Kawasaki KDA-2

Kawasaki KDA-2 / 川崎KDA- 2
     
Název:
Name:
Kawasaki KDA-2 Kawasaki KDA-2
Originální název:
Original Name:
川崎KDA- 2
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.07.1927 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kobe /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1926-DD.07.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 prototypy
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.02.1927
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1505 kg 3318 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2550 kg 5622 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,000 m 49ft 2,54in
Délka:
Length:
12,800 m 41ft 11,93in
Výška:
Height:
3,400 m 11ft 1,86in
Plocha křídla:
Wing Area:
48,00 m2 516.684 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
53,125 kg/m2 10.88 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW VI 5,5 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 463 kW (630 k) a 441 kW (600 k) v optimální výšce.
Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu.
BMW VI 5,5 twelve-cylinder inverted vee water-cooled engine, rated at 621 hp for take-off and 592 hp at optimal level,
driving a two-bladed fixed-pitch wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
240 km/h v 0 m 149.2 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6850 m 22474 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet ráže 7,7 mm nad motorem (500 nábojů)
1x pohyblivý zdvojený kulomet ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti.
One fixed forward-firing 0.303 inch machine-gun in a nose 500 rounds and
one twin flexible rearward-firng 0.303 inch machine-guns in dorsal position.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Výkony se vztahují k prvnímu prototypu označenému A-2.


Prototyp KDA-2 byl navržen Dr. Richardem Vogtem, dle požadavků armádního letectva. Dr. Vogt byl tehdy v továrně Kawasaki, kde zaváděl licenční výrobu bombardovacího Dornieru Do.N, v Japonsku označeného jako Kawasaki Ka.87. Projektové práce započaly v dubnu 1926 a první prototyp byl dokončen v únoru 1927. První prototyp nesl pouze základní vybavení a byl tak o 250 kg lehčí než druhé dva prototypy, které již nesly plnou armádní výstroj. Tyto prototypy zvítězily v soutěži o armádní průzkumný letoun a následující rok byla zahájena výroba pod označením Kawasaki Type 88.
Performance relate to the first prototype designated A-2.


The KDA-2 was designed by Dr Richard Vogt in response to an Imperial Japanese Army request. Vogt had previously worked with Kawasaki on the Dornier Do-N, which was co-produced in Germany and Japan as the Army Type 87 Night Bomber. During 1927 three prototypes of Vogt's new design were built, as the Kawasaki KDA-2. This was a conventional biplane, with wings of unequal length (longer upper wing), a fixed undercarriage, and powered by a BMW VI.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.4. Kawasaki Aircraft, Shuppan-kyodo, rok 1960
www.historyofwar.org
www.csd.uwo.ca
pub131.ezboard.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-KDA-2-t124329#423527 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více