Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 404 příspěvků vloženo, 1088 editováno a 369 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Kawasaki KDA-2

Kawasaki KDA-2 / 川崎KDA- 2

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Kawasaki KDA-2 Kawasaki KDA-2
    Originální název:
    Original Name:
    川崎KDA- 2
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1927-DD.07.1927 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kobe /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.04.1926-DD.07.1927
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    3 prototypy
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.02.1927
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1505 kg 3318 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2550 kg 5622 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    15,000 m 49ft 2,54in
    Délka:
    Length:
    12,800 m 41ft 11,93in
    Výška:
    Height:
    3,400 m 11ft 1,86in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    48,00 m2 516.684 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    53,125 kg/m2 10.88 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    BMW VI 5,5 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 463 kW (630 k) a 441 kW (600 k) v optimální výšce.
    Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu.
    BMW VI 5,5 twelve-cylinder inverted vee water-cooled engine, rated at 621 hp for take-off and 592 hp at optimal level,
    driving a two-bladed fixed-pitch wooden propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    240 km/h v 0 m 149.2 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6850 m 22474 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kulomet ráže 7,7 mm nad motorem (500 nábojů)
    1x pohyblivý zdvojený kulomet ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti.
    One fixed forward-firing 0.303 inch machine-gun in a nose 500 rounds and
    one twin flexible rearward-firng 0.303 inch machine-guns in dorsal position.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Výkony se vztahují k prvnímu prototypu označenému A-2.


    Prototyp KDA-2 byl navržen Dr. Richardem Vogtem, dle požadavků armádního letectva. Dr. Vogt byl tehdy v továrně Kawasaki, kde zaváděl licenční výrobu bombardovacího Dornieru Do.N, v Japonsku označeného jako Kawasaki Ka.87. Projektové práce započaly v dubnu 1926 a první prototyp byl dokončen v únoru 1927. První prototyp nesl pouze základní vybavení a byl tak o 250 kg lehčí než druhé dva prototypy, které již nesly plnou armádní výstroj. Tyto prototypy zvítězily v soutěži o armádní průzkumný letoun a následující rok byla zahájena výroba pod označením Kawasaki Type 88.
    Performance relate to the first prototype designated A-2.


    The KDA-2 was designed by Dr Richard Vogt in response to an Imperial Japanese Army request. Vogt had previously worked with Kawasaki on the Dornier Do-N, which was co-produced in Germany and Japan as the Army Type 87 Night Bomber. During 1927 three prototypes of Vogt's new design were built, as the Kawasaki KDA-2. This was a conventional biplane, with wings of unequal length (longer upper wing), a fixed undercarriage, and powered by a BMW VI.
    Zdroje:
    Sources:
    Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2
    Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.4. Kawasaki Aircraft, Shuppan-kyodo, rok 1960
    www.historyofwar.org
    www.csd.uwo.ca
    pub131.ezboard.com
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/124329#423527Verze : 0
    MOD