.MM.1941 Voroněžský letecký závod č. 18 Vorošilova, Voroněž /
    DD.MM.1941-DD.MM.1942 Kujbyševský letecký závod č. 18 Vorošilova, Kujbyšev /
    DD.MM.1941-DD.MM.1942 Moskevský letecký závod č. 30, Moskva /
    DD.MM.1941-DD.MM.1941 Leningradský letecký závod č. 380, Leningrad /
    DD.MM.1941-DD.MM.1942 Nižnětagilský letecký závod č. 381, Nižnij Tagil /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1941-DD.MM.1942
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1500+
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    29.12.1940 (CKB-55P / TsKB-55P)
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    4261 kg 9394 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    5788 kg 12760 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    14,60 m 47ft 10,79in
    Délka:
    Length:
    11,65 m 38ft 2,66in
    Výška:
    Height:
    4,17 m 13ft 8,16in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    38,50 m2 414.41 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    150 kg/m2 30.72 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Mikulin AM-38
    - vidlicový
    - počet válců: 12
    - vzletový výkon: 1225 kW
    Mikulin AM-38
    - V-design
    - number of cylinders: 12
    - take-off power output: 1642 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    535 kg (749 l) 1179 lb (165 Imp gal / 198 US gal)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    426 km/h v 2500 m 265 mph in 8202 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    140 km/h v ? m 87 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7,4 min do 3000 m 7,4 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6200 m 20341 ft
    Dolet:
    Range:
    740 km 460 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    hmotnost pum: 400 kg (maximálně 600 kg)


    hlavňová výzbroj:
    - pevná (v křídle):
       2x ŠKAS (každý 750 nábojů)
       2x VJa-23 (každý 150 nábojů)


    rakety: 8x RS-82 nebo RS-132
    bomb load: 882 lb (maximum 1323 lb)


    gun armament:
    - fixed (in the wing):
       2x ShKAS (750 rounds each)
       2x VYa-23 (150 rounds each)


    rockets: 8x RS-82 or RS-132
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    kód NATO: Bark NATO reporting name: Bark
    Zdroje:
    Sources:
    Stapfer, H. H.: Il-2 Sturmovik in Action, Squadron-Signal, 1995
    Ovčáčík, M., Susa, K.: Ilyushin Il-2 Shturmovik, 2006
    Rastrenin, O.: Šturmovik Il-2, Eksmo, 2007
    Rastrenin, O.: Iljušin Il-2, Jakab, 2008
    http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%BB-2
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/124109#8703Verze : 0
    Avatar
    Tento jednomístný Il-2 ("rudá 4") padl na začátku Velké vlastenecké války do rukou rychle postupujících německých vojsk.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/124109#466910Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Il-2 první výrobní série zachycený na továrním letišti Závodu 18, léto 1941.


    Zdroj: viz výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/124109#424361Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Il-2 první výrobní série vyrobený Závodem 381 na polním letišti, 1941.


    Zdroj: viz výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/124109#424366Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Dvojice strojů Il-2 od 217. bitevního leteckého pluku ze sestavy 1. záložní letecké skupiny vzlétá na další bojovou misi v oblasti Brjanského frontu, srpen 1941.

    Zdroj: viz výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/124109#424368Verze : 0
    MOD
    Avatar
    www.mission4today.com
    www.mission4today.com


    Detail podvozkovej nohy, nedatovaný snímok. Mechanik má aj pri práci cez plece predpisovo prevesenú protiplynovú masku vz. 28.

    spúšťanie motora pomocou letiskového štartéra AS-2 (аэродромный спускатель АС-2)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/124109#537285Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Neobyčajá úprava jednomiestneho Il-2 bola vykonaná v opravárenských dielňach 15. leteckej armády v novembri 1942. Na dvoch Il-2, ktoré sa nachádzali na opravách, boli podľa projektu vytvoreného dielňami namontované strelecké veže UTK-1 (УТК-1) s veľkorážnym guľometom UBT, kal. 12, 7 mm. Teda rovnaké veže aké boli štandardne montované na lietadlá Iljušin Il-4, resp. Lisunov Li-2. Letové skúšky preukázali dobré letové vlastnosti upravených strojov, u ktorých sa výrazne rozšírilo výstrelné pole obranného guľometu oproti dvojmiestnej verzii Il-2, ktorá v tom čase už bola vo výzbroji. Oba upravené stroje boli odovzdané neznámemu bitevnému pluku bojujúcej armády.


    Aviacija i kosmonavtika, 9/2010, str. 38, 39
    https://www.pinterest.com/pin/519321400760601104/








    všimnite si mohutný zásobník, umiestnený nad zbraňou




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/124109#539807Verze : 5
    MOD
    Avatar
    Ďalšie poľné úpravy jednomiestnych strojov, ktoré mali zabrániť neúmerným stratám spôsobených stíhacími lietadlami protivníka z dôvodu absencie ochrany zadnej polosféry.


    manead.ucoz.ru


    Veľkorážny guľomet UBT, poľná úprava vykonaná technikmi 243. ŠAD, 6. leteckej armády v auguste 1942

    Ďalšia z poľných úprav, tentokrát za použitia leteckého guľometu ŠKAS, zrealizovaná technikmi 243. ŠAD, 6. leteckej armády v auguste 1942. Celkovo bolo takto upravených 10 jednomiestnych Il-2 v 288 ŠAP a 9 v 74. ŠAP

    Strelec Baklar Saakjan za guľometom ŠKAS, poľná úprava
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/124109#539811Verze : 0
    MOD