Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 385 příspěvků vloženo, 1056 editováno a 361 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Kawasaki Ki 81

Kawasaki Ki-81 / 川崎 キ81・试作轻爆指挥官机

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Kawasaki Ki-81 Kawasaki Ki-81
    Originální název:
    Original Name:
    キ81试作轻爆指挥官机
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1943-DD.MM.1943 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1942-DD.MM.1943
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    4
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    4
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    17,470 m 57ft 3,79in
    Délka:
    Length:
    12,750 m 41ft 9,97in
    Výška:
    Height:
    3,800 m 12ft 5,61in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    40,00 m2 430.56 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Nakadžima Ha-115 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 831 kW (1 130 k)
    výkon 787 kW (1 070 k) v h= 2 000 m a 699 kW (950 k) v h= 5 600 m.
    Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 900 mm.
    Nakajima Ha-115 fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engines, rated at 1,115 hp for take-off and 1,055 hp at 6,561 ft and 937 ft at 18,375 ft,
    driving a three-blade constant-speed propellers of the diameter 9ft 6,2in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    min do m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    - km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý zdvojený kulomet Ho-103 ráže 12,7 kulomet ve hřbetní střelecké věži,
    2x pohyblivý kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm v přídi a
    1x pohyblivý kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm ve spodním střelišti.
    One twin flexible 0.5 inch Ho-103 machine-guns in a hydraulically operated dorsal turret,
    two flexible forward-firing Type 89 Model 1 machine-guns in bow and
    one flexible 0.303 inch Type 89 Model 1 in ventral shooting position.
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Projekt letounu Kawasaki Ki-81 představoval slepý vývojový směr. Jednalo se o projekt doprovodné křižníkové stíhačky, která měla poskytovat ochranu svazům lehkých bombardérůu Kawasaki Ki-48-II. Základem byl lehký bombardér Ki-48-IIa, který byl upraven. S úpravami bylo započato počátkem roku 1942 a práce pokračovaly až do roku 1943. Pravděpodobně byly upraveny celkem čtyři letouny, každý nesl různou výzbroj. Nejjednodušší úpravou byly instalace dalších dvou kulometů typu 89 ráže 7,7 mm, letoun jich tedy nesl pět. Dále byla zkoušena výzbroj velkorážných kulometů Ho-103 a dokonce i kanónu Ho-5 ve střelecké věži. Až sem by bylo vše dobré, problém byl, že doprovodné stíhačky nestačily bombardérům po odhození pum. Projekt byl včas ukončen a letouny byly zpětně upraveny. The Kawasaki Ki-81 was a experimental multi-seat convoy fighter based on the Ki-48 Sokei light bomber. Work on converting the Ki-48 to this new role began early in 1942 and continued into 1943. Four different prototypes were produced to test out different combinations of guns, ranging from the simple use of five 0.303in Type 89 machine guns up to a more complex version with an electrically or hydraulically operated dorsal turret and armed with a 0.79in Ho-5 cannon. The fundamental problem with the design was the limited speed and the project was eventually abandoned.
    Zdroje:
    Sources:
    Richard M. Buschel, Aircam aviatio series No.32, Kawasaki K.48I/II SOKEI in Japanese Army Air Force-CNAF& IPSSF Service, Osprey Publishing Limited, England, 1972, ISBN 85045-133-7
    www.historyofwar.org
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/124188#423129Verze : 0
    MOD