Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 474 příspěvků vloženo, 1193 editováno a 745 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss R-6

závodní

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss R-6 Curtiss R-6
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss R-6
    Kategorie:
    Category:
    jiná kategorie other category
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1922-DD.MM.1922 Curtiss Enginneering Corp., Garden City, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1922-DD.MM.1922
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2 (68563-68564)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1922
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    660 kg 1454 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    885 kg 1950 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    5.79 m 19ft
    Délka:
    Length:
    5.77 m 18ft 11in
    Výška:
    Height:
    2.41 m 7ft 11in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    12.82 m2 138 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss D-12 o výkonu 343 kW
    dvoulistá kovová vrtule Curtiss-Reed
    Curtiss D-12, power 460 hp
    Curtiss-Reed two-blade metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    379.8 km/h v ? m 236 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    455.4 km 283 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Němeček, Václav. Curtiss CR/R-6, L+K 1992/13.
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://www.airwar.ru/enc/law1/curtissr6.html


    Druhý z armádních závodních letounů Curtiss R-6. Křídla a výškovky byly žluté, zbytek černý. Během Pulitzerova poháru v roce 1922 nesl na trupu bílé číslo 43.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/124370#423660Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Krátce po ukončení Velké války panovala mezi oběma americkými ozbrojenými složkami velká rivalita, podpořená i neustálými boji o finance. Tato rivalita se projevovala i na půdě mnoha leteckých závodů které ve 2. letech probíhaly - od poháru Gordona Benneta po ten nejznámější, Schneiderův. V roce 1921 v závodě o pohár bratří Pulitzerů vyhrál Curtiss CR-2, patřící námořnictvu, což vedlo armádu k tomu, že si u stejné firmy také objednalo dvojici závodních speciálů se záměrem nasadit je do příštího ročníku. Armádní označení pro tyto stroje znělo R-6 (Curtiss s továrním označením R-6 již ovšem existoval, šlo o torpédové bombardéry pro námořnictvo). Objednány byly 27. května 1922 a byly dokončeny a předány zákazníkovy za 90 dní, za cenu 71000 dolarů plus 5000 za náhradní díly.

    R-6 převzaly více méně nezměněný trup CR, měly ale nová křídla s menším rozpětím a novým profilem Curtiss C-27 a vzpěrami ve tvaru I. Nový byl také podvozek a motor D-12 upravený pro výkon 460 hp / 343 kW, s povrchovým chlazením zabudovaným do obou křídel. V rozporu se zažitým postupem k prvnímu vzletu obou strojů došlo na továrním letišti v Garden City poté, co si pro ně přijeli jejich armádní "žokejové", poručíci Russell Maughan a Lester J. Maitland. Maughanův stroj, 68564 se závodním číslem 43, vložené naděje naplnil, když Pulitzera 1922 vyhrál, s dosaženou rekordní rychlostí 331,19 km/h, a Maitlandův "44" byl s rychlostí 319,93 km/h druhý. "43" si o čtyři dny později na letišti Selfridge Field půjčil i sám brigádní generál William "Billy" Mitchell, který vzápětí ustavil absolutní rychlostní rekord 358,84 km/h. Od části tisku nakloněné námořnictvu, které mu nemohlo zapomenout nedávné škrty v rozpočtu ve prospěch armádního letectva, zato vzápětí sklidil bouřlivou kritiku za zneužití funkce. Maughan se pak pokusil o další navýšení v březnu 1923, a také uspěl - mezitím Mitchellův rekord překonal rychlostí 375 km/h Francouz Lecointe, Maughan ale dosáhl 380,74 km/h. Současně se o překonání rekordu pokusil i Maitland, komise mu ale jeho 386,17 km/h neuznala kvůli porušení pravidel.

    Armádní letectvo nasadilo R-6 i do Pulitzerovy ceny roku 1923, Curtiss ale mezitím pro námořnictvo postavil nové stroje, R2C-1, a armádní Curtissy dosáhly pouze pátého a šestého místa. Následujícího roku se také zúčastnily, stroj 68564 (nyní se závodním číslem 68) ale krátce po startu havaroval. Druhý stroj, "69" pilotovaný poručíkem Brookleym, dosáhl s rychlostí 345,69 km/h druhého místa, ale i jeho osud byl brzy poté zpečetěn a v roce 1925 padl za oběť statickým testům.

    Curtissy R-6 jsou kromě toho, že to s nimi v roce 1922 armádní letectvo námořnictvu "natřelo" významné hlavně tím, že pod jejich vlivem armáda objednala od Curtissu i stíhací stroj, PW-8, který stál na samém začátku relativně úspěšné série Curtissů Hawk, Mohawk a Warhawk.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/124370#423662Verze : 0
    MOD