Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 499 příspěvků vloženo, 1234 editováno a 802 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Kawasaki Ki 48-IIa Sókei [Lily]

Kawasaki Ki-48-IIa Sokei / 川崎 キ48-II甲・九九式双发轻爆击机二甲

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Kawasaki Ki 48-IIa (Kou) Kawasaki Ki 48-IIa (Ko)
    Originální název:
    Original Name:
    川崎 キ48-II甲 九九式双发轻爆击机二甲
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1942-DD.10.1943 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1942-DD.10.1943
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 420 (total production of Ki-48II)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.02.1942
    Osádka:
    Crew:
    4
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    4470 kg 9855 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    6410 kg 14132 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    6705 kg 14782 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    17,470 m 57ft 3,79in
    Délka:
    Length:
    12,750 m 41ft 9,97in
    Výška:
    Height:
    3,800 m 12ft 5,61in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    40,00 m2 430.56 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    160,25 kg/m2 32.82 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Nakajima Ha-115 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 831 kW (1 130 k)
    výkon 787 kW (1 070 k) v h= 2 000 m a 699 kW (950 k) v h= 5 600 m.
    Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 900 mm.
    Nakajima Ha-115 fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engines, rated at 1,115 hp for take-off and 1,055 hp at 6,561 ft and 937 ft at 18,375 ft,
    driving a three-blade constant-speed propellers of the diameter 9ft 6,2in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    511 km/h v 5600 m 317.5 mph in 18373 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    395 km/h v 4100 m 245.4 mph in 13451 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    10,25 m/s 2017.7 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    8,25 min do 5000 m 8,25 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10400 m 34121 ft
    Dolet:
    Range:
    2050 km 1273.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2400 km 1491.3 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    3x pohyblivý kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm v přídi, na hřbetě a dole pod trupem
    Pumový náklad: 400 kg maximálně 800 kg.
    One flexible 0.303 inch Type 89 Model 1 machine-gun in a bow,
    one flexible 0.303. inch Type 89 Model 1 in dorsal shooting position and
    one flexible 0.303 inch Type 89 Model 1 in ventral shooting position.
    Bomb load: Normal 882 lb; maximum 1,764 lb.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    九九式双発軽爆撃機二甲 - Kjúkjúšiki sóhacu kei bakugekiki ni kou - armádní lehký bombardér typ 99 model 2A
    Japonské jméno: "Sokei"
    Spojenecké kódové jméno: Lily


    Tato verze byla ozbrojena jako Ki-48-I, měla však dokonalejší pasivní ochranu, samosvorné obaly palivových nádrží a osádka byla chráněna ocelovými pláty tloušťky 6,5 - 16,5 mm. Výkonnější motory zatím ještě umožnily nárůst výkonů a pumového nákladu. Nevýhodou byla již zmíněná slabá výzbroj, ta byla příčinou výrazných ztrát během bojů o Filipíny. Brzy po zahájení výroby byla doplněna verzí Ki-48-IIb, později ji tato verze ve výrobě zcela nahradila.
    九九式双発軽爆撃機二甲 - Kyūkyūshiki sōhatsu keibaku gekiki ni kō - Army Type 99 Twin-engined Light Bomber Model 2A.
    Japanese name: "Sokei"
    Allied code name: "Lily".


    An improved version a Ki-48-II or Army Type 99 Twin-Engined Light Bomber Model 2 had armour around the fuel tanks, and 6.5-16.5mm of armour protecting the crew. Power was provided by two Nakajima Ha-115 engines, with a two-stage blower, these engines allow the growth performance of the aircraft and while it was possible to increase the payload. Only the defensive firepower failed to improve.
    Despite these improvements the Ki-48-II was still very vulnerable during daylight operations. They were used at great cost during the fighting over the Philippines, but retreated to night time operations over Okinawa, before the surviving aircraft were used on suicide missions.
    Zdroje:
    Sources:
    René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
    Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
    L+K č. 23/1978, Letadla 39-45, Václav Němeček a Stanislav Smékal
    Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.4. Kawasaki Aircraft, Shuppan-kyodo rok – 1960
    Maru Mechanic; Kawasaki Ki-48
    www.warbirdsresourcegroup.org
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/ki48.html
    www.century-of-flight.freeola.com
    www.lemairesoft.freehyperspace.com
    www.aviastar.org
    archiv autora







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/124187#423127Verze : 0
    MOD